nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
po czym "na oko" odróżnić wolnossące 300D od zatur
Autor Wiadomość
Frykas 


Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 90
Miasto: Lublin
Wysłany: 2010-01-23, 12:04   po czym "na oko" odróżnić wolnossące 300D od zatur

witam, chce kupić wolnossącego 124(kombi/sedan) z silnikiem diesla o poj 3000 po 93 roku ale z tego co widzę wiekszość aut w ogłoszeniach jest z turbo. Z zasłyszanych opinii wolnossące 300 jest bardziej bezawaryjne niż z turbo... Albo ja sie nie znam albo wolnossących jest dosłownie kilka. Po czym je wizualnie można rozróznić?
 
 
Marcin 

Wiek: 47
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2492
Miasto: okolice Poznania
Wysłany: 2010-01-23, 12:34   

Mogę się mylić, ale wersje z turbo na błotnikach przednich mają wloty powietrza. Tzw rekiny. Na bank tak było dla modeli z wąską listwą.
_________________
Pozdrawiam
Marcin

Obecnie:W203 1,8 C200 2006 Kompressor & Clio III 1,2 2005
Kiedyś: W124 250 D
 
 
 
Frykas 


Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 90
Miasto: Lublin
Wysłany: 2010-01-23, 12:40   

a da się wizualnie odróżnić silniki?
 
 
akim42 

Wiek: 56
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 669
Miasto: Rybnik
Wysłany: 2010-01-23, 16:01   

Frykas napisał/a:
a da się wizualnie odróżnić silniki?


Da się - wolnossący nie ma na kolektorze wydechowym turba .
Co do skrzel - posiadały je również wolnossące wielozaworowce , np. 20V i 24V
_________________
Gość pozdrawiam

W 201 250D 1985-ex

S124 E300D 24V 1994

http://img220.imageshack....254/ver1da8.png
 
 
jjanicki 



Wiek: 44
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 4884
Miasto: Szczecin, PL
Wysłany: 2010-01-23, 16:24   

Tak jak akim pisze - inny jest kolektor wydechowy, z racji zamontowanej turbiny, a co za tym idzie inny jest też układ rur dolotowych.
W wolnossących przewód powietrzny idzie od filtra powietrza prosto do rury poprzecznej na silniku i cały jest widoczny na górze, zaś w doładowanych rura od filtra idzie najpierw do turbiny (w dół), potem powietrze przechodzi przez intercooler i dopiero doprowadzane jest do rury poprzecznej na silniku.
_________________
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau - EX
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitesilver - SPRZEDAM
 
 
Frykas 


Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 90
Miasto: Lublin
Wysłany: 2010-01-23, 18:05   

czyli ten jest wolnossący
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11190780
a ten z turbo?
http://www.allegro.pl/ite...nual_e_300.html
 
 
akim42 

Wiek: 56
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 669
Miasto: Rybnik
Wysłany: 2010-01-23, 19:09   

Na drugim linku masz wolnossącego 24 zaworowca OM606.
Na pierwszym wolnossącego 12 zaworowca.
Turbo musi mieć taką sprężarkę na kolektorze wydechowym :
_________________
Gość pozdrawiam

W 201 250D 1985-ex

S124 E300D 24V 1994

http://img220.imageshack....254/ver1da8.png
 
 
Frykas 


Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 90
Miasto: Lublin
Wysłany: 2010-01-23, 20:30   

no tak tylko mi zależy na tym jak ze zdjęć silnika wywróżyć... bo na foto nie bedzie turbiny widać...
 
 
Marcin 

Wiek: 47
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2492
Miasto: okolice Poznania
Wysłany: 2010-01-23, 20:46   

Proszę. Na przykładzie rzędowej szóstki.

Swoją drogą, jeżeli nie potrafisz rozpoznać różnic między turbem a wolnossącym, to może sam auta nie kupuj.

[ Dodano: 2010-01-23, 20:59 ]
.... lepiej będzie jak dam zdjęcie 300-ki z ostatnich lat produkcji. Tutaj masz wolnossący silnik z rocznika który szukasz.

bez turba.jpeg
Plik ściągnięto 47 raz(y) 118,87 KB

Turbo.jpg
Plik ściągnięto 48 raz(y) 51,94 KB

C10443947_6.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 70,12 KB

_________________
Pozdrawiam
Marcin

Obecnie:W203 1,8 C200 2006 Kompressor & Clio III 1,2 2005
Kiedyś: W124 250 D
 
 
 
jjanicki 



Wiek: 44
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 4884
Miasto: Szczecin, PL
Wysłany: 2010-01-24, 00:19   

Dla uzupełnienia:

Pierwsze dwa zdjęcia to silniki 12-zaworowe (po 2 na cylinder).

Trzecie zdjęcie to silnik 24-zaworowy (szersza głowica) i BEZ TURBO - tak jak pisałem wyżej - rura powietrzna idzie bezpośrednio od filtra powietrza (kwadratowy w rogu zaraz za prawą lampą) do rury poprzecznej na silniku.
_________________
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau - EX
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitesilver - SPRZEDAM
 
 
Frykas 


Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 90
Miasto: Lublin
Wysłany: 2010-01-24, 10:53   

wilekie dzięki, teraz mam już jasność (nigdy nie miałem do czynienia z dieslami mercedesa)... będę szukał 24 zaworowego
 
 
szeryfisch 

Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 443
Miasto: Wrocław
Wysłany: 2010-01-25, 22:19   

Tylko szukaj nie zmeczonego, bo remont glowicy tego silnika jest bolesny dla kieszeni. Wszystkiego masz x2...
_________________
124 E300D 24V
Zapraszam do warsztatu:
Magnice ul.Kwiatowa 1
 
 
4mario 

Wiek: 51
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 4
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2016-03-26, 22:39   

akim42 napisał/a:
Na drugim linku masz wolnossącego 24 zaworowca OM606.
Na pierwszym wolnossącego 12 zaworowca.
Turbo musi mieć taką sprężarkę na kolektorze wydechowym :
Obrazek


Jak to możliwe, że mnie pozdrawiasz w poście z 2010r?
_________________
MB to jak imię i nazwisko
 
 
Luki 



Wiek: 44
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2016-03-26, 22:58   

4mario napisał/a:

Jak to możliwe, że mnie pozdrawiasz w poście z 2010r?


To magia! ;)
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime