Kombiepopeja - tym razem brak biegów 1. i 2. |
Autor |
Wiadomość |
Dennis
Wiek: 46 Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 287 Miasto: mazowieckie
|
Wysłany: 2014-07-08, 10:23 Kombiepopeja - tym razem brak biegów 1. i 2.
|
|
|
Może ktoś mądry coś mi zdalnie doradzi, bo nawet do warsztatu już nie dojadę...
Otóż w trakcie powrotu do domu z Warszawy nagle zgubiłem pierwszy i drugi bieg. Za lekko lewarek wchodzi w pozycje tych biegów, przy czym po popuszczeniu sprzęgła nie dzieje się zupełnie nic. No nic, mówię sobie, nie w takich warunkach się jeździło, silnik mam elastyczny, jakoś dojadę na 3. (prawie, jak automatem :czujnik: ). Czasami nawet udawało mi się wrzucić 4., wiadomo jak się jeździ po Warszawie. Dojechałem pod bramę i postanowiłem wjechać na wstecznym. Wszedł, choć jakoś dziwnie, jakby w innej pozycji lewarka. Wjechałem na plac, wrzuciłem luz, puściłem sprzęgło i... zgasł...
Czy to skrzynia Waszym zdaniem udała się do lepszego świata, czy np. urwało się któreś cięgno i nie dość, że niemożliwe stało się wrzucenie części biegów, to w dodatku to urwane cięgno gdzieś się tam pałęta i uniemożliwia poruszanie lewarkiem (w chwili obecnej nie mogę go już przesunąć inaczej, niż na pozycję 1. i 2., tj. biegów, które nie wchodzą)... |
_________________ S124 250D 12/91 manual
W124 300E 08/89 automat
Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa
 |
|
|
|
 |
robson99


Wiek: 39 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 3347 Miasto: Koszalin
|
Wysłany: 2014-07-08, 22:52
|
|
|
Wejdz pod samochód i zobacz czy któreś cięgno nie spadło. |
_________________ c123 i c36 w trakcie scalania w jedność
w124 280T 1994r
Suzuki DRZ SM, Ford Fukuszima
 |
|
|
|
 |
Dennis
Wiek: 46 Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 287 Miasto: mazowieckie
|
Wysłany: 2014-07-11, 15:10
|
|
|
Podejrzewam, że tak się właśnie stało, ale i tak sam tego nie naprawię - nie mam warunków.
Pozostaje dojechać na 3. do mechanika...
Dzieki za odzew |
_________________ S124 250D 12/91 manual
W124 300E 08/89 automat
Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa
 |
|
|
|
 |
rybak195

Wiek: 48 Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 3 Miasto: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-02-17, 21:58
|
|
|
moj problem polega na tym że czasem blokuje mi sie wsteczny i nie mogę go wyłączyć wówczas musze wejsć pod auto i ręcznie go zdjąć przesówając dzwignie biegów ostatnio też się zacioł i podczas ręcznego odblokowywania jakimś cudem zachaczyłem zabezpieczenie ciengieł i cięgna spadły wtedy również nie miałem 1,2 biegu drążek latał w tych pozycjach może u ciebie jest to samo wystarczy podnieść auto na lewarku wczołgać sie pod niego i zobaczyć czy nie spadły zabezpieczenia ciengieł takie małe zawleczki na końcach każdego z nich. |
_________________ w124 1989r 3.0TE
 |
|
|
|
 |
Dennis
Wiek: 46 Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 287 Miasto: mazowieckie
|
Wysłany: 2015-02-18, 10:53
|
|
|
Sprawa już dawno załatwiona, o czym jednak zapomniałem napisać Posypały się skorodowane spinki i cięgła po prostu pospadały z wybieraka. Wymieniłem spinki wszystkie na oryginały z ASO, na wszelki wypadek.
Dzięki. |
_________________ S124 250D 12/91 manual
W124 300E 08/89 automat
Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa
 |
|
|
|
 |
|