nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[124] Silnik nie gaśnie.
Autor Wiadomość
arcyadam 

Wiek: 33
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 63
Miasto: białystok
Wysłany: 2007-09-20, 19:34   [124] Silnik nie gaśnie.

Witam. Znowu ja i problemy odnośnie wyłączania samochodu. Zdarzyło mi się dziś mianowicie coś takiego: po przekręceniu kluczyka stacyjki na położenie zero wyjęciu kluczyka silnik pracował jeszcze ponad minute i zgasł mocno szarpiąc autem. Sytuacja powtarza sie od dziś rana przy każdej próbie wyłączenia silnika. Z czym to jest związane mało sie znam ale to chyba to podciśnienie?? jak to naprawić do wczoraj było jeszcze wszystko ok. Z góry dziękuje za wszelkie porady i informacje.
 
 
 
akim42 

Wiek: 53
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 669
Miasto: Rybnik
Wysłany: 2007-09-20, 19:50   Re: problemy ze zgaszeniem silnika

arcyadam
Cytat:
po przekreceniu kluczyka stacyjki na polozenie zero wyjeciu kluczyka silnik pracowal jescze ponad minute i zgasł mocno szarpiąc autem.


Jeżeli masz diesla ( nie ma info jakim autem jezdzisz - uzupełnij w profilu lub podpisie) to KLIKNIJ TUTAJ za gaszenie odpowiada element nr 4 na pierwszym zdjęciu.

jjanicki

Mea culpa - element nr 6 odpowiada za gaszenie , nr 4 to regulator podciśnieniowy wolnych obrotów.
_________________
Gość pozdrawiam

W 201 250D 1985-ex

S124 E300D 24V 1994

http://img220.imageshack....254/ver1da8.png
Ostatnio zmieniony przez akim42 2007-09-20, 20:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jjanicki 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 4884
Miasto: Szczecin, PL
Wysłany: 2007-09-20, 20:17   Re: problemy ze zgaszeniem silnika

akim42 napisał/a:
za gaszenie odpowiada element nr 4 na pierwszym zdjęciu.
Osmielę się poprawić kolegę, że to element nr 6 a nie 4... czyli popularny gaszak lub zdychawka... i takich słów kluczowych trzeba użyć, korzystając z wyszukiwarki... są co najmniej dwa tematy o gaszeniu diesla... :!:
_________________
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau - EX
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitesilver - SPRZEDAM
Ostatnio zmieniony przez jjanicki 2007-09-20, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
romanco 

Wiek: 55
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 100
Miasto: Radom
Wysłany: 2007-09-20, 20:18   

sprawdż czy do siłownika gaszenia [element 6] na rys. który podał kol. akim 42 dochodzi podciśnienie po wyłączeniu zapłonu.Jeśli jest to siłownik do wymiany.Jeśli podciśnienia brak -sprawdż przewody czy nie są pekniete lub czy nie zacina się zaworek sterujący przy stacyjce
 
 
Meeta 


Wiek: 33
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 873
Miasto: kołobrzeg
Wysłany: 2007-09-20, 20:47   

a tak na marginesie, aby nie katować silnika, pod maska w dieslu jest taka wajcha z napisem stop. Przekręć, a silnik zgaśnie od razu :)
_________________
MB W124 200E + LPG Rocznik `89
VIN WDB1240211A985263
172- antracytowy, szary, metalic:)
Coraz bliżej ideału ;)
Oto i ona:)
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2007-09-20, 20:57   

Ja mam ostatnio od czasu do czasu problemy z uruchomieniem silnika, bo albo zdychawka się blokuje (słyszał ktoś o takim przypadku :?: ) albo zawór przy stacyjce nie napowietrza przewodu po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu ;/
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
arcyadam 

Wiek: 33
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 63
Miasto: białystok
Wysłany: 2007-09-20, 20:59   re

Ale prosze zeby ktos konretnie mi podpowiedzial co mam zrobic regulowac co i jak z gory dzieki
 
 
 
romanco 

Wiek: 55
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 100
Miasto: Radom
Wysłany: 2007-09-20, 21:09   

dodałbym jeszcze ,ze dżwigienka STOP jest z boku pompy i żeby ją nacisnąć trzeba mieć coś o dł. ok.20cm.Jest to jednak rozwiązanie awaryjne i dosyć uciążliwe .
 
 
arcyadam 

Wiek: 33
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 63
Miasto: białystok
Wysłany: 2007-09-20, 21:26   re

A mozesz cos dodac jeszcze co moze mi pomoc ale zeby silnik gasł odpowiednio po przekreceniu kluczyka na poczyzje zero?
 
 
 
romanco 

Wiek: 55
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 100
Miasto: Radom
Wysłany: 2007-09-20, 21:28   

tam się nic nie reguluje .Jeszcze pytanie czy pedał hamulca nie zrobił się twardszy ?
 
 
romanco 

Wiek: 55
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 100
Miasto: Radom
Wysłany: 2007-09-20, 21:35   Re: re

arcyadam napisał/a:
A mozesz cos dodac jeszcze co moze mi pomoc ale zeby silnik gasł odpowiednio po przekreceniu kluczyka na poczyzje zero?

na 99% masz uszkodzony gaszak i musisz go wymienić .Nowy kosztuje ok.90 zł. Możesz go wymienić sam ale jest z tym trochę zabawy.
 
 
romanco 

Wiek: 55
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 100
Miasto: Radom
Wysłany: 2007-09-20, 21:50   

Luki napisał/a:
Ja mam ostatnio od czasu do czasu problemy z uruchomieniem silnika, bo albo zdychawka się blokuje (słyszał ktoś o takim przypadku :?: ) albo zawór przy stacyjce ni napowietrza przewodu po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu ;/

może dżwigienka STOP ociera o bok pompy lub zawór się zacina .
[/u]pozdrawiam
 
 
arcyadam 

Wiek: 33
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 63
Miasto: białystok
Wysłany: 2007-09-20, 21:51   re

hamulec jest jak najbardziej ok
 
 
 
Meeta 


Wiek: 33
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 873
Miasto: kołobrzeg
Wysłany: 2007-09-20, 22:15   

arcyadam, wyślij się trochę, wpisz w szukajce takie hasła jak zdychawka, gaszak, podciśnienie, a na pewno znajdziesz wszystko co potrzebujesz, łącznie z metodami diagnozy zdychawki itd. Na pewno będzie Ci łatwiej zadawać pytania kiedy najpierw poczytasz.

Powodzenia :)
_________________
MB W124 200E + LPG Rocznik `89
VIN WDB1240211A985263
172- antracytowy, szary, metalic:)
Coraz bliżej ideału ;)
Oto i ona:)
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2007-09-21, 11:16   

romanco napisał/a:

może dżwigienka STOP ociera o bok pompy lub zawór się zacina


Dźwigienka stop nie ociera o nic. Najprawdopodobniej problem jest w zaworze przy stacyjce ponieważ gdy nie mogłem odpalić to próbowałem podważyć dźwigienkę STOP do góry i niestety się nie udało. Wskazywałoby to więc raczej na obecność podciśnienia niż zacięcie zdychawi. Niestety nie miałem już czasu aby rozpiąć przewody podciśnienia i się upewnić. Jak się zdarzy ponownie to spróbuję to zrobić.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group