nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
4matic zasada działania ??
Autor Wiadomość
puniek 

Wiek: 47
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 261
Miasto: Legnica
Wysłany: 2010-12-04, 22:36   4matic zasada działania ??

Zastanawiam się jak działa napęd 4matic ? czy cały czas jest napęd na 4 koła czy np. ciągnie przód a w momencie poślizgu dołącza tyl, wie ktoś jak to działa ??
_________________
C216 CL55 AMG 08'
zamieniłem motykę na kijek :D


http://www.youtube.com/user/puniek71
 
 
 
Marcin 

Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2492
Miasto: okolice Poznania
Wysłany: 2010-12-05, 12:47   Re: 4matic zasada działania ??

puniek napisał/a:
Zastanawiam się jak działa napęd 4matic ? czy cały czas jest napęd na 4 koła czy np. ciągnie przód a w momencie poślizgu dołącza tyl, wie ktoś jak to działa ??


Gdzieś to było wałkowane, ale zdaje się, że całkiem w innym temacie niż trzeba. Pytanie jeszcze w jakim aucie? W np w211 i chyba w większości formatików dopiero w czasie uślizgu komputerek daje napęd na odpowiednie koło z przodu. Na pewno nie masz tak jak w subaru impreza. :mg:

Podobno 4-matic to pic na wode. Dopłata przy zakupie niewspółmierna do ewentualnych korzyści, powoduje raczej pozytywny efekt psychologiczny. Oczywiście powtarzam zasłyszane opinie. :mg:
_________________
Pozdrawiam
Marcin

Obecnie:W203 1,8 C200 2006 Kompressor & Clio III 1,2 2005
Kiedyś: W124 250 D
 
 
 
piaggino 

Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 79
Miasto: Puck
Wysłany: 2010-12-07, 19:09   

4matic to stały napęd na 4 koła z elektronicznym systemem trakcji 4ETS , realizowany poprzez centralny mechanizm różnicowy wspomagany / kontrolowany elektronicznie poprzez układ hamulcowy. Napęd rewelacyjny, niebo a ziemia w porównaniu z samym tyłem. I jeśli kupisz zadbany egzemplarz to nie będziesz miał żadnego z nim problemu. Pzdr i Polecam! :beer:
_________________
Mercedes E 320 4Matic sedan (V6, 224KM) 2005
Mercedes C 270 CDI sedan 2002
Mercedes A140 2004 automat
Mercedes A140 1999 automat
Mercedes w124 250D 1987
Renault Kangoo 1.5dci 2003
 
 
 
Marcin 

Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2492
Miasto: okolice Poznania
Wysłany: 2010-12-08, 19:26   

piaggino, u mnie szefostwo porusza się czteromatikami. Jak sami zauważyli, trochę ten napęd dziwny, bo tylne gumy zużywają dość szybko, a przód dużo, dużo wolniej, jak w normalnym napędzie.
_________________
Pozdrawiam
Marcin

Obecnie:W203 1,8 C200 2006 Kompressor & Clio III 1,2 2005
Kiedyś: W124 250 D
 
 
 
piaggino 

Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 79
Miasto: Puck
Wysłany: 2010-12-08, 20:40   

Ja już mam 2 latka letnie gumy, i jakoś nie ma widocznych śladów zużycia pomiędzy przednią a tylną osią. No ale w sumie nic dziwnego, bo masz moc rozdzieloną w stosunku 40% na przód i 60% na tył, dopiero w najnowszych masz 45:55. Ja jestem w każdym razie z niego bardzo zadowolony, i jeśli następne auto to tylko 4matic ;) )
_________________
Mercedes E 320 4Matic sedan (V6, 224KM) 2005
Mercedes C 270 CDI sedan 2002
Mercedes A140 2004 automat
Mercedes A140 1999 automat
Mercedes w124 250D 1987
Renault Kangoo 1.5dci 2003
 
 
 
puniek 

Wiek: 47
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 261
Miasto: Legnica
Wysłany: 2010-12-08, 20:49   

stały napęd na 4 koła to jak by nie było dużo większe koszty, myślałem że jest na tył a w momencie poślizgu dołącza przód tak jak kiedyś maiełem w Jeep Grand Cherokke też kiedyś z grupy DB albo DC jak kto woli :wink:
_________________
C216 CL55 AMG 08'
zamieniłem motykę na kijek :D


http://www.youtube.com/user/puniek71
 
 
 
piaggino 

Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 79
Miasto: Puck
Wysłany: 2010-12-08, 20:53   

Z tymi kosztami to zależy. Mój kupiłem od pierwszego właściciela z polskiego salonu, przebieg jaki miał to 177kkm przy zakupie(do tego przebiegu serwisowany w aso, całą historię serwisu mam do wglądu, również zapisane jest to że np dolewali płynu do spryskiwaczy, czy żarówkę zmieniali), teraz ma 213kkm i z zawiasami oraz napędem tfu tfu zero problemów, tyle co w nim naprawiałem to regulator napięcia (koszt z wymianą 250zł) i pompę paliwa (1400zł) i szlus. Jednak warto troszkę więcej zainwestować w auto z na prawdę pewnego źródła. Pzdr.
_________________
Mercedes E 320 4Matic sedan (V6, 224KM) 2005
Mercedes C 270 CDI sedan 2002
Mercedes A140 2004 automat
Mercedes A140 1999 automat
Mercedes w124 250D 1987
Renault Kangoo 1.5dci 2003
 
 
 
puniek 

Wiek: 47
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 261
Miasto: Legnica
Wysłany: 2010-12-08, 20:57   

no to jak kupiłeś 177 a po dwóch latach masz 213tyś to nie masz co szukać oszczędności :D

ja mam 2 letniego z przebiegiem 230tyś :wink:

i kurcze mi żre trochę za dużo jak na moje oko :mg:
_________________
C216 CL55 AMG 08'
zamieniłem motykę na kijek :D


http://www.youtube.com/user/puniek71
 
 
 
piaggino 

Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 79
Miasto: Puck
Wysłany: 2010-12-08, 20:58   

Ile twój pali? Mój średnio wszama 12l/100km benzynki, także raczej nie tak źle jak na 3.2 ; p
_________________
Mercedes E 320 4Matic sedan (V6, 224KM) 2005
Mercedes C 270 CDI sedan 2002
Mercedes A140 2004 automat
Mercedes A140 1999 automat
Mercedes w124 250D 1987
Renault Kangoo 1.5dci 2003
 
 
 
puniek 

Wiek: 47
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 261
Miasto: Legnica
Wysłany: 2010-12-08, 21:07   

Mój 12-13l ropki 8)

mam też A 200 i pali 8l

wszystko podobno za dużo nie wiem co jest grane :| i nie jeżdżę wydaję mi się że normalnie
_________________
C216 CL55 AMG 08'
zamieniłem motykę na kijek :D


http://www.youtube.com/user/puniek71
 
 
 
Klosiak 

Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 56
Miasto: PL
Wysłany: 2010-12-08, 21:59   

Jako ze jezdze autem z 4matic to troche szukalem o tym napedzie (glownie pod katem W210) ;-)

4matic to naped staly 4x4. W W210 moc jest rozdzielana w stosunku 35%-przód i 65%-tył. Nie ma w nim żadnych blokad mechanizmow roznicowych. Zalatwia to elektornika (4ETS), ktora stara sie symulowac blokede dyfra przy pomocy hamowania odpowienich kol ktore nie maja przyczepnosci. Z tego co wiem to w nowszych 4maticach naped jest rozdzielany w sotsunku 45:55 :-)

A co do uzytkowania...to fajnie sie jezdzi. Samochod pewnie sie prowadzi na kazdym typie nawierzchni. Na suchym az tak mocno nie widac roznicy ale na mokrym i na zasniezonym to auto z 4matic trakcja zostawia w tyle oski. Ja jezdzac tym autem jeszcze nigdy sie nie zakopalem tak zebym nie mogl wyjechac :-)

Tutaj sa filmiki (dotyczace raczej nowszych wersji napedu 4matic):
http://www.youtube.com/watch?v=ZoIc4SyZy2M
http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 
Marcin 

Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2492
Miasto: okolice Poznania
Wysłany: 2010-12-09, 20:23   

puniek napisał/a:
Mój 12-13l ropki 8)

mam też A 200 i pali 8l

wszystko podobno za dużo nie wiem co jest grane :| i nie jeżdżę wydaję mi się że normalnie


Erka to kawał fury, jeszcze w czteromatiku. Mojego bosa w212 350 cdi pali ok 11 litrów. Nówka z salonu z tego roku.

A A200 to temperaturę normalną łapie? We wszystkich tych CDI-kach problemy z termostatami są.
_________________
Pozdrawiam
Marcin

Obecnie:W203 1,8 C200 2006 Kompressor & Clio III 1,2 2005
Kiedyś: W124 250 D
 
 
 
Marcin 

Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2492
Miasto: okolice Poznania
Wysłany: 2010-12-13, 21:42   

wracając do czteromatika, to w necie znalazłem takie coś::

1. 0% Front, 100% Rear (normal driving conditions)

2. 35% Front, 65% Rear (Starting off from stop and when the 4Matic system detects wheelspin)

3. 50% Front, 50% Rear (If the wheels continue to slip after the 35%/65% has been engaged) 4. 50% Front, 50% Rear w/ locked rear differential (may lock diff. if wheel spin continues in 50%/50% mode)

Film:

http://www.youtube.com/wa...y2M&feature=fvw
_________________
Pozdrawiam
Marcin

Obecnie:W203 1,8 C200 2006 Kompressor & Clio III 1,2 2005
Kiedyś: W124 250 D
 
 
 
puniek 

Wiek: 47
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 261
Miasto: Legnica
Wysłany: 2010-12-13, 21:54   

google tak to wytłumaczyło :D
1. Front 0%, 100% z tyłu (normalnych warunkach jazdy)

2. 35% przód, 65% tył (Rozpoczęcie od przystanku i gdy wykryje system 4Matic Wheelspin)

3. 50% przód, 50% tył (Jeżeli koła nadal poślizgu po 35% / 65% został zaangażowany) 4. 50% przód, 50% w tył / zablokowany tylny dyferencjał (może zablokować zmiany. Razie poślizgu kół nadal w 50% / w trybie 50%)
_________________
C216 CL55 AMG 08'
zamieniłem motykę na kijek :D


http://www.youtube.com/user/puniek71
 
 
 
piaggino 

Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 79
Miasto: Puck
Wysłany: 2010-12-13, 23:15   

Wiem tyle, że jak jezdziłem kiedyś też w211 3.2 benzyna bez 4matica, to z pod świateł czy na suchym, czy na mokrym to mielił asfalt jak dziki. Za to mój 4matic nawet nie śmie zmielić nawet na mokrym asfalcie, o suchym już nie myśląc - także raczej nie jest tak jak piszecie, że dopiero po uślizgu załącza się przód - u mnie w 4maticu ten uślizg nie występuje, a bez 4matica by mielił jak głupi. Dalej podtrzymuje to, że jest to stały napęd na 4 koła. :beer:
_________________
Mercedes E 320 4Matic sedan (V6, 224KM) 2005
Mercedes C 270 CDI sedan 2002
Mercedes A140 2004 automat
Mercedes A140 1999 automat
Mercedes w124 250D 1987
Renault Kangoo 1.5dci 2003
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group