nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
203,200CDI Śmierdzi w aucie spalinami
Autor Wiadomość
sholda64 

Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 30
Miasto: JELENIA GÓRA
Wysłany: 2008-12-21, 19:56   203,200CDI Śmierdzi w aucie spalinami

witam posiadam mercedesa 203 ,2001r , 2200 motor CDI przebieg 108 tyś km . i stan jest faktyczny na 100% .
mam problem z spalinami które dostaja się do środka auta nie wiem w jaki sposób i co powoduje taki smród ze spalin naj częściej czuję to po jeździe w mieście jak gdzieś stanę ,lub cofam bo na długich trasach nie czuć ,czyli coś zaciąga te spaliny i jak się dostaja do środka .
wiem że za takie sprawy odpowiada filtr ośrodkowy-pyłkowy który wymieniłem na nowy węglowy , po czym reklamowałem ten filtr,a w zamian kupiłem nowy firmy MAN polecono mi że jest b.dobrej firmy i powinien być dobry. ale dalej jest to samo .
Zastanawiam się czy nie jest to inna wada może katalizator. .
czy ktoś miał podobną awarię a może ktoś mi poradzi co jest z autkiem nie tak !
pozdrawiam!!
 
 
jjanicki 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 4884
Miasto: Szczecin, PL
Wysłany: 2008-12-21, 20:30   

Wejdź pod auto i osłuchaj na wolnych obrotach czy gdzieś nie sapie z wydechu pod kabiną. Potem to samo, gdy ktoś inny dodaje gazu. Mogła się po prostu wydmuchać dziura gdzieś przy tłumiku (zazwyczaj).
U siebie niedawno zauważyłem uchem taki odgłos i tez na postoju czuć spaliny. Może między świętami to sprawdzę...
_________________
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau - EX
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitesilver - SPRZEDAM
 
 
sholda64 

Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 30
Miasto: JELENIA GÓRA
Wysłany: 2008-12-21, 21:08   

OK DZIĘKI ZA TĄ RADĘ TO TEŻ BYŁO BY MOŻLIWE ALE TYDZIEŃ TEMU BYŁEM NA SERWISIE MERCEDESA I ROBIŁEM PRZEGLĄD I SPRAWDZAŁ AUTO I BYŁ ZACHWYCONY STANEM MOJEGO AUT I NAWET POWIEDZIA ŻE BYŁ WYMIENIANY TŁUMIK I WSZYSTKO JEST OK.
CZYTAM NA FORUM JEDNEJ OPINI I PISZĄ TAK ŻE JAK JEST ZA DUŻO OLEJU TO PADA KATALIZATOR .!!I ZASTANAWIAM SIĘ JAK TO SPRAWDZIC BO MOŻE TO TO ROBIŁEM OBSŁUGĘ 2 MIESIĄCE TEMU I MOGE Z TYM WIĄZAĆ JAK SPRAWDZIĆ CZY POLSCY FACHOWCY NIE DOLALI MI ZA DUŻO OLEJU ,ALE MOGE SIE MYLIĆ .
POZATYM MYŚLĘ ŻE OD TAKICH SPALIN POWINIEN CHRONIĆ WSPOMNIANY FILTR PYŁKOWY.
 
 
jjanicki 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 4884
Miasto: Szczecin, PL
Wysłany: 2008-12-21, 21:32   

Caps Lock :!: :x

Filtr pyłkowy ochroni, o ile jest zamontowany i jest w wersji z węglem aktywowanym...
Olej sprawdzisz na bagnecie, ale nie sądzę, żeby jego nadmiar spowodował wydmuchanie dziury w wydechu. Na zużycie i korodowanie wydechu ma znaczenie wiele czynników, m.in. częstość jazdy w zimie, na jak długo odpalane auto i czy zdąży w tym czasie odparować wilgoć z wydechu...
_________________
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau - EX
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitesilver - SPRZEDAM
 
 
sholda64 

Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 30
Miasto: JELENIA GÓRA
Wysłany: 2008-12-21, 21:48   

kolego nie jestem blądynką i nie rób ze mnie głupka jestem mechanikiem aut ciężarowych prawie 20 lat więc prosze takich tekstów nie pisać że nadmiar oleju nie jest powodem uszkodzenia tłumika .
napisałem na wstępie, że sastosowałem filtr węglowy czyli tak jak ty to nazywasz z weglem aktywnym więc ta kwestia jest za nami i napisałem że sprawdzałem tłumiki na przeglądzie i jest wszystko ok !!
a wspominam o oleju bo wymieniałem i czytałem o tym jak nadmiar oleju uszkadza katalizaror.
Ale czy ty wogóle czytasz co ja pisze ??
 
 
jjanicki 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 4884
Miasto: Szczecin, PL
Wysłany: 2008-12-21, 22:00   

sholda64 napisał/a:
kolego nie jestem blądynką i nie rób ze mnie głupka jestem mechanikiem aut ciężarowych prawie 20 lat więc prosze takich tekstów nie pisać

Szkoda, że chęć pomocy odbierasz jako ujmę dla samego siebie.
Napisałem o tym nadmiarze w sensie tak krótkiego okresu czasu. Jeśli nawet z tej przyczyny w ciągu dwóch miesięcy wypierdziało wydech, to można sądzić, ze i tak niewiele brakowało, by to nastąpiło.
sholda64 napisał/a:
Ale czy ty wogóle czytasz co ja pisze ??
Czytam, ale jak widzisz, tekst napisany dużymi literami i z błędami, jest zdecydowanie mniej czytelny.

P.S.
Niepotrzebnie od razu zmieniasz ton na agresywny. Unikaj tego, a znacznie więcej skorzystasz z forum i wiedzy innych... :spoko:
Zwłaszcza, że jak widać, nie masz jeszcze wielkiego doświadczenia na forum, jednak doceniam doświadczenie warsztatowe.
PZDR
_________________
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau - EX
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitesilver - SPRZEDAM
 
 
sholda64 

Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 30
Miasto: JELENIA GÓRA
Wysłany: 2008-12-21, 22:36   

kolego nie mam nic do Ciebie i wiem że różni ludzie piszą o pierdołach i o śmiesznych sprawach dlatego tak mnie potraktowałeś jak blądynkę napisałem że obsługę robiłem 2 miesiące temu ale obsługę czyli -oleje ,filrty itp. i mam obawy czy nie nalali mi za wysokiego stanu oleju ,ponieważ nie ma w aucie bagnetu i nie można sprawdzić a przegląd techniczny miałem niedawno i wiem że tłumik na bank jest dobry !
ale dziękuję za porady przecież po to napisałem żeby każdy mógł się wypowiedzieć a może pomóc !!
pozdrawiam !
 
 
luki79 


Wiek: 40
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1289
Miasto: Wieliczka
Wysłany: 2008-12-21, 22:57   

mechanik z 20-stoletnim stażem nie może znaleźć nieszczelności w układzie wydechowym? :)
Ja mam mniejsze doświadczenie, ale na mój rozum, skoro czuć spaliny, to albo zawiewa ci je z końca rury wydechowej, albo nieszczelność jest wcześniej (może nawet przy pękniętym kolektorze wydechowym?) Więc może zamiast pisać o blądynkach wejdź do kanału i przepatrz nie tylko ten tłumik, który był wymieniany, ale cały układ wydechowy zaczynając od uszczelek kolektora.
_________________
miałem:
W124 300E plus car audio
W124 E320 plus car audio
 
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2008-12-21, 23:06   

luki79 napisał/a:
mechanik z 20-stoletnim stażem nie może znaleźć nieszczelności w układzie wydechowym? :)
.

Dokładnie tak i kolego sholda64 nie unoś się na moderatora bo powinieneś ewent. wspomnieć o swoim wieloletnim doświadczeniu samochodowym, a że najlepszemu cos może nie wyjść to żadna ujma.Nikt nie ma tu szklanej kuli i nie wie ktoś ty.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
seniu 


Wiek: 38
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 2216
Miasto: Podkarpacie
Wysłany: 2008-12-21, 23:29   

Proponuję ściągnąć osłonę plastikową silnika bo może gdzieś leje spod wtrysku albo z wężyka stąd opary i zapach spalin wewnątrz auta?
_________________
W202 C200 CDI '99
W246 B180 CDI '14
313 CDI '04
311 CDI '07
 
 
 
psychop 

Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 1245
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2008-12-22, 10:11   

Samochod nawet z nawiewem otwartym na osciez (bez jakiegokolwiek filtra) nie ma prawa zasysac spalin do kabiny.

Do sprawdzenia jest kolnierz kolektora wydechowego - polaczenie z blokiem, nastpenie kazdy jeden element az do koncowego tlumika wlacznie, bo cudow nie ma - te spaliny MUSZA sie gdzies wydostawac i bynajmniej nie chodzi o to co wylatuje na koncu rury.
_________________
teraz: W211 E500, Alfa Romeo Spider
kiedys: W124, W202, W203, W210 AMG, W208
W rodzinie: W124,W201,W202,W208,R129 a wszystko w benzynie ;)
CMD Autoelektronika - Mercedes * www.cmdauto.com
 
 
krzysiek_aug 


Wiek: 57
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 2
Miasto: Augustów
Wysłany: 2008-12-22, 13:17   

U mnie jak padła uszczelka pod wtryskiem,było czuć spalinami wewnątrz auta.
_________________
http://www.w203.pl/album_personal.php?user_id=437

w203, c200 cdi 2002r. kombi
 
 
Hubert E300 

Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 647
Miasto: Braniewo
Wysłany: 2008-12-22, 13:50   .

A jak jedziesz z nawiewem ustawionym na 0 to też czuć? Jeżeli tak to znaczy że gdzieś z tyłu Ci zaciąga, innej opcji nie widzę :idea:
_________________
Obecnie Golf IV 2000 Edition 1,9 TDI
 
 
 
*carlos* 

Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 362
Miasto: Gdańsk
Wysłany: 2008-12-22, 18:05   

sholda64 napisał/a:
JAK SPRAWDZIĆ CZY POLSCY FACHOWCY NIE DOLALI MI ZA DUŻO OLEJU

Jeśli to auto ma wielofunkcyjną kierownicę, poziom oleju sprawdzasz na zegarach.
Jeśli nie ma, to na bank powinno mieć bagnet.
Opis dotyczy W 210 /per analogiam/.

Assyst 1.jpg
Assyst 1
Plik ściągnięto 246 raz(y) 142,56 KB

Assyst 2.jpg
Assyst 2
Plik ściągnięto 229 raz(y) 135,46 KB

Assyst 3.jpg
Assyst 3
Plik ściągnięto 188 raz(y) 136,19 KB

_________________
W 210 E 200 CDI TAXI
 
 
RobB 

Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 1
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2008-12-23, 17:04   

krzysiek_aug napisał/a:
U mnie jak padła uszczelka pod wtryskiem,było czuć spalinami wewnątrz auta.
Dokładnie, miałem tak samo, wywalało spaliny przez wtrysk i zasysało z pod maski do kabiny przez filtr.

RB e270 211
_________________
__
Robert
Mercedes E 270 CDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group