nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
124 klimatyzacja, pomocy!
Autor Wiadomość
jackall 


Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 36
Miasto: Kobierzyce
Wysłany: 2008-06-19, 22:47   

kurcze w pierwszej chwili tez myslalem ze u mnie to jest zalezne od temperatury na zewnatrz. Wszystko wskazywalo ze jak tylko na zewnatrz jest upal to klima glupieje i przestaje dzialac. Doszlo do tego jeszcze przelaczanie z lpg na pb. Tylko ze ubywalo plynu chlodniczego po kazdej jezdzie. Sprawdzilem i okazalo sie ze weze wodne doprowadzajacy i odprowadzajacy wode do parownika sa nieszczelne. Po wymienie wezy i odpowietrzeniu ukladu wszystkie klopoty sie skonczyly. Klima zaczela pracowac i przestal sie przelaczac na pb. Po drodze bylo jeszcze sprawdzanie przelacznikow i pokretel temperatury w kabinie bo kolega mial podobny problem kiedys i u niego pokretla od temperatury byly zuzyte jesli mozna tak sie wyrazic. Poprostu pomimo wlaczonej klimy one nadal dawaly ogrzewanie do auta. Moze to te pokretla u Ciebie szwankuja? Nie zawadzi sprawdzic.
_________________
e320 automat 94r
 
 
 
pawel_kaz 



Wiek: 42
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 1177
Miasto: Poznań
Wysłany: 2008-06-20, 06:53   

U mnie jest tak, że jak postoi samochód na słońcu to go odpalam i mogę spotkać dwie sytuacje: jedna - przycisk EC się świeci, druga - EC wygaszone. Sytuacje te występują niezależnie czy samochód był unieruchomiony ze świecącym EC czy wygaszonym.
Następnie jak już silnik chodzi chcę tym EC włączyć klimatyzację i nie ma żadnej reakcji. Nie słychać żeby cokolwiek się załączało (przekaźnik za akumulatorem) - wiem bo próbowałem z kluczykiem w pozycji II.
Dopiero po jakimś czasie się podczas jazdy załączy. Sama.
Gdy włączę przycisk od osuszania klimatyzacja załącza się zawsze...
Inna rzecz to to, że jak jest samochód nagrzany słońcem i nie ma reakcji na wciskanie EC to jest jeden przypadek, kiedy przy wygaszonym EC klimatyzacja się załączy - gdy pokrętło od siły nawiewu dam w pozycję pomiędzy I a 0. Ale w takim ustawieniu pokrętła, jak wyczytałem z instrukcji, nie powinna się ona w ogóle włączyć...
Jeśli to pomoże to wyciągnąłem przekaźnik zza akumulatora i okazało się, że ktoś przy nim coś grzebał bo był od spodu pociągnięty czerownym silikonem jakby ktoś chciał go uszczelnić. W środku nie znalazłem nic upalonego...
Próbuję cały czas zdobyć inny przekaźnik na próbę ale nie wiem jaki to może mieć związek z tym włączaniem klimatyzacji przy pokrętle siły nawiewu ustawionym na 1/2...

U mnie z płynem OK.

Panel sterowania był już zamieniany na sprawny i jest tak samo...
_________________
Paweł
124 300D '91 ASB klimatyzacja - sprzedany
E300TD 24V '94 ASB klimatyzacja

Człowiek, który uśmiecha się, gdy sprawy idą źle, myśli o człowieku, na którego można zwalić winę. (Prawo Jones'a)
 
 
 
jjanicki 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 4884
Miasto: Szczecin, PL
Wysłany: 2008-06-20, 18:46   

pawel_kaz - spróbuj poruszać przekaźnikiem, gdy jest włożony do gniazda, silnik odpalony i temp. ustawiona na minimum. Jak kompresor będzie się załączał przy poruszaniu to popraw luty wewnątrz przekaźnika. Jak nie będzie się załączał, to na wszelki wypadek też popraw.

Zimne luty rzadko widać gołym okiem, a co dopiero w postaci upalenia.
_________________
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau - EX
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitesilver - SPRZEDAM
 
 
pawel_kaz 



Wiek: 42
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 1177
Miasto: Poznań
  Wysłany: 2008-07-06, 23:09   Czujnik temperatury zewnętrznej

Dobry wieczór wszystkim. :drunk:

Gdzie w 300D szukać czujnika temperatury zewnętrznej używanego przez klimatyzację :?: Chodzi mi o ten z którego pomocą klimatyzacja wie, że jest za zimno na włączenie... :)
_________________
Paweł
124 300D '91 ASB klimatyzacja - sprzedany
E300TD 24V '94 ASB klimatyzacja

Człowiek, który uśmiecha się, gdy sprawy idą źle, myśli o człowieku, na którego można zwalić winę. (Prawo Jones'a)
 
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2008-07-07, 11:22   

Czujnik jest na podszybiu pod maską. Przelutuj sterownik klimy znajdujący się za akumulatorem. Jeśli to nie pomoże to trzeba znaleźć dokumentację do klimy, wziąć schemat, wymontować płytę sterowania i pomierzyć rezystancję każdego czujnika. Klima jest odłączana gdy temp. na zewnątrz jest kilka stopni niższa od zadeklarowanej pokrętłami ale również np. gdy mamy wciśniety kickdown. Trzeba więc ustalić przyczynę :)
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
pawel_kaz 



Wiek: 42
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 1177
Miasto: Poznań
Wysłany: 2008-07-07, 12:29   

Sterownik przelutowany i zobaczymy co będzie w upały... :|

A możesz Luki zapodać zdjęcie lub rysunek tego czujnika? Żebym pół samochodu nie rozebrał :lol:
_________________
Paweł
124 300D '91 ASB klimatyzacja - sprzedany
E300TD 24V '94 ASB klimatyzacja

Człowiek, który uśmiecha się, gdy sprawy idą źle, myśli o człowieku, na którego można zwalić winę. (Prawo Jones'a)
 
 
 
pawel14b3 

Wiek: 38
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 11
Miasto: okolice wrocławia
Wysłany: 2008-07-07, 22:36   przekaźnik

Kolego wstaw zdjęcie tego przekaźnika.Posiadam praktycznie całą klimę do sprzedania , więc mogę poratować kilkoma częściami.Co do problemu to są objawy uszkodzenia elektryki możliwe że gdzieś przetarty jest przewód albo coś z połączeniami nie kuku
Co do czujnika temperatury to jest pod plastikiem ,który zakrywa silnik wycieraczki po zdjęciu widać go od razu.Posiadam taki .Pisz o postępach na pewno się coś uradzi.
_________________
W123 200D 78r, W201 200D 86r, W124 230TE 89r, W124 3,2CE 95r, W124 E500 95r żałuje rozstania z każdym
MB W124 300TD 1991r sportline Jest (sprzedam)
MB W220 S500 ABC 2001r (chyba dobrze trafiłem )
 
 
xanar 

Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 15
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-07-11, 20:51   

mam problem z klimą (manual) od jakiegoś czasu nie działa ostatnio raz sie wlaczala raz nie, myslalem ze uklad jest nie szaczelny ale dzis bylem u magika od klimatyzacji i powiedzial, ze czynnik jest w ukladzie po odpalal silnik z dzisiec razy i stwierdzil, ze klima sie zalacza ale odrazu sie wylacza i to musi byc cos z elektryka. Co to może być?
 
 
Gregol 

Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 35
Miasto: Szczecin
Wysłany: 2009-07-11, 21:54   

Proponuję posprawdzac złącza elektryczne na samej sprężarce klimy i na przekaźniku. Może to byc np. czujnik prędkości obr. na sprężarce albo np. padnięte sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki. Jeśli to nie przyniesie rezultatu to pozostaje dobry elektryk.

Pozdrawiam
_________________
Gregol
E320 Coupe 1995r
 
 
noc 


Wiek: 63
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 2282
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-07-12, 09:43   

xanar napisał/a:
mam problem z klimą (manual) od jakiegoś czasu nie działa ostatnio raz sie wlaczala raz nie, myslalem ze uklad jest nie szaczelny ale dzis bylem u magika od klimatyzacji i powiedzial, ze czynnik jest w ukladzie po odpalal silnik z dzisiec razy i stwierdzil, ze klima sie zalacza ale odrazu sie wylacza i to musi byc cos z elektryka. Co to może być?


Przekaźnik porównuje obroty silnika z obrotami sprężarki.Jeżeli się nie zgadzają wyłącza po mniej więcej 1 sekundzie prąd do sprzęgła sprężarki.Uszkodzony może być sam przekaźnik,
czujnik obrotów sprężarki (przewody), czujnik obrotów silnika (przewody) i oczywiście wszelkie
połączenia koło przekaźnika.Podstawową sprawą jest sprawdzenie czy sprężarka się obraca
(koło wewnętrzne).
_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Nie wszystkim pomogę.
Niektórym nie, innych przegapię.

Naprawiam MB 41 lat
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat 22 6626890
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-07-12, 23:36   

Wiele rzeczy może być: uszkodzony moduł sterujący KLIMA za akumulatorem, czujnik temp. parownika, zacierający się kompresor, ślizgający się pasek klinowy itd. Trzeba na spokojnie to zdiagnozować.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
szeryfisch 

Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 443
Miasto: Wrocław
Wysłany: 2009-07-13, 00:04   

Sprawdzenie sprzegla sprezarki przeprowadza sie nastepujaco:
wyciagasz sterownik z napisem KLIMA i drutem zwierasz gnizada 5 i 7 podstawki. Jesli sprzeglo i obwod jest sprawny to kompresor sie zalaczy. Silnik ma pracowac na biegu jalowym.

Reszte diagnostyki mozna przeprowadzic za pomocą gniazda diagnostycznego obok akumulatora.
_________________
124 E300D 24V
Zapraszam do warsztatu:
Magnice ul.Kwiatowa 1
 
 
xanar 

Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 15
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-07-13, 20:25   

może to coś pomoże - ostatnio jak jeszcze działała to było tak, ze jednego dnia się włączała a drugiego nie aż stwierdziłem, że jak jest na zewnątrz mniej niż 20 stopni to nie działa, chociaż jak załączałem osuszacz to coś syczało (jak była klima załączona to nie syczało) a wyczytałem gdzieś, że jak syczy to jest mało czynnika
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-07-14, 10:19   

xanar napisał/a:
że jak jest na zewnątrz mniej niż 20 stopni to nie działa, chociaż jak załączałem osuszacz to coś syczało (jak była klima załączona to nie syczało) a wyczytałem gdzieś, że jak syczy to jest mało czynnika


Jak syczy to jest mało czynnika, ale jak masz ustawione na pokrętłach 22 a na zewnątrz będzie 19 to się klima nie załączy bo i po co :!: Jak włączysz przycisk osuszania to wymuszasz załączenie kompresora niezależnie od temp. zewnętrznej i tej ustawionej pokrętłami.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
jjanicki 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 4884
Miasto: Szczecin, PL
Wysłany: 2009-07-14, 15:24   

Dokładnie jak pisze Luki. Potwierdzeniem jest fakt, że kompresor włacza się powyżej 20C, kiedy gaz ma większe ciśnienie (zgodnie z zasadą rozszerzalności cieplnej). Poniżej 20C ciśnienie jest zwyczajnie za niskie, by kompresor się włączył, znakiem tego trzeba sprawdzić czy nie ma nieszczelności, w razie jej istnienia - usunąć i tak czy inaczej nabić układ ponownie.
_________________
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau - EX
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitesilver - SPRZEDAM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group