po czym "na oko" odróżnić wolnossące 300D od zatur |
Autor |
Wiadomość |
Frykas

Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 90 Miasto: Lublin
|
Wysłany: 2010-01-23, 12:04 po czym "na oko" odróżnić wolnossące 300D od zatur
|
|
|
witam, chce kupić wolnossącego 124(kombi/sedan) z silnikiem diesla o poj 3000 po 93 roku ale z tego co widzę wiekszość aut w ogłoszeniach jest z turbo. Z zasłyszanych opinii wolnossące 300 jest bardziej bezawaryjne niż z turbo... Albo ja sie nie znam albo wolnossących jest dosłownie kilka. Po czym je wizualnie można rozróznić? |
|
|
|
 |
Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 2492 Miasto: okolice Poznania
|
Wysłany: 2010-01-23, 12:34
|
|
|
Mogę się mylić, ale wersje z turbo na błotnikach przednich mają wloty powietrza. Tzw rekiny. Na bank tak było dla modeli z wąską listwą. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Obecnie:W203 1,8 C200 2006 Kompressor & Clio III 1,2 2005
Kiedyś: W124 250 D |
|
|
|
 |
Frykas

Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 90 Miasto: Lublin
|
Wysłany: 2010-01-23, 12:40
|
|
|
a da się wizualnie odróżnić silniki? |
|
|
|
 |
akim42
Wiek: 56 Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 669 Miasto: Rybnik
|
Wysłany: 2010-01-23, 16:01
|
|
|
Frykas napisał/a: | a da się wizualnie odróżnić silniki? |
Da się - wolnossący nie ma na kolektorze wydechowym turba .
Co do skrzel - posiadały je również wolnossące wielozaworowce , np. 20V i 24V |
_________________ Gość pozdrawiam
W 201 250D 1985-ex
S124 E300D 24V 1994
http://img220.imageshack....254/ver1da8.png |
|
|
|
 |
jjanicki


Wiek: 44 Dołączył: 11 Lip 2006 Posty: 4884 Miasto: Szczecin, PL
|
Wysłany: 2010-01-23, 16:24
|
|
|
Tak jak akim pisze - inny jest kolektor wydechowy, z racji zamontowanej turbiny, a co za tym idzie inny jest też układ rur dolotowych.
W wolnossących przewód powietrzny idzie od filtra powietrza prosto do rury poprzecznej na silniku i cały jest widoczny na górze, zaś w doładowanych rura od filtra idzie najpierw do turbiny (w dół), potem powietrze przechodzi przez intercooler i dopiero doprowadzane jest do rury poprzecznej na silniku. |
_________________ W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau - EX
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitesilver - SPRZEDAM |
|
|
|
 |
Frykas

Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 90 Miasto: Lublin
|
|
|
|
 |
akim42
Wiek: 56 Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 669 Miasto: Rybnik
|
Wysłany: 2010-01-23, 19:09
|
|
|
Na drugim linku masz wolnossącego 24 zaworowca OM606.
Na pierwszym wolnossącego 12 zaworowca.
Turbo musi mieć taką sprężarkę na kolektorze wydechowym :
 |
_________________ Gość pozdrawiam
W 201 250D 1985-ex
S124 E300D 24V 1994
http://img220.imageshack....254/ver1da8.png |
|
|
|
 |
Frykas

Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 90 Miasto: Lublin
|
Wysłany: 2010-01-23, 20:30
|
|
|
no tak tylko mi zależy na tym jak ze zdjęć silnika wywróżyć... bo na foto nie bedzie turbiny widać... |
|
|
|
 |
Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 2492 Miasto: okolice Poznania
|
Wysłany: 2010-01-23, 20:46
|
|
|
Proszę. Na przykładzie rzędowej szóstki.
Swoją drogą, jeżeli nie potrafisz rozpoznać różnic między turbem a wolnossącym, to może sam auta nie kupuj.
[ Dodano: 2010-01-23, 20:59 ]
.... lepiej będzie jak dam zdjęcie 300-ki z ostatnich lat produkcji. Tutaj masz wolnossący silnik z rocznika który szukasz.
bez turba.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 47 raz(y) 118,87 KB |
Turbo.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 48 raz(y) 51,94 KB |
C10443947_6.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 39 raz(y) 70,12 KB |
|
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Obecnie:W203 1,8 C200 2006 Kompressor & Clio III 1,2 2005
Kiedyś: W124 250 D |
|
|
|
 |
jjanicki


Wiek: 44 Dołączył: 11 Lip 2006 Posty: 4884 Miasto: Szczecin, PL
|
Wysłany: 2010-01-24, 00:19
|
|
|
Dla uzupełnienia:
Pierwsze dwa zdjęcia to silniki 12-zaworowe (po 2 na cylinder).
Trzecie zdjęcie to silnik 24-zaworowy (szersza głowica) i BEZ TURBO - tak jak pisałem wyżej - rura powietrzna idzie bezpośrednio od filtra powietrza (kwadratowy w rogu zaraz za prawą lampą) do rury poprzecznej na silniku. |
_________________ W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau - EX
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitesilver - SPRZEDAM |
|
|
|
 |
Frykas

Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 90 Miasto: Lublin
|
Wysłany: 2010-01-24, 10:53
|
|
|
wilekie dzięki, teraz mam już jasność (nigdy nie miałem do czynienia z dieslami mercedesa)... będę szukał 24 zaworowego |
|
|
|
 |
szeryfisch
Dołączył: 20 Sty 2006 Posty: 443 Miasto: Wrocław
|
Wysłany: 2010-01-25, 22:19
|
|
|
Tylko szukaj nie zmeczonego, bo remont glowicy tego silnika jest bolesny dla kieszeni. Wszystkiego masz x2... |
_________________ 124 E300D 24V
Zapraszam do warsztatu:
Magnice ul.Kwiatowa 1 |
|
|
|
 |
4mario
Wiek: 51 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 4 Miasto: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-26, 22:39
|
|
|
akim42 napisał/a: | Na drugim linku masz wolnossącego 24 zaworowca OM606.
Na pierwszym wolnossącego 12 zaworowca.
Turbo musi mieć taką sprężarkę na kolektorze wydechowym :
Obrazek |
Jak to możliwe, że mnie pozdrawiasz w poście z 2010r? |
_________________ MB to jak imię i nazwisko |
|
|
|
 |
Luki


Wiek: 44 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 5790 Miasto: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-26, 22:58
|
|
|
4mario napisał/a: |
Jak to możliwe, że mnie pozdrawiasz w poście z 2010r? |
To magia! |
_________________ Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany |
|
|
|
 |
|