nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[903] Sprinter 211cdi problem z układem chłodzenia
Autor Wiadomość
btl5 

Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 24
Miasto: Poznań
Wysłany: 2010-12-21, 00:13   [903] Sprinter 211cdi problem z układem chłodzenia

Witam
Posiadam Sprintera 211CDI 2003rok i mam następujący problem z dogrzaniem silnika. Podam przykład temperatura na zewnątrz -8^C odpalam i wyjeżdżam z garażu w którym jest +5^C jadę odcinek 30km i przez ten czas temperatura na liczniku wzrośnie do niecałe 60^.

Pierwsze co przyszło mi do głowy to, że termostat jest do wymiany jednak słuchając porad kolegi który kazał mi sprawdzić wąż gumowy który łączy chłodnicę z termostatem i po przejechaniu tych 30km otworzyłem maskę i złapałem za wąż i był on tylko letni, a kolega wcześniej sugerował, że jak ten wąż będzie parzył (nie da się go utrzymać) a na liczniku temperatura będzie około 60 to będzie na 100% termostat.

Włożyłem też karton przed chłodnicę (bo w środku zaczynam marznąć), ale to też nie wiele daje temperatura praktycznie taka sama jak bez.

Co to koledzy może być uszkodzone, bo nie chcę mi się wierzyć, że tak powinno być ??

Dzisiaj temperatura ok -5^C i silnik po przejechaniu 30km nagrzał się do 70^.
Co to koledzy może być, bo już mi ręce opadają.

[ Dodano: 2010-12-21, 13:25 ]
Koledzy jak to jest z waszymi Sprinterami, bo rozmawiałem dzisiaj ze znajomym który ma Sprintera 313CDI i mówił, że takie nagrzewanie silnika jak wyżej opisałem to norma w Sprinterach. Czy można temu jakoś zaradzić, ponieważ nie chcę mi się wierzyć, że tak to już musi być ?
_________________
w203 220CDI 2003r

Sprinter 211CDI 2003r
 
 
seniu 


Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 2216
Miasto: Podkarpacie
Wysłany: 2010-12-21, 18:49   Re: Sprinter 211cdi problem z układem chłodzenia

btl5 napisał/a:
Witam
Pierwsze co przyszło mi do głowy to, że termostat jest do wymiany jednak słuchając porad kolegi który kazał mi sprawdzić wąż gumowy który łączy chłodnicę z termostatem i po przejechaniu tych 30km otworzyłem maskę i złapałem za wąż i był on tylko letni, a kolega wcześniej sugerował, że jak ten wąż będzie parzył (nie da się go utrzymać) a na liczniku temperatura będzie około 60 to będzie na 100% termostat.

Zastanów się nad tym co napisałeś, z opisu wynika że jeśli będzie parzył owszem termostat puszcza ale musiałby złapać wyższą temperaturę żeby parzyć.
Najczęstsza awaria czyli po prostu nie trzyma, wymień bo znowu widuję na drogach całe masy Sprinterów z tekturkami, foliami i innymi pomagającymi się zagrzać urządzeniami :rotfl:
Ten termostat to nie majątek a pomaga
Cytat:

Koledzy jak to jest z waszymi Sprinterami, bo rozmawiałem dzisiaj ze znajomym który ma Sprintera 313CDI i mówił, że takie nagrzewanie silnika jak wyżej opisałem to norma w Sprinterach. Czy można temu jakoś zaradzić, ponieważ nie chcę mi się wierzyć, że tak to już musi być ?

Długość nagrzewania silnika w dużej mierze zależy od temperatury na zewnątrz i intensywności włączenia dmuchawy wewnątrz(tak w zimie w korku potrafi się silnik przy włączonym ogrzewaniu schładzać). Zeszłej zimy przy -26 stopniach Sprinter 313CDI nagrzewał mi się przez bodajże 40 km ale w końcu złapał magiczne 80 stopni.
Pierwszej zimy po zakupie łapał już we wrześniu max 60 stopni, po wymianie termostatu prędzej czy później łapie właściwą temperaturę.
_________________
W202 C200 CDI '99
W246 B180 CDI '14
313 CDI '04
311 CDI '07
 
 
 
seniu 


Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 2216
Miasto: Podkarpacie
Wysłany: 2010-12-27, 16:13   

Pierwszy dzień po świętach, w dniu wczorajszym -6 stopni w dzień, w nocy -13, rano -9 auto stało pod chmurką od wigilii. Odpalam, silnik pracuje na wolnych obrotach ja skrobie sobie szyby, powiedzmy jakieś 5 minut. Jadę 3 km na stację paliw zatankować na miejscu temperatura na wskaźniku jakieś 50 stopni, gaszę, tankuję wracam temperatura w okolicach domu ok 60 stopni, powietrze z nadmuchu już ciepłe zaczyna lecieć. Auto 313CDI max.
_________________
W202 C200 CDI '99
W246 B180 CDI '14
313 CDI '04
311 CDI '07
 
 
 
btl5 

Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 24
Miasto: Poznań
Wysłany: 2010-12-27, 17:53   

A mógłbyś kolego podać jakiś sprawdzony sposób na zweryfikowanie termostatu, żeby mieć pewność przed wymianą że to na pewno jest uszkodzony, bo teraz po świętach mam więcej wolnego czasu i muszę się za to zabrać.
_________________
w203 220CDI 2003r

Sprinter 211CDI 2003r
 
 
seniu 


Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 2216
Miasto: Podkarpacie
Wysłany: 2010-12-28, 18:18   

Sposób z garnkiem i gorącą wodą jedynie chyba wchodzi w grę ale tu jest w obudowie i nie wiem czy da radę. Zresztą jak już go wyciągniesz lepiej nawet profilaktycznie wsadzić nowy, mnie kosztował 80PLN a to chyba zbyt wielki wydatek nie jest a na 99% on padł.
_________________
W202 C200 CDI '99
W246 B180 CDI '14
313 CDI '04
311 CDI '07
 
 
 
btl5 

Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 24
Miasto: Poznań
Wysłany: 2010-12-28, 20:20   

OK, przekonałeś mnie kolego do wymiany, a powiedz ciężko jest wymienić samemu?
_________________
w203 220CDI 2003r

Sprinter 211CDI 2003r
 
 
seniu 


Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 2216
Miasto: Podkarpacie
Wysłany: 2010-12-28, 21:06   

btl5 napisał/a:
OK, przekonałeś mnie kolego do wymiany, a powiedz ciężko jest wymienić samemu?

Ciężko zapewne nie, kup termostat, zobacz i dojdziesz sam. Oczywiście bez torxów ani rusz :mg:
_________________
W202 C200 CDI '99
W246 B180 CDI '14
313 CDI '04
311 CDI '07
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group