nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[124] [201] reanimacja pompy vacum (podciśnienia)
Autor Wiadomość
mer123 

Wiek: 46
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 108
Miasto: lubin
Wysłany: 2007-06-22, 19:59   [124] [201] reanimacja pompy vacum (podciśnienia)

Witam wszystkich chciałem sie podzielić informacjami na temat naprawy pompy vakum do silnika 200D bo nigdzie nie trafiłem na forum o tym,a większość specjalistów mówi ze tej części nie da sie naprawić i jedynym ratunkiem jest jej wymiana,ja jednak zaryzykowałem i rozebrałem ją na części.Więc tak jeżeli padła nam pompa czyli mamy twardy pedał hamulca,silnik nam nie gaśnie a po wykręceniu plastikowej rurki z serwa i przytkaniu palcem stwierdzimy ze nie zasysa i nie stwierdzimy uszkodzenia przewodu plastikowego,znaczy ze pompa vacum nam padła :( koszt takiej nowej pompy to jakieś 400-500zł. można spróbować ją naprawić mi się udało.więc po wykręceniu pompy z silnika ściągamy metalowy dekielek,ja zrobiłem to za pomocą śrubokręta i młotka,potem specjalnym kluczem trox czy jak to tam się pisze wykręcamy śrubę znajdującą sie na środku tłoka tylko ostrożnie bo z drugiej strony są dość mocne sprężyny które mogą wystrzelić.Po odkręceniu i odnalezieniu wszystkich części które nam gdzieś poleciały :D sprawdzamy luz tłoka w cylinderku,jeżeli lużno przelatuje przez cylinderek a oring będący na tłoku nie wystaje na zewnątrz krawędzi tłoka,należy wymienić oring na grubszy ja nie znalazłem takiego pod ręką ale znalazłem taki płaski o mniejszych wymiarach i jego właśnie założyłem jako pierwszy na tłoczek a potem stary oring który teraz wystawał poza krawędż tłoka.z drugiej strony obudowy wyciągnołem zimering i w jego środek wsadziłem mały oring by zrobił się ciaśniejszy.potem w imadle wszystko do kupy poskładałem,bo inaczej się chyba nie da,krawędzie pompy tam gdzie przychodzi dekielek przeleciałem silikonem i zamontowałem z powrotem metalowy dekielek też za pomocą imadła by go dobrze do cisnąć.Potem przykręciłem pompę z powrotem do silnika i odpaliłem i zadziałała :jupi: zaczęła ssać powietrze z serwa.nie wiem jak długo to wytrzyma ale mam to od 3 dni i jak na razie śmiga jak należy.jeżeli to nie pomoże mogą jeszcze siedzieć zaworki w pompie ale tego nawet nie udało mi sie wyciągnąć z obudowy.mogę opisać jeszcze naprawę zębatki elektrycznego podnośnika szyb bo wymiana na nowy lub używany tez nie jest tania a to mnie kosztowało 15min pracy i 30 zł.na części zamienne.pozdrawiam wszystkich mercmaniaków.
 
 
jackie01 

Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 85
Miasto: Świętokrzyskie
Wysłany: 2007-06-26, 18:40   

No to czekamy na opis naprawy mechanizmu szyb
_________________
Czerwona gwiazda MB W201 2.0D
Szukam Pracy. Fizyk techniczny
 
 
mer123 

Wiek: 46
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 108
Miasto: lubin
Wysłany: 2007-06-26, 19:10   

Więc zapraszam na opis a raczej fotki z naprawy podnośnika szyb :)
klik http://www.mercmania.pl/f.../4463.htm#57598
przepraszam za skąpy opisik ale miałem za mało czasu ale na fotkach wszystko ładnie widać.
 
 
romekmk 


Wiek: 45
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 207
Miasto: Lubin dlnśl
Wysłany: 2007-06-28, 21:02   

jackie01 napisał/a:
No to czekamy na opis naprawy mechanizmu szyb


Koledzy trzymajcie się tematu.
_________________
Rover 400 '98
Chrysler Voyager 2.5
 
 
djpreston 

Wiek: 32
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 9
Miasto: Szczecin
Wysłany: 2007-10-18, 21:10   

troszke stary temat ale krótkie pytanko bo jak czytam to opinie są podzielone czy regulacja wyskośi świateł też ci nie działała bo u mnie tez tak jest zastanawiałem się czy nie są przypadkiem poodłączane gdzieś i poprostu obieg sie nie zamyka ale nie znalazlem nic takiego tylko ze ogulnie to nie moge dojśc do łądu tam z tymi wężykami
 
 
gawra 

Wiek: 80
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 2791
Miasto: Kolno
Wysłany: 2007-10-19, 08:35   Re: [124] [201] reanimacja pompy vacum (podciśnienia)

mer123 napisał/a:
Witam wszystkich chciałem sie podzielić informacjami na temat naprawy pompy vakum do silnika 200D bo nigdzie nie trafiłem na forum o tym,a większość specjalistów mówi ze tej części nie da sie naprawić i jedynym ratunkiem jest jej wymiana,ja jednak zaryzykowałem i rozebrałem ją na części.Potem przykręciłem pompę z powrotem do silnika i odpaliłem i zadziałała :jupi: .


W zasadzie wszystko-moze prawie wzsystko da sie naprawic :?:
Nigdy bym nie odwazyl sie wyruszyc w daleka trase, na tak zreperowanej pompie :idea: ( uklad hamulcowy - nie znosi druciarstwa ;wszak o bezpieczenstwo tu chodzi)
_________________
Gawra - pozdrawiam serdecznie!!
210 E300TD r.98
 
 
jjanicki 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 4884
Miasto: Szczecin, PL
Wysłany: 2007-10-20, 21:30   Re: [124] [201] reanimacja pompy vacum (podciśnienia)

gawra napisał/a:
Nigdy bym nie odwazyl sie wyruszyc w daleka trase, na tak zreperowanej pompie :idea:

Gdybym to robił sam, wiedział co piszczy i sam to dobrze naprawił, to bym się nie bał :mg:
_________________
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau - EX
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitesilver - SPRZEDAM
 
 
emigrant 

Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 235
Miasto: Norwegia/Hokk
Wysłany: 2007-10-20, 22:00   

A potem przy kolizji dziwne tłumaczenie padły mi hamulce. To jest leczenie syfa pudrem :x
 
 
t_tomo124 

Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 66
Miasto: Szczecin
Wysłany: 2007-10-21, 11:21   

co by nie mówić ja i tak wole siedzieć w gwiazdce przy kolizji heheheheheh
 
 
 
Marcin-ek 

Wiek: 48
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 201
Miasto: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2007-10-23, 11:27   

Ja też naprawiałem pompę w w-201 2,0 D tylko moja naprawa polegała na dołożeniu na uszczelkę pod dekielek silikonu.I tak śmiga z rok czasu i nic się nie dzieje.A w kwestji regulacji wysokości reflektorów przewód idący od pompy podcisnienia (ten cienki ) wędruje pod maskę i przed szybą jest taki mały " rozdzielacz ciśnieniowy " w kolorze żółtym (tak jak u mnie ) z którego rozchodzi się na dwie " strony ". Pierwsze wędruje do sterowania wysokości reflektorów , a drugie do zaworków pokręteł regulacji nawiewu.Jeśli nie działają reflektory to może uszkodzony jest jeden z przewodów, lub rozdzielacz , lub zaworek od regulacji nawiewu. U mnie tak było ,że jeden z zaworków od nawiewu padł i reflektory zawsze leżały.Więc odłączyłem zaworki regulacyjne od nawiewu i reflektory działaja nadal.(regulacja nawiewu i temperatury też )
_________________
Marcin W-201,89,2.0 D,manual 5- kiedyś
W - 210 ,96,2.9 TD,ASB , -czas przeszły
W-168 1.7 CDI - też już historja W-245 , B200 CDI
 
 
mer123 

Wiek: 46
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 108
Miasto: lubin
Wysłany: 2007-11-05, 19:48   Re: [124] [201] reanimacja pompy vacum (podciśnienia)

Cytat:
W zasadzie wszystko-moze prawie wzsystko da sie naprawic :?:
Nigdy bym nie odwazyl sie wyruszyc w daleka trase, na tak zreperowanej pompie :idea: ( uklad hamulcowy - nie znosi druciarstwa ;wszak o bezpieczenstwo tu chodzi)



Od czasu tej prowizorycznej naprawy zrobiłem już nieco ponad 12 tys.km. jak na razie wszystko chodzi jak trzeba,w między czasie wytoczyłem sobie nowy tłoczek do pompy który czeka na założenie.A czy to takie druciarstwo? do póki oring dołożony się nie zużyje co z czasem nastąpi pompa będzie działać sprawnie,hymm niektórzy mówią ze piramidy w Egipcie to też prowizorka a stoją do dziś :lol:
_________________
MB 115 2.0D było ale mineło
4xMB 123 2.0 D ,2.2D i 3.0D najlepsze jakie maiłem
aktualnie MB124 2.0D 85r
 
 
Luki 



Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2007-11-05, 22:23   

Ceny nowych pomp na tyle spadły że chyba nie ma sensu kombinować z tak skomplikowanymi naprawami.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
mer123 

Wiek: 46
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 108
Miasto: lubin
Wysłany: 2007-11-06, 05:05   

Czy ja wiem czy to taka skomplikowana naprawa,w moim przypadku najtrudniejsze jest po prostu zabrać sie do takiej roboty,potem reszta to już jakoś samo idzie.Wymienić na nową część żaden problem no jedynie finansowy ze troszkę z kieszeni ubyło,ale i tak trzeba wyciągnąć z auta starą część a jak ja już mam taką pompę na wierzchu to czemu by nie zajrzeć do środka i spróbować coś zakombinować z nią,a jak uda się naprawić to fajnie bo i człowiek sie czegoś nauczy i ma satysfakcję ze samemu sie udało naprawić praktycznie nienaprawialne :D .No i chyba dobrze jest poznać swoje auto i co sie w nim kryje.
_________________
MB 115 2.0D było ale mineło
4xMB 123 2.0 D ,2.2D i 3.0D najlepsze jakie maiłem
aktualnie MB124 2.0D 85r
 
 
aclos 

Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 47
Miasto: bydgoszcz
Wysłany: 2008-10-02, 19:00   [124] pompa vacum

witam. mam wyciek oleju z pompy vacum tzn z pod tego dekielka a nie z pod uszczelki.czy mozna cos z tym zrobic czy trzeba wymieniac pompe?
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2008-10-02, 19:07   

dekielek jest chyba odkręcany,ale pewności nie mam bo można by go uszczelnić.
Edit; znalazłem temat o tym który scaliłem.Wychodzi na to,że pompę można naprawić i uszczelnić.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi