[w124] m104.980 zaczął dymić po wymianie kabli i świec |
Autor |
Wiadomość |
bachus
Dołączył: 27 Gru 2015 Posty: 2 Miasto: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-13, 11:47 [w124] m104.980 zaczął dymić po wymianie kabli i świec
|
|
|
Witam
zakupiłem 300CE-24, który kiepsko gadał i okazało się że ma jeszcze oryginalne kable.
zakupiłem kable NGK oraz świece tej samej firmy.
Auto ma potwierdzony przebieg 215.800 z certyfikatem CARPASS.
na starych kablach odpaliłem go moze w sumie na 2h i nie dymił, zrobiłem kilka jazd próbnych wokół domu (okolo 70km). po wymianie kabli i świec zostawiłem go na dwa tygodnie na dworze i gdy wróciłem z wczasów po odpaleniu kopci.
Z początku myślałem że to para ponieważ temp oscylowała w okolicach 2-4st.C
kolor dymu jest błękitno-biały.
Nie zauważyłem ani ubytku wody ani oleju. auto na wolnych obrotach wypracowało na dzień dzisiejszy około 7h a przebiegu na nowych kablach około 20km.
Dodam, że auto jest mało wyrywne. Ciągnie od 3,5 tys jak głupie ale do tego czasu ...
pytanie moje brzmi - czy jest mozliwe aby takie objawy były wywołane niewłasciwym ustawieniem aparatu i/lub złymi proporcjami paliwo/powietrze ?
po wykręceniu starych świec były pokryte sadzą, co mogłoby mi wskazywać na niewłasciwy skład mieszanki..
zastanawiam się nad regulacją aparatu i wtrysku (wtrysk mechaniczny).
wydaje mi się , że przy tym przebiegu auto nie powinno miec problemów z głowicą ani innymi waznymi podzespołami.
auto od 1992 do 2014 roku miało jednego własciciela, w 2014 zakupiła go kobieta która po 4 miesiącach postanowiła kupić nowe w212. auto stało 8mcy w garazu.
wskazówka baku wskazuje prawie max, wiec jeszcze nie tankowałem... ale nic nie ubyło mimo wielu godz. pracy silnika...
doradzcie koledzy - od czego zacząć diagnoze zeby nie ładowac się w koszta ?
Nadmienie ze naprawiam auto w Belgii i tu wszystko jest drogie
jest to oryginalny sportline , którego calkowicie restauruje w pakiecie AMG ... bardzo zalezy mi zeby auto działało tak jak 23lata temu.
PS. w dymie nie czuć oleju ani innych dziwnych zapachów. czuć dużo benzyny
[ Dodano: 2016-01-13, 17:30 ]
sprawdziłem dziś za dnia, rozgrzałem auto i się przejechałem.
dym jest błękitny więc prawdopodobnie albo pierścionki albo uszczelniacze
kolor oleju - jak nowy. zmieniany był ostatnio w ASO Mercedesa około 15000km temu
co innego ewentualnie ? |
_________________ w221 -2006
w220 - 2003 320CDI BRABUS D6II
w124 - 1992 300CE_24
było:
w211 e320cdi 2003, w211 e350 2008, w220 s320 2000 ...
ZAPRASZAM DO POLUBIENIA I OBSERWOWANIA: moja przygoda z gwiazdami
https://www.facebook.com/sonderklass/ |
|
|
|
 |
robson99


Wiek: 39 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 3347 Miasto: Koszalin
|
Wysłany: 2016-01-18, 12:03
|
|
|
W m104 (przynajmniej tych 2,8 i 3,2) padały uszczelki pod głowicą, przy przebiegu około 250-300tys (bądź 15-20 latach ). U mnie przerdzewiała i woda mieszała się z olejem. |
_________________ c123 i c36 w trakcie scalania w jedność
w124 280T 1994r
Suzuki DRZ SM, Ford Fukuszima
 |
|
|
|
 |
bachus
Dołączył: 27 Gru 2015 Posty: 2 Miasto: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-19, 19:43
|
|
|
narazie nie widze ubytków ale ujeżdziłem może z 200km.
czas pokaże. Narazie zauważyłem , że dymek puszcza jak postoi. jak na bierząco codziennie go odpalam , to nie widac dymu.
będę zbierał części do generalki. rozważałem wiele wyjść aż po swap C36 i po namyśle będę szedł w turbo. Do tego czasu mam jednak całą liste mankamentów a chciałbym w półtora roku mieć z niego całkowicie nowy samochód.
zaskoczył mnie dzwięk silnika przy górnym zakresie obrotów... muzyka...
kupując go nie zdawałem sobie sprawy z radości którą da
dziś potwierdzałem w ASO w Belgii przebieg i wyposażenie. Wszystko przemawia za restaurowaniem |
_________________ w221 -2006
w220 - 2003 320CDI BRABUS D6II
w124 - 1992 300CE_24
było:
w211 e320cdi 2003, w211 e350 2008, w220 s320 2000 ...
ZAPRASZAM DO POLUBIENIA I OBSERWOWANIA: moja przygoda z gwiazdami
https://www.facebook.com/sonderklass/ |
|
|
|
 |
Luki


Wiek: 44 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 5790 Miasto: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-20, 21:25
|
|
|
To jest już klasyk więc nie godzi się robić swapa! Jeśli z dymieniem jest tak jak piszesz to być może wystarczy wymiana uszczelniaczy zaworów + ewentualnie prowadnice i będzie jak nowy |
_________________ Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany |
|
|
|
 |
Dennis
Wiek: 46 Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 287 Miasto: mazowieckie
|
Wysłany: 2016-01-26, 11:30
|
|
|
Po 15000 wypadałoby już zmienić olej w silniku, może nieco gęściejszy zalej, jakiś np. półsyntetyk 10W-40 :hmm: Mieszanka wydaje się być za bogata z tym, że to nie musi być kwestia złego ustawienia "śruby" w "kominie", ale np. uszkodzonej sondy lambda albo któregoś z czujników (i np. wciąż włączone jest ssanie). Kompresję mierzyłeś?
Mam pod Warszawą speca od KE-jeta, ale na Belgii się nie wyznaję (poza tym, że jakiś rozczochrany Belg przesłuchiwał ostatnią Panią Premier ). |
_________________ S124 250D 12/91 manual
W124 300E 08/89 automat
Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa
 |
|
|
|
 |
Luki


Wiek: 44 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 5790 Miasto: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-27, 11:46
|
|
|
Dennis napisał/a: |
Mam pod Warszawą speca od KE-jeta, ale na Belgii się nie wyznaję (poza tym, że jakiś rozczochrany Belg przesłuchiwał ostatnią Panią Premier ). |
|
_________________ Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany |
|
|
|
 |
taczar


Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 48 Miasto: Perlejewo
|
Wysłany: 2016-01-29, 20:22
|
|
|
Luki napisał/a: | Dennis napisał/a: |
Mam pod Warszawą speca od KE-jeta, ale na Belgii się nie wyznaję (poza tym, że jakiś rozczochrany Belg przesłuchiwał ostatnią Panią Premier ). |
|
|
_________________ MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" 2005 r. 143 KM (W203. M271)
Pozdrawiam serdecznie Wszystkich użytkowników Forum Merc-Mania-Club Polska.
 |
|
|
|
 |
|