nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[124] Spadek mocy i przerywana praca turbiny.
Autor Wiadomość
rem 

Wiek: 40
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 82
Miasto: Wrocław
  Wysłany: 2007-03-06, 21:43   [124] Spadek mocy i przerywana praca turbiny.

Witajcie,

Jakiś czas temu zauważyłem dziwne spadki mocy silnika (300 t turbodiesel). Myślałem, że to zatkany jakiś filtr paliwa, ale dziś jednoznacznie skojarzyłem to z nierówną pracą turbiny. Załącza się ona przy ok 4000 obrotów (wcześniej przy ok 3000) i jakby przerywała :shock: dopiero jak się wkręci na naprawdę wysokie obroty auto równo ciągnie do przodu. Co to może być do hol.... :evil:
_________________
Radek z Wrocławia.
 
 
jjanicki 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 4884
Miasto: Szczecin, PL
Wysłany: 2007-03-06, 23:02   

Na pierwszy rzut oka turbina do sprawdzenia...
_________________
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau - EX
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitesilver - SPRZEDAM
 
 
Rycho 

Wiek: 66
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 1521
Miasto: Toruń-okolice
Wysłany: 2007-03-07, 07:19   

jjanicki napisał/a:
Na pierwszy rzut oka turbina do sprawdzenia...


Witam i pozdrawiam 8)

No niestety jest to charakterystyczne dla silników MB z turbodoładowaniem- turbiny szybko padają :idea:
_________________
MB W202, 2.2D-był, jest W163 ML270
Wiele wymyślono po to,
by nie trzeba było myśleć.
 
 
jjanicki 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 4884
Miasto: Szczecin, PL
Wysłany: 2007-03-07, 12:03   

Rycho napisał/a:
No niestety jest to charakterystyczne dla silników MB z turbodoładowaniem- turbiny szybko padają :idea:

A napewno duuuużo szybciej niż sam silnik... :spoko:
_________________
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau - EX
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitesilver - SPRZEDAM
 
 
seniu 


Wiek: 38
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 2216
Miasto: Podkarpacie
Wysłany: 2007-03-08, 10:08   

Rycho napisał/a:


Witam i pozdrawiam 8)

No niestety jest to charakterystyczne dla silników MB z turbodoładowaniem- turbiny szybko padają :idea:


Zapomniał kolega dopisać, że nieprawidłowo użytkowane turbiny padają. Znam kilka przypadków w których turbiny są baaaardzo trwałe :spoko:
_________________
W202 C200 CDI '99
W246 B180 CDI '14
313 CDI '04
311 CDI '07
 
 
 
Rycho 

Wiek: 66
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 1521
Miasto: Toruń-okolice
Wysłany: 2007-03-08, 12:43   

seniu napisał/a:


Zapomniał kolega dopisać, że nieprawidłowo użytkowane turbiny padają. Znam kilka przypadków w których turbiny są baaaardzo trwałe :spoko:


Sory, ale wydawało mi się to takie oczywiste :lol:
Chociaż prwidłowo eksploatowane też padają szybciej niż inne :!:

Pozdrawiam :beer:
_________________
MB W202, 2.2D-był, jest W163 ML270
Wiele wymyślono po to,
by nie trzeba było myśleć.
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2007-03-08, 19:42   

Trzeba zerknąć do turbiny oraz sprawdzić szczelność przewodów dolotowych pomiędzy turbiną a silnikiem. W tych silnikach turbiny przejeżdżają przeważnie 200-300kkm co jest naprawdę super wynikiem, ale niestety jak wszystko nie są wieczne :)
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
jjanicki 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 4884
Miasto: Szczecin, PL
Wysłany: 2007-03-08, 19:54   

Co do eksploatacji silnika z turbiną decydujące znaczenie ma dbałość o czystość filtra powietrza, jak i szczelność całego układu dolotowego silnika. Przy obrotach osiąganych przez łopatki turbiny, nawet bardzo maleńkie zanieczyszczenia, które przedostaną się do części napędowej czy napędzanej, potrafią działać jak pilnik do metalu...
Jeśli ktoś będzie miał okazję, to polecam przyjrzeć się jak wyglądają łopatki po większym przebiegu... ;/
_________________
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau - EX
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitesilver - SPRZEDAM
 
 
Rycho 

Wiek: 66
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 1521
Miasto: Toruń-okolice
Wysłany: 2007-03-08, 23:46   

jjanicki napisał/a:
Co do eksploatacji silnika z turbiną decydujące znaczenie ma dbałość o czystość filtra powietrza, jak i szczelność całego układu dolotowego silnika......


Tak, ale w turbosprężarce są osadzone na wspólnym wale dwa wirniki, w dwóch oddzielnych obudowach. Wirniki napędzane sa energią spalin. Wał turbosprężarki osiąga prędkośc do 120 000obr/min. Ponieważ wirnik napędzany spalinami i wirnik tłoczący świeże powietrze są na tym samym wale, powietrze jest tłoczone z tą samą prędkością do cylindrów.. Na razie to tyle, służę szczegółami dla zainteresowanych. :wink:

Jak zawsze pozdrawiam :beer:
_________________
MB W202, 2.2D-był, jest W163 ML270
Wiele wymyślono po to,
by nie trzeba było myśleć.
 
 
jjanicki 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 4884
Miasto: Szczecin, PL
Wysłany: 2007-03-08, 23:48   

Dzięki za potwierdzenie moich słów o części napędowej i napędzanej... :wink: :lol: :spoko:
_________________
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau - EX
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitesilver - SPRZEDAM
 
 
rem 

Wiek: 40
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 82
Miasto: Wrocław
Wysłany: 2007-03-09, 15:04   

Luki napisał/a:
Trzeba zerknąć do turbiny oraz sprawdzić szczelność przewodów dolotowych pomiędzy turbiną a silnikiem. W tych silnikach turbiny przejeżdżają przeważnie 200-300kkm co jest naprawdę super wynikiem, ale niestety jak wszystko nie są wieczne :)

A jaki jest średni koszt regenercji turbiny?
_________________
Radek z Wrocławia.
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2007-03-09, 19:05   

rem napisał/a:

A jaki jest średni koszt regenercji turbiny?


Jeśli nadaje się do regeneracji to z tego co wiem 800-1500PLN.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
adaso1 


Wiek: 47
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 425
Miasto: Zielona Góra
Wysłany: 2007-03-10, 00:21   

Zanim zaczniesz regenerować turbinę, sprawdź pneumatyczny elektrozaworek który nią steruje. Czesto on właśnie pada.
_________________
Mam fajne auto "na oku": E 320T CDI 2000r. :)
Poprzednio: E 220T CDI 2000r.
P.S. Pozdrawiam Tych wszystkich, co mnie pozdrawiają ;) :)
 
 
 
rem 

Wiek: 40
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 82
Miasto: Wrocław
Wysłany: 2007-03-10, 11:46   

adaso1 napisał/a:
Zanim zaczniesz regenerować turbinę, sprawdź pneumatyczny elektrozaworek który nią steruje. Czesto on właśnie pada.


A jak go sprawdzić???
_________________
Radek z Wrocławia.
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2007-03-10, 12:23   

Jest jeszcze siłownik ALDA na pompie wtryskowej, który dawkuje paliwo w zależności od ciśnienia doładowania...
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group