nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
pompa vacum (ślizg)
Autor Wiadomość
aclos 

Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 47
Miasto: bydgoszcz
Wysłany: 2009-10-20, 14:48   pompa vacum (ślizg)

witam. mam pytanko czy jest problem z wymianą ślizgu napędzającego pompe vacum?
_________________
W124 250D (OM602612) 1989r
W210 300TD 1999r
 
 
Rycho 

Wiek: 68
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 1521
Miasto: Toruń-okolice
Wysłany: 2009-10-20, 15:28   Re: pompa vacum (ślizg)

aclos napisał/a:
witam. mam pytanko czy jest problem z wymianą ślizgu napędzającego pompe vacum?

Pytanie czysto retoryczne - nie ma problemu, ale zależy kto będzie wymieniał :wink:
_________________
MB W202, 2.2D-był, jest W163 ML270
Wiele wymyślono po to,
by nie trzeba było myśleć.
 
 
aclos 

Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 47
Miasto: bydgoszcz
Wysłany: 2009-10-20, 19:20   

wymieniał bede ja :] ..... czyli odkręcam pompe, potem osłone i tę śrubke od ślizgu i juz go mam w ręku :?: tak?
_________________
W124 250D (OM602612) 1989r
W210 300TD 1999r
 
 
akim42 

Wiek: 56
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 669
Miasto: Rybnik
Wysłany: 2009-10-20, 20:33   

Fala to element nr 23 niestety nie wiele na tym rysunku widać , a ja już nie pamiętam jak się do niej dobrać
CLICKEN
_________________
Gość pozdrawiam

W 201 250D 1985-ex

S124 E300D 24V 1994

http://img220.imageshack....254/ver1da8.png
 
 
jjanicki 



Wiek: 44
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 4884
Miasto: Szczecin, PL
Wysłany: 2009-10-20, 21:25   

Fala napędzająca pompę vacuum jest w całości z kołem zębatym-napędowym pompy wtryskowej (cz. nr 5 na powyższym rysunku, reszta części to rozebrana cz. 5 - obecnie w handlu tylko w całości). Przed wymontowaniem trzeba rozrząd ustawić na znaki, zablokować pompę w odpowiednim położeniu (zob. FAQ), wykręcić napinacz łańcucha, umocować łańcuch na kole wałka rozrządu np. opaskami zaciskowymi i naciągnąć go z obu końców w stronę koła pompy wtryskowej, by nie przeskoczył na kole wału korbowego i żeby w tym miejscu jak najbardziej zluzował się łańcuch, dając pole manewru i dopiero odkręcać i wyjmować falę.
Dopiero po wyjęciu całości można myśleć o rozbiórce tego elementu.
_________________
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau - EX
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitesilver - SPRZEDAM
 
 
aclos 

Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 47
Miasto: bydgoszcz
Wysłany: 2009-10-21, 14:42   

wielkie dzieki kolego jjanicki :prosze:
_________________
W124 250D (OM602612) 1989r
W210 300TD 1999r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group