nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[903] Charakterystyka silnika Sprinter308 lub Vito108
Autor Wiadomość
kiler80 

Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 15
Miasto: rawa mazowiecka
Wysłany: 2011-02-15, 17:34   [903] Charakterystyka silnika Sprinter308 lub Vito108

Mam 308cdi sprintera z silnikiem OM611 82km z turbiną bez zmiennej geometrii i myślę ze mu coś dolega . Problem polega na drastycznym spadku mocy na 4 i 5 biegu powyżej 3000 obr/min a więc rwie ładnie do 3tys po czym spada przyspieszenie ale przyspiesza tylko że wolniej o około 40% . Mam takie pytanie czy to normalne czy WY też tak majce.
_________________
Sprinter 312d 308cdi
 
 
stonalodz 

Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 480
Miasto: łódź
Wysłany: 2011-02-15, 21:51   Re: Charakterystyka sprawnego silnika w sprinterze308 lub vi

kiler80 napisał/a:
Mam 308cdi sprintera z silnikiem OM611 82km z turbiną bez zmiennej geometrii i myślę ze mu coś dolega . Problem polega na drastycznym spadku mocy na 4 i 5 biegu powyżej 3000 obr/min a więc rwie ładnie do 3tys po czym spada przyspieszenie ale przyspiesza tylko że wolniej o około 40% . Mam takie pytanie czy to normalne czy WY też tak majce.


No a czego się spodziewałeś po najsłabszym silniku CDI ? Moc jest ograniczona wyłącznie w sterowniku, wystarczy że wymienisz mu pamięć , możesz uzyskać 150 kM (na takie moce były liczone starsze cdi)
_________________
w124 300 E
w220 3.2 E
Smart F2 600
 
 
noc 


Wiek: 63
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 2282
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2011-02-16, 20:38   

Nie zgodzę się z opinią kolegi.To auto rwie asfalt do 5000. :spoko:
Musi być błąd. :help:
_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Nie wszystkim pomogę.
Niektórym nie, innych przegapię.

Naprawiam MB 41 lat
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat 22 6626890
 
 
Kompresor 


Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 413
Miasto: Lublin
Wysłany: 2011-02-16, 21:03   

Niewątpliwie coś jest nie tak.
Od 2-2,5tys powinien iśc pełną parą do samego końca jak napisał kolega Noc
Te silniki mają taką charakterystykę, że do 2 tys są mułowate ale im wyżej tym większy ciąg.
_________________
W208 CLK 200 Kompressor 99r.
Sprinter 311 CDI 2003r.
 
 
 
seniu 


Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 2216
Miasto: Podkarpacie
Wysłany: 2011-02-17, 16:15   

Jako, że to na wysokich biegach to może stosunkowo duża prędkość i opory, zużycie silnika już jest?
_________________
W202 C200 CDI '99
W246 B180 CDI '14
313 CDI '04
311 CDI '07
 
 
 
kiler80 

Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 15
Miasto: rawa mazowiecka
Wysłany: 2011-02-17, 17:36   

I jestem zaskoczony do 5tys obr/min u mnie max to 4200obr bez względu czy na postoju czy w czasie jazdy oczywiście na postoju bez wciśniętego sprzęgła bo wtedy max 3000 wyłącznik na sprzęgle .Stan techniczny silnika oceniam 8 na 10. A jak Macie z obrotami w 311, 313 lub vito 111, 113 łapie mula powyżej 3000 obr. i jakie obroty max .
_________________
Sprinter 312d 308cdi
 
 
Kompresor 


Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 413
Miasto: Lublin
Wysłany: 2011-02-17, 18:15   

113 łapie muła powyżej 3 tys?? :|

Dziwne bo u ojca w 311 to własnie od 2 tys do samego końca ciągnie jak oszalały, poniżej 2 tys jedzie jakby chciał a nie mógł. A jak wiadomo 130 konny to praktycznie to samo ze zmienioną mapą.
Co do innych silników w sprinterach to mogę powiedzieć, że tylko 160 konny silnik ciągnie naprawde dobrze od 1,5 tys do ok. 3-3,5 tys bo potem już mu brak ciągu. Ale mniejsze czyli 08/11/13 lubią wysokie obroty.

Jeździłem ostatnie 2 lata sprinterami od 311 do 416, 5x a nawet 6x na tydzień. Niby jako pasażer ale co nieco wiem od jakich obrotów te silniki się naprawde zbierają mimo ładunku czasami dochodzącego do 1300-1500kg.
_________________
W208 CLK 200 Kompressor 99r.
Sprinter 311 CDI 2003r.
 
 
 
seniu 


Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 2216
Miasto: Podkarpacie
Wysłany: 2011-02-19, 14:59   

kiler80 napisał/a:
I jestem zaskoczony do 5tys obr/min u mnie max to 4200obr bez względu czy na postoju czy w czasie jazdy oczywiście na postoju bez wciśniętego sprzęgła bo wtedy max 3000 wyłącznik na sprzęgle .


Dokładnie tak odcięcie jest przy 4200 obrotów, chyba kolega noc się zagonił trochę :mg:
_________________
W202 C200 CDI '99
W246 B180 CDI '14
313 CDI '04
311 CDI '07
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group