nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
124 klimatyzacja, pomocy!
Autor Wiadomość
szeryfisch 

Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 443
Miasto: Wrocław
Wysłany: 2009-07-14, 22:04   

No to w czym problem pominac czujnik cisnienia? Na osuszaczu sa 2 czujniki. Jeden z kablami ktory zalacza wentylatory chlodnicy i drugi bez kabli ktory odlacza sterowanie sterownika N6 czyli tego z napisem klima. Zdejmij obie wtyczki z niego i zewrzyj drutem, jak uklad zadziala to jest malo gazu, jak nie to szukaj dalej.
Generalnie uklad klimatyzacji sklada sie z 2 modulow. Jeden ktory kontroluje temp w kabinie i konforntuje ja z temp zewnetrzna znajduje sie w kabienie pod przyciskami i pokretlami. Do niego schodza sie wszystkie czujniki temperatury. Drugi modul to sterownik N6 ktory steruje komporesorem i smiglami. Gdy modul w kabinie zdecyduje ze nalezy zalaczyc klime podaje zazwyczaj mase wlasnie poprzez wylacznik cisnieniowy na sterownik N6. Reszte wykonuje sterownik N6 czyli zalacza klime, wlacza poszczegolne biegi wentylatorow. Klime moze blokowac:
-czujnik temp zewnetrznej - jego wtyczka znajduje sie za schowkiem lub poduszka pasazera
-czujnik parownika - jego wtyczka znajduje sie nad pedelem gazu
-czujnik cisnienia na osuszaczu
-awaria sterownika N6
-awaria okablowania
-mikroswitch kickodwn sterowany linka gazu, jesli auto ma skrzynie automatyczna
-czujnik temp silnika zamontowany na glowicy silnika - niestety nie kazdy silnik go posiada.
Zakladam ze sprzeglo kompresora jest sprawne.
Proponuje zaczac diagnoze ukladu poprzez kody blyskowe za pomoca gniazda diagnostycznego, to naprawde wygodne narzedzie. Awarie wszystkich czujnikow pokazuje bezblednie. Niestety nie jest w stanie zdiagnozowac usterki sterownika N6.
_________________
124 E300D 24V
Zapraszam do warsztatu:
Magnice ul.Kwiatowa 1
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-07-15, 00:24   

szeryfisch napisał/a:

Proponuje zaczac diagnoze ukladu poprzez kody blyskowe za pomoca gniazda diagnostycznego, to naprawde wygodne narzedzie. Awarie wszystkich czujnikow pokazuje bezblednie. Niestety nie jest w stanie zdiagnozowac usterki sterownika N6.


Warto od tego zacząć, ale niestety nie jest to tak bezbłędne narzędzie jak napisałeś. Zdarza się, że np. czujnik temp. parownika pokazuje wartość nieprawidłową, ale nie jest to ani przerwa ani zwarcie i diagnostyka wykaże, że wszystko jest OK.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
xanar 

Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 15
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-07-27, 10:20   

wg tego schematu

http://www.autolib.diakom...AGRAMS/5375.pdf

za klime odpowiada zlacze nr 7 po zdiagnozowaniu wymigal mi błedy 13 i 30 czy kotos wie jakie to bledy, gdyz nie moge tego ogarnac
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-07-27, 20:34   

13 - czujnik temp. cieczy chłodzącej (przerwa)
30 - pompka obiegowa cieczy chłodzącej
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
xanar 

Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 15
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-07-27, 21:27   

a czy to ma wpływ na działanie klimy bo ja juz nie ogarniam
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-07-27, 21:34   

xanar napisał/a:
a czy to ma wpływ na działanie klimy


Oczywiście że ma. O pompce obiegowej było już dużo pisane a odnośnie czujnika to sam się zastanów do czego modułowi klimatyzacji znajomość temp. silnika może być potrzebna.

xanar napisał/a:
bo ja juz nie ogarniam


To proponuję znaleźć kogoś kto ogarnie temat a przy okazji wszystko wytłumaczy ;)
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
syl66 

Wiek: 53
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 14
Miasto: Dąbrowa Górn
Wysłany: 2009-07-29, 08:10   

Witam.Chciałbym podpiąć się pod temat i zapytać o sposób na wybłyskanie ew. błędów klimy.Prosiłbym o opis w które piny wpiąć diodę,a które zewrzeć aby wybłyskać usterki.Gdyby ktoś dołączył tabelę z kodami byłoby całkiem super.
_________________
sylwek w124 250D
 
 
xanar 

Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 15
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-07-29, 21:25   

syl66 napisał/a:
Witam.Chciałbym podpiąć się pod temat i zapytać o sposób na wybłyskanie ew. błędów klimy.Prosiłbym o opis w które piny wpiąć diodę,a które zewrzeć aby wybłyskać usterki.Gdyby ktoś dołączył tabelę z kodami byłoby całkiem super.


a jak u ciebie wygląda to złącze diagnostyczne jak jest 16 pinowe to wtykasz kabel do zwarcia w 1 i bodajże 7 a kabel z diodą w 7 i plus tego kabla w 16



nie moge nigdzie znalesc tych kodów potrzebuje rozkodować:

ISC 2,3,7,8
SRS 7,9
infrared control 10

z gory dzieki
_________________
E 300D T 95r. OM606
 
 
tomek_77 

Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 118
Miasto: Opole
Wysłany: 2009-07-31, 08:51   Re: 124 klimatyzacja, pomocy!

jackall napisał/a:
Witam kolejny problem w moim cacku dotyczy klimatyzacji. W ciagu upalnego dnia wogole nie dziala. Wentylator pracuje, klima nabijana i sprawdzana niecaly miesiac temu. Wentylator pracuje ciagle, nie wazne co sie z autem dzieje jak tylko przekrecam kluczyk pierwsze co slysze to wentylatory z przodu. Wieczorem kiedy nie jest juz tak goraco na dworze klimatyzacja dziala, ale podczas upalu wogole. Klimatyzacja jest manualna jesli to ma znaczenie. Prosze o pomoc

U mnie przy prawie identycznych objawach problem rozwiązał się po spuszczeniu niewielkiej ilości środka chłodniczego(wcześniej dobijałem w innym zakładzie tyle ile fabryka zaleca), spec od klimy stwierdził że w starszych autach nie powinno się ładować książkowych ilości środka chłodniczego, ponieważ instalacja im starsza tym ma mniejszą pojemność(osadza się różny syf wewn.) i dostaje zbyt dużego ciśnienia, wtedy w ekstremalnych warunkach(u mnie w korkach) wyłączała się sprężarka(takie zabezpieczenie), wentylatory chodziły cały czas na pełnych obrotach zaraz po uruchomieniu klimy. Przy dniach mniej upalnych do ok. 28st KLIMA chłodziła normalnie. Po upuszczeniu wszystko wróciło do normy klima działa wtedy kiedy ja chcę, a wentylatory pracują od czasu do czasu w ciężkich warunkach.
Pzdr
 
 
noc 


Wiek: 63
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 2282
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-08-01, 19:23   

Wystarczyło "kercherem" umyć chłodnice z owadów.
_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Nie wszystkim pomogę.
Niektórym nie, innych przegapię.

Naprawiam MB 41 lat
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat 22 6626890
 
 
mariecik 

Wiek: 43
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 200
Miasto: Wrocław
Wysłany: 2009-08-03, 21:50   

Na świeżo podłączę się do tego wątku z prośbą o wskazówki do rozwiązania mojego problemu z klimą.

Przekaźnik klimy [003 545 51 05] w moim aucie zachowuje się nienormalnie.
Po włączeniu klimy (przycisk EC) chłodzenie w kabinie działa prawidłowo.
Niestety po ok. 10 minutach pracy klimy przekaźnik wyłącza na ułamek sekundy sprzęgło w kompresorze i ponownie je załącza.
Dzieje się to nieregularnie na postoju (bieg jałowy silnika) i obserwuję, że dużo rzadziej, gdy silnik ma podkręcone obroty (auto jedzie lub podgazuję na postoju). Okresowo przekaźnik potrafi cykać "tam i nazad" bez przerwy "mordując mi" sprzęgło kompresora klimy.

Takie częste "cykanie" przekaźnika zniknie, jeśli wyłączę klimę na chwilkę przyciskiem EC. Gdy ponownie ją włączę, "cykanie" powraca.

Gdy zmienię ustawienia temperatury w kabinie po obu stronach, "cykanie" nie ustępuje.

Natomiast, gdy reguluję temperaturą po obu stronach w kabinie, przekaźnik prawidłowo wyłącza sprężarkę w razie potrzeby (gdy ustawię np. wyższą temperaturę niż temp. otoczenia auta).

Pytanie jest nastepujące: uwalony jest przekaźnik klimy czy czujnik temperatury na parowniku lub co innego ewentualnie?
_________________
Mariecik
124T E300D 24V
Mruczący rząd 6 cylindrów
Polecam warsztat w Magnicach pod Wrocławiem ul. Kwiatowa 1
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-08-04, 09:25   

mariecik napisał/a:

Pytanie jest nastepujące: uwalony jest przekaźnik klimy czy czujnik temperatury na parowniku lub co innego ewentualnie?


W pierwszej kolejności przelutowałbym moduł sterujący kompresorem. Jeśli to nie pomoże to pomiary czujników w tym jako pierwszy czujnik temp. parownika albo od razu podmiana na inny sprawny.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
mariecik 

Wiek: 43
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 200
Miasto: Wrocław
Wysłany: 2009-08-10, 17:02   

Luki napisał/a:
mariecik napisał/a:

Pytanie jest nastepujące: uwalony jest przekaźnik klimy czy czujnik temperatury na parowniku lub co innego ewentualnie?


W pierwszej kolejności przelutowałbym moduł sterujący kompresorem. Jeśli to nie pomoże to pomiary czujników w tym jako pierwszy czujnik temp. parownika albo od razu podmiana na inny sprawny.


W pierwszym kroku włożylem identyczny przekaźnik klimy pobrany z innego merca.
Opisane zachowanie klimy się nie zmieniło.
Więc mój przekaźnik jest dobry.

Nie mniej zauwazylem, ze klimatyzacja zachowuje sie poprawnie, jeżeli ustawię temperaturę w kabinie na 18 stopni lub mniej. W innym przypadku opisany przeze mnie problem z częstym odłączaniem sprzęgła klimy występuje. Do tego dużo częściej, gdy auto jedzie powoli lub stoi.

Czy oprócz obu czujników temperatury (na parowniku i przy filtrze przeciwpyłkowym), które wkrótce sprawdzę, mogło się uwalić coś jeszcze w układzie klimatyzacji?
_________________
Mariecik
124T E300D 24V
Mruczący rząd 6 cylindrów
Polecam warsztat w Magnicach pod Wrocławiem ul. Kwiatowa 1
 
 
xanar 

Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 15
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-09-16, 11:23   

teraz u mnie klima po umyciu samochodu nie dziala i samoistnie po przejechaniu paru kilometrów zaczynala dzialac samoistnie lecz ostanio od piatku nie chce sie zalaczyc tzn. zalacza sie na ok 1s i sie wyłacza, cos tam sie zalewa woda i wysycha ale sprawdzalem i niby jest sucho pod maska, sprawdzilem:

-czujnik temp zewnetrznej - jego wtyczka znajduje sie za schowkiem lub poduszka pasazera - ok
-czujnik parownika - jego wtyczka znajduje sie nad pedelem gazu - ok
-sterownik - ok
_________________
E 300D T 95r. OM606
 
 
pawel_kaz 



Wiek: 42
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 1177
Miasto: Poznań
  Wysłany: 2015-08-06, 20:34   

szeryfisch napisał/a:
Sprawdzenie sprzegla sprezarki przeprowadza sie nastepujaco:
wyciagasz sterownik z napisem KLIMA i drutem zwierasz gnizada 5 i 7 podstawki. Jesli sprzeglo i obwod jest sprawny to kompresor sie zalaczy. Silnik ma pracowac na biegu jalowym.

Reszte diagnostyki mozna przeprowadzic za pomocą gniazda diagnostycznego obok akumulatora.


Cześć.
Inny samochód a objawy zaczęły się podobne tzn. okresowo losowo zanika klimatyzacja.
Zwarłem jak pisałeś i klimatyzacja ruszyła. Na otwartym sterowniku też naciskałem tą ruchoma część na elektromagnesie i też ruszyła (tak jak tutaj jest opisane).
Zakładam więc, że od sterownika wszystko jest ok (jeśli dobrze rozumuję) ale coś nie pozwala temu sterownikowi dać "sygnał" startu.
To któryś z tych czujników tzn. temperatury powietrza lub temp. parownika?

[ Dodano: 2015-08-07, 08:25 ]
jjanicki napisał/a:
Czujnik to dobry trop...
U mnie identyczne zachowanie powodował uszkodzony czujnik temp. parownika. [...] Jak wymontujesz, to zmierz mu oporność. To termistor i w temp. 25C powinien mieć 2 lub 2,5 kΩ... w każdym razie wynik pomiaru w tych granicach można uznać za poprawny...


Wymontowałem i na dworze jest ok. 27 stopni w cieniu (no może 25) i mój miernik uniwersalny pokazuje ok. 9 kΩ. Czyli za dużo?
_________________
Paweł
124 300D '91 ASB klimatyzacja - sprzedany
E300TD 24V '94 ASB klimatyzacja

Człowiek, który uśmiecha się, gdy sprawy idą źle, myśli o człowieku, na którego można zwalić winę. (Prawo Jones'a)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group