Otwarty przez: robson99 2014-07-07, 09:40 |
[w124] 3.0 M103, odcięcie przy 4 tys obrotów na każdym biegu |
Autor |
Wiadomość |
rakus

Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 44 Miasto: Kraków
|
Wysłany: 2014-06-29, 12:57 [w124] 3.0 M103, odcięcie przy 4 tys obrotów na każdym biegu
|
|
|
witam
świeżo nabyty samochód, po raz pierwszy z 6cio cylindrowym motorem M103, rok 1988. Skrzynia ręczna, 4 biegi, nie wiem czy oryginalnie, jeszcze nie miałem chwili aby się zorientować. Natomiast już widzę kilka rzeczy które mnie niepokoją.
Najważniejszą z nich jest fakt że samochód po osiągnięciu ok. 4.000 obrotów odcina. ma to miejsce na każdym biegu. Czerwone pole zaczyna się jakoś w okolicach 6.000 więc uznałbym to za obroty robocze bardziej niż graniczne tym bardziej że jakoś tak auto osiąga moc maksymalną więc jest to dosyć niekomfortowe.
W każdym razie, nie wiem co może być problemem. Czy coś ze skrzynią? czy może sterownik (ten czytający impulsy czujników wału itp (na nadkolu), czy coś jeszcze innego? Nie wiem czy to ma znaczenie ale świeci się ABS, samochód ma szperę.
Auto bardzo słabo odpala, w ogóle nie ma ssania, możliwe ze daje w kość silniczek krokowy, słabo widzę też działanie pompy paliwa, może to ona jest winowajcą? Czy K-Jet sam w sobie może powodować "odcięcie" ?
Będę wdzięczny za wskazówki co sprawdzić, od czego zacząć lub czy ktoś miał podobny przypadek. |
_________________ Mercedes-Benz C36 AMG
Mercedes-Benz W201 2.3-16 1985r
Mercedes-Benz W123 230CE 1982r
Mercedes-Benz W220 S600 2000r
Mercedes-Benz R129 600SL
Schulz 190 Cabrio 2.3-16 1986r
EX Mercedes-Benz W201 190E 2.3 AMG 1991r |
|
|
|
 |
robson99


Wiek: 39 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 3347 Miasto: Koszalin
|
Wysłany: 2014-06-29, 20:32
|
|
|
Pierwsze co mi do głowy przychodzi: sprawdź czy ktoś nie włożył przekaźnika pompy paliwa od 4 cylindrowca a najlepiej podmień. |
_________________ c123 i c36 w trakcie scalania w jedność
w124 280T 1994r
Suzuki DRZ SM, Ford Fukuszima
 |
|
|
|
 |
Dennis
Wiek: 46 Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 287 Miasto: mazowieckie
|
Wysłany: 2014-06-30, 13:12
|
|
|
VIN się zgadza? Pytam, bo czterobiegowe ręczne skrzynie z silnikiem m103 nie występowały i być może ktoś coś rzeźbił (a to może mieć zdecydowany wpływ na funkcjonowanie auta). |
_________________ S124 250D 12/91 manual
W124 300E 08/89 automat
Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa
 |
|
|
|
 |
rakus

Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 44 Miasto: Kraków
|
Wysłany: 2014-07-06, 20:50
|
|
|
nie byłem pewien co do skrzyni ale przy 120 na czwartym biegu jest ok 3800 obrotów. chcąc jechać 160....nie wyobrażam sobie.
W każdym razie faktycznie to by potwierdziło fakt że skrzynia nie jest oryginalna. nie sprawdzałem jeszcze vinu, natomiast mam już skrzynię z 300-24, 5 biegowego getraga z jedynką do tyłu i myślałem żeby ją zastosować...oczywiście mam nadzieję że będzie pasowała.
nie mam przekaźnika z 6 cylindrów ale może ustalę po vinie jaki powinien być natomiast mam z 4 cylindrowców więc jeśli będą te same to znaczy że nie teges. rozumiem że chodzi o ten za akumulatorem z bezpiecznikiem? |
_________________ Mercedes-Benz C36 AMG
Mercedes-Benz W201 2.3-16 1985r
Mercedes-Benz W123 230CE 1982r
Mercedes-Benz W220 S600 2000r
Mercedes-Benz R129 600SL
Schulz 190 Cabrio 2.3-16 1986r
EX Mercedes-Benz W201 190E 2.3 AMG 1991r |
|
|
|
 |
robson99


Wiek: 39 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 3347 Miasto: Koszalin
|
Wysłany: 2014-07-07, 09:40
|
|
|
Jak masz od 4 cyl to znasz przyczynę, nie ma co sprawdzać, trzeba wymienić. |
_________________ c123 i c36 w trakcie scalania w jedność
w124 280T 1994r
Suzuki DRZ SM, Ford Fukuszima
 |
|
|
|
 |
rybak195

Wiek: 48 Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 3 Miasto: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-02-18, 09:31
|
|
|
mam podobny problem tylko że u mnie jest wszystko originalne skrzynia 5 motor 6 cylindrów przekaźniki ok,różnica polega jedynie na tym że na paliwie kręci do końca skali natomiast na gazie odcina przy 3.5 tyś obrotów czasem szarpnie i wkręci sie do 4 tyś i nie mam bladego pojęcia co to jest .Mace koledzy jakieś rady? |
_________________ w124 1989r 3.0TE
 |
|
|
|
 |
|