nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: robson99
2014-07-07, 08:40
[w124] 3.0 M103, odcięcie przy 4 tys obrotów na każdym biegu
Autor Wiadomość
rakus 


Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 44
Miasto: Kraków
Wysłany: 2014-06-29, 11:57   [w124] 3.0 M103, odcięcie przy 4 tys obrotów na każdym biegu

witam
świeżo nabyty samochód, po raz pierwszy z 6cio cylindrowym motorem M103, rok 1988. Skrzynia ręczna, 4 biegi, nie wiem czy oryginalnie, jeszcze nie miałem chwili aby się zorientować. Natomiast już widzę kilka rzeczy które mnie niepokoją.
Najważniejszą z nich jest fakt że samochód po osiągnięciu ok. 4.000 obrotów odcina. ma to miejsce na każdym biegu. Czerwone pole zaczyna się jakoś w okolicach 6.000 więc uznałbym to za obroty robocze bardziej niż graniczne tym bardziej że jakoś tak auto osiąga moc maksymalną więc jest to dosyć niekomfortowe.
W każdym razie, nie wiem co może być problemem. Czy coś ze skrzynią? czy może sterownik (ten czytający impulsy czujników wału itp (na nadkolu), czy coś jeszcze innego? Nie wiem czy to ma znaczenie ale świeci się ABS, samochód ma szperę.
Auto bardzo słabo odpala, w ogóle nie ma ssania, możliwe ze daje w kość silniczek krokowy, słabo widzę też działanie pompy paliwa, może to ona jest winowajcą? Czy K-Jet sam w sobie może powodować "odcięcie" ?
Będę wdzięczny za wskazówki co sprawdzić, od czego zacząć lub czy ktoś miał podobny przypadek.
_________________
Mercedes-Benz C36 AMG
Mercedes-Benz W201 2.3-16 1985r
Mercedes-Benz W123 230CE 1982r
Mercedes-Benz W220 S600 2000r
Mercedes-Benz R129 600SL
Schulz 190 Cabrio 2.3-16 1986r
EX Mercedes-Benz W201 190E 2.3 AMG 1991r
 
 
robson99 



Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 3347
Miasto: Koszalin
Wysłany: 2014-06-29, 19:32   

Pierwsze co mi do głowy przychodzi: sprawdź czy ktoś nie włożył przekaźnika pompy paliwa od 4 cylindrowca a najlepiej podmień.
_________________
c123 i c36 w trakcie scalania w jedność
w124 280T 1994r
Suzuki DRZ SM, Ford Fukuszima
 
 
 
Dennis 

Wiek: 46
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 287
Miasto: mazowieckie
Wysłany: 2014-06-30, 12:12   

VIN się zgadza? Pytam, bo czterobiegowe ręczne skrzynie z silnikiem m103 nie występowały i być może ktoś coś rzeźbił (a to może mieć zdecydowany wpływ na funkcjonowanie auta).
_________________
S124 250D 12/91 manual
W124 300E 08/89 automat

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa :spoko:
 
 
 
rakus 


Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 44
Miasto: Kraków
Wysłany: 2014-07-06, 19:50   

nie byłem pewien co do skrzyni ale przy 120 na czwartym biegu jest ok 3800 obrotów. chcąc jechać 160....nie wyobrażam sobie.
W każdym razie faktycznie to by potwierdziło fakt że skrzynia nie jest oryginalna. nie sprawdzałem jeszcze vinu, natomiast mam już skrzynię z 300-24, 5 biegowego getraga z jedynką do tyłu i myślałem żeby ją zastosować...oczywiście mam nadzieję że będzie pasowała.

nie mam przekaźnika z 6 cylindrów ale może ustalę po vinie jaki powinien być natomiast mam z 4 cylindrowców więc jeśli będą te same to znaczy że nie teges. rozumiem że chodzi o ten za akumulatorem z bezpiecznikiem?
_________________
Mercedes-Benz C36 AMG
Mercedes-Benz W201 2.3-16 1985r
Mercedes-Benz W123 230CE 1982r
Mercedes-Benz W220 S600 2000r
Mercedes-Benz R129 600SL
Schulz 190 Cabrio 2.3-16 1986r
EX Mercedes-Benz W201 190E 2.3 AMG 1991r
 
 
robson99 



Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 3347
Miasto: Koszalin
Wysłany: 2014-07-07, 08:40   

Jak masz od 4 cyl to znasz przyczynę, nie ma co sprawdzać, trzeba wymienić.
_________________
c123 i c36 w trakcie scalania w jedność
w124 280T 1994r
Suzuki DRZ SM, Ford Fukuszima
 
 
 
rybak195 


Wiek: 48
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 3
Miasto: Gdańsk
Wysłany: 2015-02-18, 09:31   

mam podobny problem tylko że u mnie jest wszystko originalne skrzynia 5 motor 6 cylindrów przekaźniki ok,różnica polega jedynie na tym że na paliwie kręci do końca skali natomiast na gazie odcina przy 3.5 tyś obrotów czasem szarpnie i wkręci sie do 4 tyś i nie mam bladego pojęcia co to jest .Mace koledzy jakieś rady?
_________________
w124 1989r 3.0TE
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime