 |
Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja
|
[W124] Wibracje z wału, wycieki płynu |
Autor |
Wiadomość |
darus
Wiek: 38 Dołączył: 03 Gru 2011 Posty: 223 Miasto: ok.Cieszyna/Słupsk
|
Wysłany: 2014-11-13, 19:02 [W124] Wibracje z wału, wycieki płynu
|
|
|
Dawno juz nie gościłem na forum, witam ponownie.
Mam dwa problemy.
1. Ostatnio wymieniali uszczelniacz na wałku wyjściowym ze skrzyni i łożysko w tylnym kole.
Po naprawie pojawił się problem (może to zbieg okoliczności). Mianowicie jadąc powyżej 110km/h, hamując silnikiem lub wrzucając na luz, autem zaczyna telepać, wibracje pochodza jakby od wału. Jeżdżąc do ok 100km/h problem nie wystepuje. Myślałem może, że coś spieprzyli przy wymianie uszczelniacza, ale gumy i tłumik na wale nie popękane, wygląda, że wszystko poskręcane na oryginalnych śrubach, wał na znakach. Ogólnie nie mam koncepcji.
2. Wycieki płynu chłodzącego, zostawia plamy, ale tez nie mam pomysłu. Ogólnie wygląda, że cieknie gdzieś z lewej strony silnika na osłonę, po zdjęciu osłony widać było krople płynu na misce olejowej i jakieś resztki parujące z lewej strony miski, bardziej tak pod rozrusznikiem. Zagląc z góry przez kolektor, nie widać, żeby gdzieś spod glowicy leciało. Ogólnie też nie mam koncepcji, bo przecież z lewej strony silnika nic nie ma, oprócz rurki do podgrzewania paliwa. Domyslam sie, że bez rozbiórki obudowy filtra się nie obejdzie.
Moze ktos cos mądrego podpowie. |
_________________ obecnie: W124 200D WDB1241201B774445
ex: W124 300D, W123 szczep, Skoda Favorit 135LS |
|
|
|
 |
Dennis
Wiek: 46 Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 287 Miasto: mazowieckie
|
Wysłany: 2014-11-17, 09:35
|
|
|
Zobacz czy Ci się felga nie grzeje, ta w kole, gdzie wymieniano łożysko. Jak mnie wymienili "fachowcy" z Auto-Wist w Górze Kalwarii, to skrzywili mocowanie zacisku hamulcowego i klocki nie były równoległe do tarczy hamulcowej i o nią tarły. Tylko, że skrzywienie u mnie było na tyle duże, że hałasowało i odczuwałem aż, jakby mi coś blokowało samochód. Być może u Ciebie też skrzywili, ale mniej i dopiero odczuwasz przy większej prędkości po zdjęciu nogi z gazu :hmm: |
_________________ S124 250D 12/91 manual
W124 300E 08/89 automat
Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa
 |
|
|
|
 |
darus
Wiek: 38 Dołączył: 03 Gru 2011 Posty: 223 Miasto: ok.Cieszyna/Słupsk
|
Wysłany: 2014-12-06, 11:52
|
|
|
Postawiłem auto do mechanika, zdemontowali wał i dali do wyważenia, ponieważ uszkodzeń czy zuzycia elementów nie było widac. Chłop, który to ważył wymienił dodatkowo krzyżak. Wał założony i dalej to samo.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to poduszka pod silnikiem, poduszki dyfra, ale raczej mało prawdopodobne.
Mechanik mówi, że zdejmą go jeszcze raz, być może flansza na wyjściu skrzyni ma bicie.
Koła wykluczam, na zimowych i letnich jest to samo, poza tym drgania od kół byłyby niezależnie od przyspieszania, hamowania silnikiem, czy jazdy na luzie.
Co do wycieków płynu prawdopodobnie puszcza uszczelka pod głowicą ze starości. |
_________________ obecnie: W124 200D WDB1241201B774445
ex: W124 300D, W123 szczep, Skoda Favorit 135LS |
|
|
|
 |
robson99


Wiek: 39 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 3347 Miasto: Koszalin
|
Wysłany: 2014-12-06, 18:09
|
|
|
A jak tulejki na końcach wału? |
_________________ c123 i c36 w trakcie scalania w jedność
w124 280T 1994r
Suzuki DRZ SM, Ford Fukuszima
 |
|
|
|
 |
darus
Wiek: 38 Dołączył: 03 Gru 2011 Posty: 223 Miasto: ok.Cieszyna/Słupsk
|
Wysłany: 2015-02-17, 12:06
|
|
|
Usterka usunięta. Na podnośniku wibrowało wyraźnie przednie sprzęgło gumowe. Wymienione wraz z tulejką centrującą. W sumie wyglądało dobrze, więc może była to wina samej tulejki, w każdym razie jest git. |
_________________ obecnie: W124 200D WDB1241201B774445
ex: W124 300D, W123 szczep, Skoda Favorit 135LS |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Wersja do druku Dodaj temat do ulubionych
|
|