nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Buczenie i Trzęsienie budą przy prędkości 60-70km/h
Autor Wiadomość
Adrian_merc 

Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 27
Miasto: Kutno
Wysłany: 2012-02-12, 22:26   Buczenie i Trzęsienie budą przy prędkości 60-70km/h

Witam!!!
Moj problem polega na tym iż przy prędkości od 60km/h do 70km/h na 5 biegu mam takie dokuczliwe buczenie i trzęsienie budą. Po przekroczeniu 70km/h buczenie ustępuje i jest cicho.
Proszę o pomoc i doradę co w tej sytuacji zrobić. :help:
???
P.S. Tulejki trzymające most (sinenbloki) zostały wymienione
_________________
W124 250D 1992 już sprzedany
w210 290Turbodiesel 1999 Automat
w210 220CDI 2000 FaceLifting Automat TipTronic
w203 220 CDI 2003 Manual 6-bieg
 
 
pafeu 

Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 608
Miasto: Częstochowa
Wysłany: 2012-02-12, 22:47   

Ja zacząłbym od tego, że wrzucając 5 przy takiej prędkości (zakładając, że nie toczysz się z górki czy dojeżdżasz do skrzyżowania) niepotrzebnie przeciążasz wał korbowy i korbowody. Nie wiem o który z samochodów Ci chodzi, ale jeśli o 124, to ten silnik będzie mocno cierpiał przy tak niskiej prędkości obrotowej (pewnie ledwie ponad tysiąc obrotów) na tym biegu. On ma wtedy za mały moment, a do tego 5 przełożenie coś koło 0,8 (nie pamiętam ile dokładnie), więc koła stawiają duży opór. W związku z powyższym drgania mogą pochodzić od niemal wszystkiego: podpory wału, krzyżaków, wyrąbanego łącznika elastycznego... przy takim katowaniu to nie zdziwiłoby mnie, gdyby poduszki silnika się odzywały, bo wibracje będą się przenosić po całej budzie.
_________________
Pafeu

S124 300D 24V 1994 WDB1241911F299434
S203 220 CDI 2004 WDB2032081F644537
 
 
Adrian_merc 

Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 27
Miasto: Kutno
Wysłany: 2012-02-12, 23:05   

ok zgadzam się z tobą ale przy 50 na 5 biegu tego nie ma. Tak chodzi mi o 124 250D

[ Dodano: 2012-02-12, 23:31 ]
Może źle się wyraziłem mówiąc trzęsienie jest takie drżenie dziwne przeszkadzające.
_________________
W124 250D 1992 już sprzedany
w210 290Turbodiesel 1999 Automat
w210 220CDI 2000 FaceLifting Automat TipTronic
w203 220 CDI 2003 Manual 6-bieg
 
 
pafeu 

Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 608
Miasto: Częstochowa
Wysłany: 2012-02-13, 15:06   

Standardowe elementy, które mogą powodować podobny efekt, wypisałem - od nich powinieneś zacząć szukać.
_________________
Pafeu

S124 300D 24V 1994 WDB1241911F299434
S203 220 CDI 2004 WDB2032081F644537
 
 
jacek-ns 


Wiek: 35
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 113
Miasto: Nowa Sól
Wysłany: 2012-02-13, 15:50   

Cytat:
ok zgadzam się z tobą ale przy 50 na 5 biegu tego nie ma. Tak chodzi mi o 124 250D


To normalne, że "trzepie" zazwyczaj w wąskim zakresie prędkości obrotowej silnika/wału. W zależności od zużycia elementów, które opisał kolega pafeu, wibracje pojawiają się przy określonych częstotliwościach: przykładowo u jednego będą przy 60 a u drugiego przy 100 km/h.
_________________
W124 E 250D 95' 240 000 km
W215 CL 500 00' 160 000 km
Każdy 744 Brillant Silber
 
 
 
Adrian_merc 

Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 27
Miasto: Kutno
Wysłany: 2012-02-20, 22:29   

Mam pytanie czy mogą być to sinenbloki na belce??
Poduszki silnika OK
Podpora wału OK
Krzyżaki OK
Łączniki elastyczne na 99% OK
Przepraszam że tak powracam do tematu ale te wibracje są np też na 3 jak jedzie się 50km/h
autem muszę jeździć powyżej 75km/h ponieważ wolniej jest ciężko wytrzymać. Przypomnę że problem zaczyna się przy przyśpieszaniu gdy puszcze noge z gazu wibracje ustają.
_________________
W124 250D 1992 już sprzedany
w210 290Turbodiesel 1999 Automat
w210 220CDI 2000 FaceLifting Automat TipTronic
w203 220 CDI 2003 Manual 6-bieg
 
 
robson99 



Wiek: 38
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 3347
Miasto: Koszalin
Wysłany: 2012-02-21, 11:41   

Jak sprawdzałeś te elementy?
_________________
c123 i c36 w trakcie scalania w jedność
w124 280T 1994r
Suzuki DRZ SM, Ford Fukuszima
 
 
 
pafeu 

Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 608
Miasto: Częstochowa
Wysłany: 2012-02-21, 16:31   

Adrian_merc napisał/a:
Mam pytanie czy mogą być to sinenbloki na belce??

Nie spotkałem się z podobnym objawem zużytych poduszek - przede wszystkim woziłoby Cię bokami w zakrętach, więc nie sądzę. A rzuciłeś okiem na poduszkę pod skrzynią? Ona też potrafi generować dźwięki. Dodatkowo - jeśli jest zużyta - przy dodawaniu i odejmowaniu gazu będziesz odczuwał bardzo wyraźne przesunięcie dźwigni zmiany biegów.
_________________
Pafeu

S124 300D 24V 1994 WDB1241911F299434
S203 220 CDI 2004 WDB2032081F644537
 
 
Adrian_merc 

Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 27
Miasto: Kutno
Wysłany: 2012-02-21, 22:15   

Elementów nie sprawdzałem wiele z nich jest nowych febi lub lamforder.
Dziękuję za pomoc jak tylko sprawdzę lub wymienię poduszkę skrzyni zaraz dam znać.
_________________
W124 250D 1992 już sprzedany
w210 290Turbodiesel 1999 Automat
w210 220CDI 2000 FaceLifting Automat TipTronic
w203 220 CDI 2003 Manual 6-bieg
 
 
Dennis 

Wiek: 45
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 287
Miasto: mazowieckie
Wysłany: 2012-02-22, 00:08   

Ja miałem tak, że przy 110 km/h zaczynało się właśnie telepanie i wibrowanie - całe auto się trzęsło, kierownica latała mi w łapach. Ale tylko jak odpuściłem gaz - jak wcisnąłem ponownie, to niemal całkowicie ustępowało :!: Tłumaczę to tym, że przy zwolnionym gazie moment z kół przekazywany był na wał, a przy wciśniętym - odwrotnie (chyba nic nie pokręciłem :| ). W każdym razie wizyta u specjalisty od wałów (ja akurat byłem w wyspecjalizowanym warsztacie "starej daty" - WAŁ-CAR, Ząbki, ul. Morcinka) wszystko jak ręką odjął - wał wyważono, przede wszystkim dobrze skręcono (na znaki), posprawdzano gumy, podporę etc. :spoko:

[ Dodano: 2012-02-22, 00:10 ]
I dodam jeszcze, że też diagnozy były różne - koła sprawdzałem wielokrotnie, poduszki pod skrzynią i pod silnikiem wymieniałem, o mało mostu nie wymieniłem nawet :lol:
_________________
S124 250D 12/91 manual
W124 300E 08/89 automat

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa :spoko:
 
 
 
noc 


Wiek: 65
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 2282
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2012-02-22, 19:07   Re: Buczenie i Trzęsienie budą przy prędkości 60-70km/h

Adrian_merc napisał/a:
Witam!!!
Moj problem polega na tym iż przy prędkości od 60km/h do 70km/h na 5 biegu mam takie dokuczliwe buczenie i trzęsienie budą. Po przekroczeniu 70km/h buczenie ustępuje i jest cicho.
Proszę o pomoc i doradę co w tej sytuacji zrobić. :help:
???
P.S. Tulejki trzymające most (sinenbloki) zostały wymienione


Nie wyważone koła, uszkodzona opona(y), nie wyważony wał (spadł odważnik) lub źle złożony po naprawach.
Kontrola trwa 5 minut na podnośniku, poza oponami z uszkodzonym "kordem". :spoko:
_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Nie wszystkim pomogę.
Niektórym nie, innych przegapię.

Naprawiam MB 41 lat
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat 22 6626890
 
 
Adrian_merc 

Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 27
Miasto: Kutno
Wysłany: 2012-02-26, 13:00   

Koła napewno odpadają ponieważ jest tak samo na zimowych i letnich a na zimę mam inny komplet felg i na lato inny także to odpada.
Niewiem jak z wałem. złożony był na znaki odważnik jest.
_________________
W124 250D 1992 już sprzedany
w210 290Turbodiesel 1999 Automat
w210 220CDI 2000 FaceLifting Automat TipTronic
w203 220 CDI 2003 Manual 6-bieg
 
 
noc 


Wiek: 65
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 2282
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2012-02-27, 18:18   

Skoro napisałeś, że był złożony na znaki - czy mam rozumieć, że go zdjąłeś, rozłożyłeś, naprawiałeś i założyłeś?

A jak wyglądają tulejki centrujące?
_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Nie wszystkim pomogę.
Niektórym nie, innych przegapię.

Naprawiam MB 41 lat
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat 22 6626890
 
 
Adrian_merc 

Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 27
Miasto: Kutno
Wysłany: 2012-02-27, 21:20   

Ja również mam warsztat samochodowy także wał Cardana to nie jest dla mnie czarna magia.
Naświetlę bardziej sytuację.
Miałem mercedesa w124 250D lecz blacha była bardzo kiepska w nim i udało mi się kupić w124 2.6 benzyna w bardzo dobrym stanie z uszkodzoną automatyczną skrzynią biegów.
A silnik 250D miałem po kapitalnym remoncie więc przełożyłem silnik wraz ze skrzynią i okazało się że nie pasuje wał i most bo od automata jest krótszy i dyferencjał był też większy w benzynowcu więć przełożyłem również te części a przy montażu starałem się wszystko jak najdokładniej sprawdzić żeby nierobić dwa razy okazała się tylko uszkodzone łożysko na podporze wału więc wymieniłem a tak pozatym wszystko wyglądało na dobre.
Przypomnę że to dzieję się tylko przy pewnych prędkościach np. również drżenie występuje przy 50 na 4 przy każdym dodawaniu gazu nawet tylko podtrzymywanie prędkości również buczy, a powyżej 75km/h wszystko ustępuje nawet jeżeli się gazu dodaje to niema drżenia.
_________________
W124 250D 1992 już sprzedany
w210 290Turbodiesel 1999 Automat
w210 220CDI 2000 FaceLifting Automat TipTronic
w203 220 CDI 2003 Manual 6-bieg
 
 
noc 


Wiek: 65
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 2282
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2012-02-27, 22:39   

Poddaję się.Auto musiałbym wsadzić na podnośnik, podeprzeć wahacze tylne, znaki na elementach, lampa stroboskopowa i wyjdzie, jeżeli tył, napęd.
Podpowiedziałem? Reszta przód.Inna bajka.
_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Nie wszystkim pomogę.
Niektórym nie, innych przegapię.

Naprawiam MB 41 lat
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat 22 6626890
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group