nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[163] Czy opinia "awaryjny" jest słuszna?
Autor Wiadomość
Godi 

Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 15
Miasto: Wrocław
Wysłany: 2011-01-02, 19:55   [163] Czy opinia "awaryjny" jest słuszna?

Szukając informacji na temat W163 czytałem opinie mówiące o tym, że jest to auto "awaryjne". Pojawiają się głównie informacje o szwankujących: skrzyni biegów i układzie przeniesienia napędu. Ale bez konkretnych przypadków i raczej jest to ogólna opinia.
Czytałem również kilka opinii konkretnych użytkowników, którzy chwalili swoje auta.

Skąd się więc biorą opinie o "awaryjności" W163?...

PS: mnie akurat interesuje rocznik 2001, ML55 AMG.
_________________
W domu:
Renault Scenic II 2005 1.9 t-diesel
Smart FT 2002 t-diesel na remapie
 
 
maxx30gda 

Wiek: 45
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 284
Miasto: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-02, 22:21   

Posiadam ML-a od dwuch lat.Silnik 3.2 benzynka.Auto kupiłem w świetnym stanie we Francji.I tutaj chyba jest cała sprawa.Jeżeli chcesz kupić auto to kupuj dobre,serwisowane,sprawdzone.Jeżeli kupuje się bo było tanio,bo okazja to potem pisze się że awaryjne.rzęchy zawsze są awaryjne.Ja wymieniłem przez te dwa lata trochę w zawieszeniu i jakieś pierdółki.Poza tym normalny serwis typu oleje.świece itp.Autko spisuje się doskonale.Taka mała rada.Odpuść sobie AMG.Wez z silnikiem 5.0 i też będzie fajnie.Pakiet stylistyczny znajdziesz również.Serwisowanie jest znacznie tańsze a silnik 5.0 jest właściwie niezniszczalny.
_________________
Od dużego silnika lepszy jest tylko jeszcze większy silnik :) VW Phaeton 3.2B , W209 3.2
 
 
forfiter 


Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 40
Miasto: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2011-01-02, 23:22   

fajnie się to zbiera. Jak jakiś dzik :D Ale skrzynia nie wytrzyma długo przy ciężkiej nodze.
_________________
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA
DIAGNOSTYKA
FILTRY FAP / DPF
Naprawa EZS, podświetlenia W220...
CHIPTUNING.CBA.PL
 
 
Godi 

Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 15
Miasto: Wrocław
Wysłany: 2011-01-02, 23:51   

Dzięki za informacje :)
maxx30gda - wydawało mi się, że AMG to stajenka wypuszczająca dopracowane auta. Odradzając mi AMG masz na myśli koszty ewentualnych napraw, czy też może coś innego?
forfiter - Ciebie również chciałbym zapytać o kierunek AMG. Nawet przy ciut mocniejszym używaniu gazu - AMG nie dopracowali takiego wariantu? Opowieści o 400cdi niszczącym po jakimś czasie skrzynię znam - ale ML55 ma przecież silnik zrobiony przez AMG... Czyżby nie wzięli pod uwagę skrzyni, a ja przeceniam tę stajnię?... :(
PS: ja nie zamierzam katować ML55. Codziennie do pracy 50 km autostradą (w jedną stronę). Tylko pierwsze 10 km po trasie A8 (czyli dwupasmówka z wioskami i światłami co jakiś czas). Czasem na pewno użyję mocniej gazu - ale tylko czasem. Dla frajdy, na chwilę, na autostradzie i w jakimś bezpiecznym momencie. Przecież trudno będzie jeździć ML55 AMG tylko z Vconst=130km/h (na autostradzie) :D
To "czasem" mi wystarczy. Na codzień w pełni zaspokajająca jest sama świadomość mocy drzemiącej pod maską... :wink:
_________________
W domu:
Renault Scenic II 2005 1.9 t-diesel
Smart FT 2002 t-diesel na remapie
 
 
forfiter 


Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 40
Miasto: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2011-01-03, 16:37   

powiem Ci na swoim przykładzie. Mam a6 2.7T 250km 4x4 i cieszę się że nie RS6. Tam już jest wiele rzeczy innych a na pewno wiesz, że utrzymać dobre auto w nienagannym stanie to duuuże koszta. Lepiej kupić dobre tarcze i klocki choćby wentylowane niż byle co do AMG.
Wszystko zależy od funduszy. Jeśli masz nadmiar to od razu W164 albo GL :)
_________________
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA
DIAGNOSTYKA
FILTRY FAP / DPF
Naprawa EZS, podświetlenia W220...
CHIPTUNING.CBA.PL
 
 
maxx30gda 

Wiek: 45
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 284
Miasto: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-04, 23:57   

Kiedyś chciałem kupić W220 AMG.Przed zakupem zainteresowałem sie na szczęście różnicami w budowie auta seryjnego i AMG.Karoseria i środek w sumie to samo ale reszta to już inna bajka.Koszt części to masakra.Zamiennika nie znajdziesz.Zakup tylko serwis.Koszty naprawdę straszne w porównaniu do modelu ze zwyczajnym 5.0.Zrób tak jak ja i wtedy zdecyduj czy chcesz AMG czy lepiej 5.0 z pakietem stylistycznym.306 kucy w ML-u spokojnie Ci wystarczy.Tak sobie myślę.
_________________
Od dużego silnika lepszy jest tylko jeszcze większy silnik :) VW Phaeton 3.2B , W209 3.2
 
 
Godi 

Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 15
Miasto: Wrocław
Wysłany: 2011-01-06, 21:54   

No cóż... Nie zachęcacie do AMG... :oops: :)
Dowiem się czegoś na temat kosztów serwisowania - może da się z tym jakoś żyć... :shock:
Zawsze jest coś za coś...
Pytanie (nie jeździłem ML seryjnym i AMG) - czy zalety wynikające z faktu wyjścia auta spod ręki AMG są powalające w stosunku do wersji seryjnej? Z tego co wiem, to auta te różnią się znacznie - silnik i zawieszenie AMG robią swoje.
Ale w skrzynię AMG już chyba nie ingeruje. Mieliście może doświadczenia w tym temacie? Może ktoś jeździł wersją seryjną i AMG?...

[ Dodano: 2011-01-06, 23:25 ]
PS: AMG robi jednak modyfikacje i przeprogramowanie skrzyni.
Tym bardziej jestem ciekawy opinii ludzi, którzy jeździli takimi autami...
_________________
W domu:
Renault Scenic II 2005 1.9 t-diesel
Smart FT 2002 t-diesel na remapie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga