nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[124] Brak podświetlenie zegarów, radia i regulacji nawiewów
Autor Wiadomość
volvo_144 

Wiek: 49
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 64
Miasto: Gdańsk
Wysłany: 2009-01-19, 17:52   [124] Brak podświetlenie zegarów, radia i regulacji nawiewów

Witam!
Dziś po włączeniu świateł nie pojawiło mi się podświetlenie zegarów. Światła drogowe działają prawidłowo - nie ma tylko podświetlenia zegarów, regulacji nawiewów, przełącznika światła oraz radia.
Gdzie należy szukać przyczyny?
Sprawa jest o tyle dziwna, że stało się to nagle - dziś wiele razy odpalałem wooz, właczaqłem światła aż stało się j/w.

Pozdrawiam MM
_________________
Marcin Mierzejewski, Gdańsk
Mercedes-Benz 300TD OM606.910 ASB 722.435 1994
Volvo 144 B18A 1967
Subaru Outback 2.5 AT 2004
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2009-01-19, 17:53   

Skręcony potencjometr lub czerwony bezpiecznik z tyłu zegarów.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
volvo_144 

Wiek: 49
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 64
Miasto: Gdańsk
Wysłany: 2009-01-19, 17:56   

stanleym126 napisał/a:
Skręcony potencjometr lub czerwony bezpiecznik z tyłu zegarów.


Witam!

A czy ten potencjometr też wpływa na oświetlenie regulacji nawiewów? Sprawdzę..
O jakim bezpieczniku piszesz? Gdzie on jest i jak tam sięgnąć? Pod deską?

MM
_________________
Marcin Mierzejewski, Gdańsk
Mercedes-Benz 300TD OM606.910 ASB 722.435 1994
Volvo 144 B18A 1967
Subaru Outback 2.5 AT 2004
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2009-01-19, 18:01   

volvo_144 napisał/a:

O jakim bezpieczniku piszesz? Gdzie on jest i jak tam sięgnąć? Pod deską?


KLIK
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
volvo_144 

Wiek: 49
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 64
Miasto: Gdańsk
Wysłany: 2009-01-19, 18:05   

Dzięki za linka :-)
Ale dlaczego ON właśnie TAM jest????

Pozdrawiam MM
_________________
Marcin Mierzejewski, Gdańsk
Mercedes-Benz 300TD OM606.910 ASB 722.435 1994
Volvo 144 B18A 1967
Subaru Outback 2.5 AT 2004
 
 
Gerri 

Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 1930
Miasto: okręg Limerick
Wysłany: 2009-01-20, 00:26   

volvo_144 napisał/a:
po włączeniu świateł nie pojawiło mi się podświetlenie zegarów.

stanleym126 napisał/a:
czerwony bezpiecznik z tyłu zegarów.


Czerwony bezpiecznik nie wpływa na podświetlenie zegarów

volvo_144 napisał/a:
Światła drogowe działają prawidłowo


Czy możesz mnie uświadomić, co to są wg Ciebie "światła drogowe"?
_________________
Pozdrawiam - Gerri

Mercedes W-203 Kompressor
 
 
volvo_144 

Wiek: 49
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 64
Miasto: Gdańsk
Wysłany: 2009-01-20, 20:18   

Gerri napisał/a:


Czy możesz mnie uświadomić, co to są wg Ciebie "światła drogowe"?


Witam!
Pod tym terminem chciałem ująć światła mijania, długie, postojowe oraz przeciwmgielne.

MM
_________________
Marcin Mierzejewski, Gdańsk
Mercedes-Benz 300TD OM606.910 ASB 722.435 1994
Volvo 144 B18A 1967
Subaru Outback 2.5 AT 2004
 
 
volvo_144 

Wiek: 49
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 64
Miasto: Gdańsk
Wysłany: 2009-01-20, 20:21   

Okazało się, że jest ciąg dalszy przygód z podświetleniem. Sprawa się... naprawiła poprzez... uchylenie szyberdachu. O co chodzi???

MM
_________________
Marcin Mierzejewski, Gdańsk
Mercedes-Benz 300TD OM606.910 ASB 722.435 1994
Volvo 144 B18A 1967
Subaru Outback 2.5 AT 2004
 
 
Krzyś1973 


Wiek: 45
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 1827
Miasto: Piła
Wysłany: 2009-01-20, 21:14   

Kolego volvo_144 posty należy edytować. To jest obowiązek.
_________________
MB W 201 2.0 D 92 r. - sprzedany
MB W123 2.0 D- sprzedany
 
 
 
arekmroz 


Wiek: 57
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 189
Miasto: Łódź
Wysłany: 2009-01-26, 21:58   

volvo_144 napisał/a:
Okazało się, że jest ciąg dalszy przygód z podświetleniem. Sprawa się... naprawiła poprzez... uchylenie szyberdachu. O co chodzi???

Mnie się poprawia po popukaniu w szybkę lub klepnięciu ręką ponad zegarami.
Mam też od dłuższego czasu także chocki ze skaczącą wskazówką z pozycji bliskiej rezerwy na pełny bak lub 1/4 baku - podczas jazdy, podczas postoju: zupełny brak prawidłowości.
Chyba brak gdzieś kontaktu - dziś po radzie zibizbm kręciłem potencjometrem ściemniania zegarów i .... czasem pomaga, a czasem nie. Już kilka razy rozbierałem zegary smarując silnik krokowy wskazówki i kręciłem peerkiem.
Jak ma ktoś jakiś pomysł to poproszę o radę!
_________________
E 280 T.. ;S124,1996, kolor: smaragdsschwarz met.:189, 24 V, 193KM, autom.5, M 104.942...
 
 
Gerri 

Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 1930
Miasto: okręg Limerick
Wysłany: 2009-01-26, 23:28   

arekmroz napisał/a:

Mnie się poprawia po popukaniu w szybkę lub klepnięciu ręką ponad zegarami.



Sprawa jest prosta: włókno żarówki jest przerwane, i w momencie "perswazji" ulega zetknięciu - co na krótki okres pomaga. Żarówka do wymiany.


arekmroz napisał/a:
Mam też od dłuższego czasu także chocki ze skaczącą wskazówką z pozycji bliskiej rezerwy na pełny bak lub 1/4 baku - podczas jazdy, podczas postoju: zupełny brak prawidłowości.
Chyba brak gdzieś kontaktu


Sprawa jest prosta: wewnątrz czujnika paliwa w dieselach osadza się nie przewodzący prądu szlam. Trzeba czujnik wyjąć, rozebrać, i dokładnie wyczyścić wewnątrz.


arekmroz napisał/a:
Już kilka razy rozbierałem zegary smarując silnik krokowy wskazówki i kręciłem peerkiem.


Co wy z tymi silnikami krokowymi??? W tym typie nie ma ANI JEDNEGO SILNIKA KROKOWEGO! Nawet w benzyniaku do ustawiania wolnych obrotów!
_________________
Pozdrawiam - Gerri

Mercedes W-203 Kompressor
 
 
volvo_144 

Wiek: 49
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 64
Miasto: Gdańsk
Wysłany: 2009-01-27, 09:40   

Gerri napisał/a:


Sprawa jest prosta: włókno żarówki jest przerwane, i w momencie "perswazji" ulega zetknięciu - co na krótki okres pomaga. Żarówka do wymiany.


Witam!

Czyli żaróweczki od podświetlenia zegarów, radia, regulacji nawiewów są połączone w szereg?

MM
_________________
Marcin Mierzejewski, Gdańsk
Mercedes-Benz 300TD OM606.910 ASB 722.435 1994
Volvo 144 B18A 1967
Subaru Outback 2.5 AT 2004
 
 
arekmroz 


Wiek: 57
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 189
Miasto: Łódź
Wysłany: 2009-01-27, 09:50   

Gerri napisał/a:

Sprawa jest prosta: włókno żarówki jest przerwane, i w momencie "perswazji" ulega zetknięciu - co na krótki okres pomaga. Żarówka do wymiany.


Co ma włókno jednej żarówki do przerwy w zasilaniu całego kokpitu, pokręteł, klawiszy czy podświetlenia całego licznika... - mnie przez rok zdarzyła się taka "ciemność" tak ze 3 razy, która naprawiła się po lekkim klepnięciu w deske nad zegarami.
Wg mnie nie jest możliwe aby wolframowe włókno żaróweczki było za to odpowiedzialne.
Gdyby problem braku napięcia był stały to znalezienie bajkowo proste lecz tu najgorsze jest to, że jak się szuka to napięcie wszędzie jest, a za miesiąc na chwile ginie ;-)
Gdzieś jest przerwa w zasilaniu, a najprowdopodobniej brak masy - tylko gdzie?!


Gerri napisał/a:
Sprawa jest prosta: wewnątrz czujnika paliwa w dieselach osadza się nie przewodzący prądu szlam. Trzeba czujnik wyjąć, rozebrać, i dokładnie wyczyścić wewnątrz.

nie jest to prosta sprawa, gdyż wskazówka po lekkim popukaniu w szybkę zmienia położenie. Nie jest to więc kwestia innych elementów niż pukany palecem licznik. Gdyby wskazówka nie zmieniała położenia to czyściłbym czujnik w baku, bądź szukał uszkodzenia przewodów itd., itp., a tak to skoncentrowałem się na tym elemencie, który zmienia wskazania po pukaniu.
Kręcenie ściemniaczem licznika nie zawsze pomaga tzn. jak z baku prawie pustego skoczy wskazówka na pełny bak gdy jadę to staję i kręcę ściemniaczem i nie zawsze pomaga. Czasem skacze na 1/4 baku lub oscyluje w granicach pierwszej kreski (zarówno podczas jazdy jak i postoju - zmiany są po pukaniu w szybkę) i wtedy już naprawdę mnie to wkurza. POMOCY!


Gerri napisał/a:
Co wy z tymi silnikami krokowymi??? W tym typie nie ma ANI JEDNEGO SILNIKA KROKOWEGO! Nawet w benzyniaku do ustawiania wolnych obrotów!

Może i nie ma i czort znajet co to jest, nie jestem elektrykiem/elektronikiem- rozbierałem go gdy czyściłem i smarowałem to wygląda jak silniczek jest uzwojenie i wirnik; od dzisiaj będę nazywał "toto" napędem wskazówki ;)
_________________
E 280 T.. ;S124,1996, kolor: smaragdsschwarz met.:189, 24 V, 193KM, autom.5, M 104.942...
 
 
jjanicki 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 4884
Miasto: Szczecin, PL
Wysłany: 2009-01-27, 15:46   

Skoro kręcenie pokrętłem ściemniania powoduje taki efekt, to trzeba by tam zajrzeć i przeczyścić warstwę oporową potencjometru i poprawić luty wokół...
_________________
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau - EX
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitesilver - SPRZEDAM
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2009-01-27, 15:50   

arekmroz napisał/a:
to wygląda jak silniczek
jest uzwojenie i wirnik; od dzisiaj będę nazywał "toto" napędem wskazówki ;)

ale nie krokowy.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga