nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[S124] Jaki dyfer?
Autor Wiadomość
Taryfiarz 

Wiek: 65
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 22
Miasto: Poznań
Wysłany: 2013-04-20, 14:00   [S124] Jaki dyfer?

Witam wszystkich. Potrzebuję rzetelnych informacji o przełożeniu tylnego mostu w moim samochodzie. Niestety padły w moście łożyska, więc trzeba poszukać używki. Odczytane na Morasku przełożenie to 3.92 (duży z ABS-em), lecz czy jest to fabryczny most???
Kto może sprawdzić jakie jest oryginalne przełożenie mostu w moim samochodzie?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
_________________
ŁYSY
WDB1241861F330144
S124 E250TD 1995
 
 
 
liroy-1 

Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 10
Miasto: Gdańsk
Wysłany: 2013-04-21, 17:09   

Powinienes miec nr czesci a jezeli kest duzy to obstawiam ze masz blokade mechanizmu ruznicpwego duzo uzywek do mietka ma gosciu w slupsku ul zielona sprzedaje tez chyba przez net
_________________
w124 94r 2,8 benzyna
 
 
Zygi 


Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 619
Miasto: Żary
Wysłany: 2013-04-21, 18:39   Re: [S124] Jaki dyfer?

Taryfiarz napisał/a:
Kto może sprawdzić jakie jest oryginalne przełożenie mostu w moim samochodzie?

Na stronie http://mb.ilcats.ru/ jest dekoder VIN dla MB. Z tego co tam podają to powinieneś mieć nr dyferencjału 717413 06 837203. Jeśli tak masz to jest oryginał.
Odnośnie przełożenia nie pomogę, ale inne źródło http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m.mycat?Form podaje, że w aucie o podanym przez Ciebie VIN może być dyfer o przełożeniach 1:3,91 ; 1:3,92 dla manualnych 5 biegowych skrzyń, oraz 1:3,23; 1:3,27 dla 4 biegowych automatów.
_________________
MB, 300 D (jak Diesel: OM 603 912), automat:722 415; szlachetny rocznik 1990. Pół miliona przekroczone.
 
 
darus 

Wiek: 37
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 223
Miasto: ok.Cieszyna/Słupsk
Wysłany: 2013-04-21, 18:57   

Tu masz fajnie opisane dane tech.
http://mb.bolinko.org/15/...ainmenu-40.html
Jeżeli chodzi o częsci z ul. Zielonej, to duzo z nich nadaje się tylko do huty. Części mają dużo, ale nie panują nad tym, a części latami walają się po glebie.
Czasem można co dobrego u nich kupić, ale to loteria jak wszędzie.
_________________
obecnie: W124 200D WDB1241201B774445
ex: W124 300D, W123 szczep, Skoda Favorit 135LS
 
 
liroy-1 

Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 10
Miasto: Gdańsk
Wysłany: 2013-04-21, 21:17   

zgadzam się z tym ale jak ktoś ma blisko to można podjechac
_________________
w124 94r 2,8 benzyna
 
 
Dennis 

Wiek: 45
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 287
Miasto: mazowieckie
Wysłany: 2013-04-22, 09:01   Re: [S124] Jaki dyfer?

Zygi napisał/a:
717413 06 837203
To jest nr skrzyni, a nie dyfra.
Z VINu faktycznie wynika skrzynia manualna ( http://www.auto-parts.spb...b&client=dr2000 ) i brak ASD lub ASR, a zatem fabryczne przełożenie mostu miałeś Kolego Taryfiarz 3.91 ( http://www.w114-115.org.p...=231050&id=1231 ). Jakby co, to mam taki most do sprzedania, w dobrym stanie.
_________________
S124 250D 12/91 manual
W124 300E 08/89 automat

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa :spoko:
 
 
 
Taryfiarz 

Wiek: 65
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 22
Miasto: Poznań
Wysłany: 2013-04-22, 12:34   Re: [S124] Jaki dyfer?

Dennis napisał/a:
Zygi napisał/a:
717413 06 837203
To jest nr skrzyni, a nie dyfra.
Z VINu faktycznie wynika skrzynia manualna ( http://www.auto-parts.spb...b&client=dr2000 ) i brak ASD lub ASR, a zatem fabryczne przełożenie mostu miałeś Kolego Taryfiarz 3.91 ( http://www.w114-115.org.p...=231050&id=1231 ). Jakby co, to mam taki most do sprzedania, w dobrym stanie.


A różnica w przełożeniu 3.92/3.91 duża? Jak się będzie zachowywał samochód w mieście, a jak na trasie???
Jaki jest orientacyjny przebieg tego mostu, oraz cena???
Proszę o odp. na PW
Pzdr
_________________
ŁYSY
WDB1241861F330144
S124 E250TD 1995
 
 
 
Dennis 

Wiek: 45
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 287
Miasto: mazowieckie
Wysłany: 2013-04-22, 12:42   

Różnica jest znikoma - sam zamieniłem u siebie właśnie 3.91 na 3.92 z ASD i żadnych różnic w dynamice, prędkościach na poszczególnych biegach i ogólnie w zachowaniu auta nie odczułem. Zresztą Twoje zegary w aucie są wyskalowane właśnie pod 3.91, więc jeśli już, to teraz masz przekłamania. Jak rozumiem, w Twoim aucie oryginalny most został zamieniony na "dużą główkę" :hmm: Jeśli tak, to musisz wymienić także tylną połówkę wału, ale spoko, ją też mam akurat na sprzedaż (jako że ja właśnie "przechodziłem" tę ścieżkę zdrowia w drugą stronę, wymieniając most na większy i połówkę wału na krótszą). Jeśli Twój obecny most nie jest posiada LSD/ASD/ASR, to nie musisz wymieniać półosi, ale w przeciwnym przypadku także półosie trzeba będzie wymienić. Sporo tych niewiadomych, przydałoby się ustalić wszystko na pewniaka, żeby potem nie mieć niespodzianek.
Zaraz wyślę Ci Kolego pw.
_________________
S124 250D 12/91 manual
W124 300E 08/89 automat

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa :spoko:
 
 
 
pafeu 

Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 608
Miasto: Częstochowa
Wysłany: 2013-04-22, 18:20   

Różnica 3.91/3.92 jest niemożliwa do wychwycenia. Powiem więcej - nawet 3.46/3.92 można w pierwszym kontakcie przegapić (szczególnie jeśli ktoś nie katuje zbytnio silnika zapędzając się w górny zakres obrotów).
_________________
Pafeu

S124 300D 24V 1994 WDB1241911F299434
S203 220 CDI 2004 WDB2032081F644537
 
 
Taryfiarz 

Wiek: 65
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 22
Miasto: Poznań
Wysłany: 2013-04-22, 19:23   

Dennis napisał/a:
Różnica jest znikoma - sam zamieniłem u siebie właśnie 3.91 na 3.92 z ASD i żadnych różnic w dynamice, prędkościach na poszczególnych biegach i ogólnie w zachowaniu auta nie odczułem. Zresztą Twoje zegary w aucie są wyskalowane właśnie pod 3.91, więc jeśli już, to teraz masz przekłamania. Jak rozumiem, w Twoim aucie oryginalny most został zamieniony na "dużą główkę" :hmm: Jeśli tak, to musisz wymienić także tylną połówkę wału, ale spoko, ją też mam akurat na sprzedaż (jako że ja właśnie "przechodziłem" tę ścieżkę zdrowia w drugą stronę, wymieniając most na większy i połówkę wału na krótszą). Jeśli Twój obecny most nie jest posiada LSD/ASD/ASR, to nie musisz wymieniać półosi, ale w przeciwnym przypadku także półosie trzeba będzie wymienić. Sporo tych niewiadomych, przydałoby się ustalić wszystko na pewniaka, żeby potem nie mieć niespodzianek.
Zaraz wyślę Ci Kolego pw.


Chyba się nie zrozumieliśmy!
W moim samochodzie jest most 3.92. Tak odczytał mój mechanik. Zadałem pytanie, czy most o takim przełożeniu jest montowany fabrycznie w moim samochodzie? Jeśli tak, to znaczy że jest fabryczny. Jeśli nie to zamieniony "po drodze" do PL. Mało to jednak prawdopodobne, aczkolwiek nie jest niemożliwe! Prawda?
A dlaczego pytam o 3.92 a nie 3.91 lub 3.47?
Ano dlatego, że auto to pracuje jako taksówka od 2005 roku w Poznaniu i zmiana mostu na inny wiąże sie z przestawianiem impulsów w taksometrze!
Myślę, że teraz wyraziłem się trochę jaśniej.
Pozdrawiam wszystkich
_________________
ŁYSY
WDB1241861F330144
S124 E250TD 1995
 
 
 
pafeu 

Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 608
Miasto: Częstochowa
Wysłany: 2013-04-23, 00:13   

Przy zmianie na 3,47 jest sens wprowadzać zmiany w taksometrze. Przy zmianach 3,91 na 3,92 (bądź odwrotnie) błąd pomiarowy jest niemożliwy do wychwycenia, ponieważ większą różnicę będziesz miał zakładając nowe lub używane opony.
_________________
Pafeu

S124 300D 24V 1994 WDB1241911F299434
S203 220 CDI 2004 WDB2032081F644537
 
 
Jachu 

Wiek: 48
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 106
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2013-04-24, 20:34   

3.91 a 3.92 daje różnicę 0.01.A zatem jak napisał Dennis jedną setną obrotu wału, na obrót koła. :wink:
 
 
krzys546 


Wiek: 67
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 60
Miasto: Chełmno
  Wysłany: 2016-10-18, 12:36   

Jaki most do S 124 250 DT . Dyfer zaczął wyć ,czy wystarczy wymiana łożysk ? Jakie przełożenie Znalazłem numer na pokrywie jest R 2013511408 a na obudowie KE 92 2013510205 . Jest jeszcze zboku numer ciężki do odszyfrowania . Prawdo podobnie końcówka jest 3,91

CAM00081 (2) - Kopia.jpg
zdjęcie z numerem
Plik ściągnięto 140 raz(y) 154,89 KB

_________________
S124 250DT 1992r
 
 
robson99 



Wiek: 38
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 3347
Miasto: Koszalin
Wysłany: 2016-10-20, 10:55   

Most z przełożeniem 3,91 jest Ci potrzebny, teraz pytanie czy z ABS i ASD czy bez ;)
_________________
c123 i c36 w trakcie scalania w jedność
w124 280T 1994r
Suzuki DRZ SM, Ford Fukuszima
 
 
 
krzys546 


Wiek: 67
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 60
Miasto: Chełmno
Wysłany: 2016-10-20, 17:26   

Dzięki . ABS jest ASD chyba nie ma . Nie sprawdzałem
_________________
S124 250DT 1992r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga