nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[R170] Ruszająca się kierownica.
Autor Wiadomość
Vincent Vega 


Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 268
Miasto: Wrocław
Wysłany: 2010-09-05, 12:13   [R170] Ruszająca się kierownica.

Po ruszeniu dość sprawnie (włączył się ASR, było mokro) kierownica wysunęła się (do przodu, w stronę kierowcy). Nieznacznie, o jakiś centymetr, może dwa. Po chwili samoczynnie wróciła na miejsce - bez wciskania jej z powrotem. Zgaduję, że jest to mechanizm obronny przy przewidywanym wypadku - kontrola trakcji włączona, auto przygotowuje się do odpalenia poduszki powietrznej. Tak przynajmniej byłoby w nowszych modelach, moje obawy wynikają z faktu, że Mercedes w 1997 roku mógł nie mieć jeszcze tak daleko idących planów.

SLK 230, 1997.

Proszę o podpowiedź co z tym zrobić. Pozdrawiam.
_________________
E 320 Coupe '96 polska hybryda
 
 
psychop 

Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 1245
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2010-09-05, 17:41   

Bez dokładnych oględzin może być trudno ustalić gdzie kolumna dostała luzu - to może być zarówno na którymś z łączników jak i na samej śrubie trzymającej kierownicę do kolumny.
_________________
teraz: W211 E500, Alfa Romeo Spider
kiedys: W124, W202, W203, W210 AMG, W208
W rodzinie: W124,W201,W202,W208,R129 a wszystko w benzynie ;)
CMD Autoelektronika - Mercedes * www.cmdauto.com
 
 
Marcin 

Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2492
Miasto: okolice Poznania
Wysłany: 2010-09-05, 17:51   Re: [R170] Ruszająca się kierownica.

Vincent Vega napisał/a:
Po ruszeniu dość sprawnie (włączył się ASR, było mokro) kierownica wysunęła się (do przodu, w stronę kierowcy). Nieznacznie, o jakiś centymetr, może dwa. Po chwili samoczynnie wróciła na miejsce - bez wciskania jej z powrotem. Zgaduję, że jest to mechanizm obronny przy przewidywanym wypadku - kontrola trakcji włączona, auto przygotowuje się do odpalenia poduszki powietrznej. Tak przynajmniej byłoby w nowszych modelach, moje obawy wynikają z faktu, że Mercedes w 1997 roku mógł nie mieć jeszcze tak daleko idących planów.

SLK 230, 1997.

Proszę o podpowiedź co z tym zrobić. Pozdrawiam.

Jeżeli już auto chciało się do czegoś przygotowywać, to raczej do schowania kierownicy.... No i jeszcze analizując to "przygotowanie" to czujniki przeciążenia decydujące o zadziałaniu różnych systemów bezpieczeństwa, chyba nie mogą odczuć tak "lekkiego" przeciążenia.

Ja myślę, że tam jest jakiś mechaniczny problem i w sumie nie zrobiłbym już tym autem ani metra bez sprawdzenia całej kolumny kierowniczej. Spróbuj może solidnie szarpnąć kierownicą na postoju.
_________________
Pozdrawiam
Marcin

Obecnie:W203 1,8 C200 2006 Kompressor & Clio III 1,2 2005
Kiedyś: W124 250 D
 
 
 
Vincent Vega 


Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 268
Miasto: Wrocław
Wysłany: 2010-09-05, 20:58   

Auto kupione tydzień temu. Dokładnie oglądane, podłużnice proste - według wszelkiej wiedzy nie było z przodu ani ciężarówki, ani drzewa. Coś jest nie tak z jednym z elementów układu kierowniczego, wydaje mi się, że chodzi o amortyzator układu (choć mogę się mylić). jSprawdzę to najpierw.
Marcin, jak szarpnę kierą, to nie wyrwę? Ja jeżdżę 124, a SLK jest dziewczyny - przyzwyczajony do klasy E w tym kabriolecie cały czas boję się mocniej czegoś chwycić, bo mam wrażenie, że urwę.
_________________
E 320 Coupe '96 polska hybryda
 
 
Marcin 

Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2492
Miasto: okolice Poznania
Wysłany: 2010-09-05, 21:09   

Nie no, kierownica to nie klamka drzwi. Szarpnięciem jej nie wyrwiesz. A to auto co kupione, to sprowadzone rozumiem? Może popadam w skrajność, ale nie sprowadza się perfekcyjnych aut. Każde ma coś do zrobienia, inaczej całe to sprowadzanie na handel nie miałoby sensu. Więc pytanie, co było w tym kupionym przez Twoją women.

[ Dodano: 2010-09-05, 21:41 ]
Nie wiem czy dobrze namierzyłem. Wstawiam rysunki kolumny "sztywnej" i tej regulowanej.

J2PrinterWorks print document1.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 208 raz(y) 46,24 KB

J2PrinterWorks print document2.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 195 raz(y) 59,42 KB

J2PrinterWorks print document3.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 188 raz(y) 50,8 KB

_________________
Pozdrawiam
Marcin

Obecnie:W203 1,8 C200 2006 Kompressor & Clio III 1,2 2005
Kiedyś: W124 250 D
 
 
 
psychop 

Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 1245
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2010-09-05, 22:28   

Jeśli wykręciła się centralna śruba mocująca, to owszem, wyrwiesz i na dodatek narobisz sporego bałaganu!

Miałem na warsztacie przypadek PĘKNIĘCIA łacznika kolumny kierownicy - z szokiem stwierdziłem że nagle mogę bez silnika obracać kierownicą jednym palcem po siedemnaście obrotów w każdą stronę.

Dobrze, ze to się stało u mnie na hali a nie na łuku Trasy Toruńskiej. Ja bym dokładnie sprawdził.
_________________
teraz: W211 E500, Alfa Romeo Spider
kiedys: W124, W202, W203, W210 AMG, W208
W rodzinie: W124,W201,W202,W208,R129 a wszystko w benzynie ;)
CMD Autoelektronika - Mercedes * www.cmdauto.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group