nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[W124] Przewód ciśnieniowy zawieszenia
Autor Wiadomość
volcanoadam 


Wiek: 45
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 230
Miasto: Birmingham, UK
Wysłany: 2009-11-15, 12:51   [W124] Przewód ciśnieniowy zawieszenia

Mam mały problem z wymianą przewodu ciśnieniowego w układzie samopoziomującym zawieszenia.
Na rys. (o ile się nie mylę) nr. 83. Pod samochodem idą dwa przewody hydrauliczne o średnicy 5mm, czyli grubsze niż hamulcowe i jest problem z dorobieniem fragmentu przewodu. Czy ktoś z Was wymieniał ten przewód? Czy wiecie gdzie się znajduje ta łączka, nr. 86?
Mam nadzieję, że nie trzeba będzie rozkręcać pół samochodu :cry:
_________________
VA

Obecnie:
W211 E 280CDi Elegance, auto, '05

Poprzednio:
W210 E 320CDi Avantgarde, auto, '01
W124 300 TD, auto, '93
W202 C 220 CDi kombi, manual, '99
 
 
Wladca-Swiata 

Wiek: 40
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 2
Miasto: Łódź
Wysłany: 2009-11-15, 15:39   

Zapytam tak, czy jestes aby całkowicie pewien, że chcesz wymieniac przewód 83? Jest to powrót (przelew). Zasilanie to przewód 60 lub 62 w zależności od tego, czy masz ASD, czy nie. W przypadku aut z ASD zasilanie NIVA idzie od elektrozaworu sterującego ASD. Jak odbudowywałem NIVO w moim 230 TE to zastosowałem miedziane przewody hamulcowe i odpowiednie przejściówki. Działą dobrze, a koszt niewielki (nie ma problemu z tym, że średnica jest inna). Mam też patent na przewody prowadzące od gruszek do siłowników (w części sztywnej). Lubią one korodować a nowe są dość drogie.
_________________
S124 E280 T A.D. 1994 + LPG
S124 230 TE A.D. 1987 + LPG
 
 
volcanoadam 


Wiek: 45
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 230
Miasto: Birmingham, UK
Wysłany: 2009-11-15, 16:57   

Jeżeli wierzyć rysunkowi to jest to przewód 83. Jest to drugi przewód od dołu tej kostki przy której jest regulacja wysokości zawieszenia. Myśleliśmy o przejściówce (z moim mechanikiem) ale o to też nie łatwiej (przynajmniej w UK). Mam już odpowiedni przewód mosiężny o odpowiedniej średnicy, ale nie mam żeńskiej nakrętki / łącznika. Ciężko to zdobyć, więc myślałem żeby zamówić cały przewód i tylko mnie martwi ile będzie roboty z wymianą.
_________________
VA

Obecnie:
W211 E 280CDi Elegance, auto, '05

Poprzednio:
W210 E 320CDi Avantgarde, auto, '01
W124 300 TD, auto, '93
W202 C 220 CDi kombi, manual, '99
 
 
Wladca-Swiata 

Wiek: 40
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 2
Miasto: Łódź
Wysłany: 2009-11-15, 17:35   

zwróć uwagę, że 83 idzie do zbiorniczka, czyli to powrót, drugi przewód od zbiornika zasila pompę, a dopiero z pompy idzie zasilenie korektora. Na rysunku nie jest to bezpośrednio naniesione, ponieważ są jak wspomniałem 2 wersje, z ASD i bez.

Nie jestem pewien jak poprowadzony jest ten przewód w e-klasie, ale w 230 TE wymiana nie byłaby kłopotliwa.
_________________
S124 E280 T A.D. 1994 + LPG
S124 230 TE A.D. 1987 + LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group