nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Automatyczna skrzynia biegów 7G Tronic stan oleju
Autor Wiadomość
puniek 

Wiek: 47
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 261
Miasto: Legnica
Wysłany: 2009-12-03, 20:47   Automatyczna skrzynia biegów 7G Tronic stan oleju

Jak sprawdzać stan oleju w ASB 7G

Chodzi mi o to czy ma być rozgrzany i w jakiej pozycji ma być dźwignia biegów :shock:



Skrzynia lekko szarpie jak jadę bardzo wolno :(
_________________
C216 CL55 AMG 08'
zamieniłem motykę na kijek :D


http://www.youtube.com/user/puniek71
 
 
 
jjanicki 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 4884
Miasto: Szczecin, PL
Wysłany: 2009-12-03, 21:00   

Sprawdzaj na takiej samej zasadzie, jak przy starszych skrzyniach (jest opis w FAQ).

To szarpanie wydaje się mieć inne podłoże niż niewłaściwy poziom płynu, ale zacznij od tego...
_________________
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau - EX
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitesilver - SPRZEDAM
 
 
puniek 

Wiek: 47
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 261
Miasto: Legnica
Wysłany: 2009-12-03, 21:09   

I jeszcze jedno

Ta skrzynia jakoś dziwnie reaguję na pedał gazu czy to w pozycji C czy S :cry: , bardzo późno redukuję biegi ;/ muszę mocno wcisnąć pedał a wtedy redukuję na zbyt niski bieg

auto ma dopiero 150tyś km

olej niedawno wymieniony


czytałem że trzeba zrestartować adaptacje skrzyni :?:
_________________
C216 CL55 AMG 08'
zamieniłem motykę na kijek :D


http://www.youtube.com/user/puniek71
 
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-12-03, 21:53   

puniek napisał/a:

czytałem że trzeba zrestartować adaptacje skrzyni :?:


To się robi wyłącznie po naprawach mechanicznych skrzyni lub wymianie sterownika :!:

Skrzynia szarpie podczas jazdy na ustalonym biegu czy podczas zmiany przełożenia bo nie jest to dla mnie jasne :!: Jaki olej został zalany, ile zalano nowego i jakim sposobem była robiona wymiana.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
puniek 

Wiek: 47
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 261
Miasto: Legnica
Wysłany: 2009-12-03, 22:47   

przed wszystkim to mam ten problem na toczącym się samochodzie lekko poszarpuję albo podczas cofania a zdarza się też jakieś mocniejsze szarpnięcie/stuknięcie przy redukcjach

i druga sprawa to że pużno reaguję na pedał gazu muszę mocno przycisnąć zeby zredukowała a wtedy to już zrzuca na niski bieg :( nie działa płynnie


olej wymieniałem w stacji wymiany olejów, zalali oryginalny olej bez spuszczania z sprzęgła wymienili około 5l niby tyle co wyleciało to tyle wlali

tutaj nie ma bagnetu i wlewu

kontrolka to spust oleju w misce olejowej

sprawdzili mi tylko na zapalonym zimnym silniku


wlali tyle co wyleciało i wsio a nie iwem czy przedtem bylo ok


kolega maił podobny problem i okazało się że maił za dużo oleju

więc dlatego pytałem jak sprawdzić stan oleju :?:

czytałem w FAQ i raczej nic tam mi się ine przydało

ponieważ już W220 trzeba bylo sprawdzać olej na ciepłym i na biegu NIE na P czy N :x
_________________
C216 CL55 AMG 08'
zamieniłem motykę na kijek :D


http://www.youtube.com/user/puniek71
 
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-12-04, 12:52   

Wymiana i sprawdzanie poziomu oleju w tych skrzyniach to jest koszmar ;/ Poziom oleju powinien być taki że po wykręceniu korka olej ma wyciekać wąskim ale jednostajnym strumieniem. Jeżeli cieknie w sposób przerywany bądź kapie tzn. że oleju jest za mało. Jeżeli oleju jest za dużo to proponuję poczekać aż ścieknie i będzie leciał wąskim ale jeszcze nie przerywanym strumieniem.

A teraz warunki pomiaru: należy podłączyć komputer diagnostyczny i rozgrzać olej w skrzyni do odpowiedniej temp. Jest to 45C w przypadku ukośnej miski (biała rura przelewowa) lub 35C bez ukośnej miski (czarna rura przelewowa). Poziom sprawdzamy przy włączonym silniku i dźwigni ustawionej na "P".

O wypoziomowaniu auta chyba nie muszę wspominać :)

Jaki dokładnie zalano olej :?: Bo oryginalnego są co najmniej 4 rodzaje :!:

Czy odczuwasz szarpanie podczas przyspieszania z niskich obrotów kiedy skrzynia znajduje się na stałym przełożeniu :?:
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
puniek 

Wiek: 47
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 261
Miasto: Legnica
Wysłany: 2009-12-04, 21:31   

Na pewno na P :shock: :shock: ci co mi wymieniali to kazali włączyć D albo R bo skrzynia musi zaciągnąć :shock: to już jest jasne że mam za dużo oleju :cry:


Problem jest odczuwalny przy predkości nie przekraczającej 5km/h trzymam gaz w stałej pozycji a autko poszarpuję


Nie wiem jaki olej ale widziałem oryginalną beczkę
_________________
C216 CL55 AMG 08'
zamieniłem motykę na kijek :D


http://www.youtube.com/user/puniek71
 
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-12-04, 23:09   

Na pewno pomiar oleju trzeba robić na "P" natomiast rozgrzewanie na "D" lub "R". Najlepiej zapisz wszystkie oznaczenia jakie były na beczce (zakładam, że zawartość zgadza się z opakowaniem).

Beczka daje do myślenia ponieważ nawet ASO zamawiają i leją te oleje przeważnie z 5L opakowań. Zamienniki właściwych olejów Fuchs i Shell są w Polsce niedostępne w oficjalnej sprzedaży. Moim zdaniem jest duże prawdopodobieństwo że zalali niewłaściwy olej a te skrzynie są pod tym względem bardzo wrażliwe.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
puniek 

Wiek: 47
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 261
Miasto: Legnica
Wysłany: 2009-12-05, 22:56   

dzisiaj byłem w warsztacie w którym wymieniali mi i olej powiedzieli :

jak skrzynia ma bagnet to stan oleju sprawdza się na P a jak stan oleju sprawdza się w misce olejowej to stan sprawdza się na R 8)

w moim przypadku nie ma bagnetu olej wlewa się przez spust w misce olejowej i za razem to jest kontrolka stanu oleju


czekam jeszcze na potwierdzenie tego przez salon mercedesa :roll:

[ Dodano: 2009-12-07, 20:58 ]
Luki napisał/a:


A teraz warunki pomiaru: należy podłączyć komputer diagnostyczny i rozgrzać olej w skrzyni do odpowiedniej temp. Jest to 45C w przypadku ukośnej miski (biała rura przelewowa) lub 35C bez ukośnej miski (czarna rura przelewowa). Poziom sprawdzamy przy włączonym silniku i dźwigni ustawionej na "P".



Dokładnie to samo mi powiedzieli w salonie mercedes :wink:

Facet który mi wymieniał olej nie maił racji :x

może dokładnie napisz co to ta ukośna miska :?: ma mieć ścięcie na jednym z boków :?: :?: czy coś innego :idea:
_________________
C216 CL55 AMG 08'
zamieniłem motykę na kijek :D


http://www.youtube.com/user/puniek71
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group