nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[124] Drgania i buczenie podczas jazdy.
Autor Wiadomość
robert grzesik 

Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 127
Miasto: wieruszów
Wysłany: 2007-02-05, 10:45   [124] Drgania i buczenie podczas jazdy.

Witam wszystkich mercmaniaków ,jadąc powyżej 100 km/h zaczyna się spore buczenie i drgania ,trudno określić z jakiego miejsca dobiegają ale raczej z tyłu pojazdu,jednak kiedy zdejmę nogę z gazu wszystko jest w porządku :help:
_________________
genes
W124 2,5 diesel 20V automat ,1995r
 
 
 
marcelolsztyn 


Wiek: 41
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 1363
Miasto: OLSZTYN
Wysłany: 2007-02-05, 10:56   

witam
a jaki jest stan podpory wału i innych gum na wale ??
_________________
Była-Suzuki Vitara -fajna zabawka
Był -Rover 416 Si -porażka życia
Był-S 124-2,5 Diesel.rok 1991
Obecnie -A6C5 2,4 V6 ;-) i szatan A6C5 S6
4.2 V8 340KM
Inteligentni ludzie są często zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spędzać czas z idiotami.
 
 
 
pobog 

Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 31
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2007-02-05, 11:18   

U mnie też buczało, szukałem w różnych miejscach, most, wał. Zaczynało przy 80 km/h i kończyło przy 120, tak że ciężko było jechać przepisowo. Okazało się, że tłumik tylny walił w gniazdko haka holowniczego i gniazdko do LPG. Jak stał to nie można było puknąć jedno o drugie, ale jak jechał to buczał. Dopiero jak trochę wyskrobało po blasze to znalazłem to miejsce. Odgiąłem trochę i po sprawie.
_________________
MB S124 230TE '89
&
MB S210 E240 '00/01
 
 
robert grzesik 

Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 127
Miasto: wieruszów
Wysłany: 2007-02-05, 11:23   

marcelolsztyn napisał/a:
witam
a jaki jest stan podpory wału i innych gum na wale ??


to wszystko jest w porządku,oglądałem,chyba że się mylę .
a jeśli byłoby to ,co opisujesz to dlaczego po zdjęciu nogi z gazu wszystko jest ok?[/fade]
_________________
genes
W124 2,5 diesel 20V automat ,1995r
 
 
 
Meeta 


Wiek: 34
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 873
Miasto: kołobrzeg
Wysłany: 2007-02-05, 12:49   

to ja się przyłącze i poobserwuje temat, bo mam to samo, ale przy prędkościach 80 wzwyż.... nie ma progu granicznego ;) No i reakcja na gaz dokładnie taka sama, jakby dźwięk występował tylko pod obciążeniem układu napędowego. Niedługo samochód idzie na warsztat z rozmaitymi dolegliwościami, więc może i z tym uda się coś zrobić :)
_________________
MB W124 200E + LPG Rocznik `89
VIN WDB1240211A985263
172- antracytowy, szary, metalic:)
Coraz bliżej ideału ;)
Oto i ona:)
 
 
Lorenco 


Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 87
Miasto: Głogów
Wysłany: 2007-02-05, 14:21   

Hm... mysle ze to dyfer wyje
_________________
MB 115 2,2 D 75 r. - rozbity
MB 124E 3,0E ASB, 95 r.
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2007-02-05, 16:30   

Na ten temat było kilkadziesiąt obszernych tematów.Proszę wpisać w opcji szukaj np."wał napędowy" i wyskoczy ok. 50 tytułów.Nie ma co tego ponownie walkować aż do bólu.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
robert grzesik 

Wiek: 46
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 127
Miasto: wieruszów
Wysłany: 2007-02-08, 13:19   

stanleym126 napisał/a:
Na ten temat było kilkadziesiąt obszernych tematów.Proszę wpisać w opcji szukaj np."wał napędowy" i wyskoczy ok. 50 tytułów.Nie ma co tego ponownie walkować aż do bólu.


dzięki Stanleym126 ,przejrzałem wszystko ale powiedziałem sobie dość,dzisiaj pojechałem do mechanika( warsztat mieści się w kępnie woj.wielkopolskie o nazwie "Mercek" ,właścicielem jest Maciej Sobota) i w 3 godziny problem został usunięty.
Okazało się ,że wał był źle złożony,podpora wału została wymieniona i tuleja prowadząca wału,po wymianie i jeździe próbnej samochód nie do poznania,zero jakiegokolwiek buczenia i wibracji.Prawdziwy fachowiec :jupi:
_________________
genes
W124 2,5 diesel 20V automat ,1995r
 
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2007-02-08, 16:23   

Dobrze,że naprawa została już usunięta ,a ten zakład mozna umieścić w dziale "polecane warsztaty i sklepy".
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
budka 

Wiek: 40
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 188
Miasto: Lubaczów
Wysłany: 2007-02-08, 17:24   

robert grzesik napisał/a:

Okazało się ,że wał był źle złożony,podpora wału została wymieniona i tuleja prowadząca wału, :jupi:

Która tuleje masz na myśli?
Kurcze ja mam ciągle obawy, że źle złożyłem wał po wymianie amortyzatora, podpory i przegubu elastycznego wału. Niby nic sie nie dzieje, szarpanie i wibraje znikły jednak pojawiło sie buczenie od najmniejszych predkosci....
_________________
190 1,8 E auto WDB2010182G080260
ex W201 190D 88r.
 
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2007-02-08, 17:32   

budka napisał/a:

Która tuleje masz na myśli?


Wydaje mi się,iż chodzi tutaj o tulejkę centrującą.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
robson99 



Wiek: 36
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 3347
Miasto: Koszalin
Wysłany: 2007-02-08, 17:37   

budka napisał/a:
Kurcze ja mam ciągle obawy, że źle złożyłem wał po wymianie amortyzatora, podpory i przegubu elastycznego wału. Niby nic sie nie dzieje, szarpanie i wibraje znikły jednak pojawiło sie buczenie od najmniejszych predkosci....


u mnie tez ni nie buczalo a po wymianie podpory i krzyzaka wyszly jakies drgania miedzy 2000 a 2500, moja teroia jest taka ze po zlikwidowaniu luzow uklad przeniesienia napedu sie usztywnil i wyszly nowe niedociagniecia, u mnie moze to byc np. podpora glowki mostu, albo jakis inny luz (na lacznikach gumowo-metalowych)
_________________
c123 i c36 w trakcie scalania w jedność
w124 280T 1994r
Suzuki DRZ SM, Ford Fukuszima
 
 
 
gawra 

Wiek: 80
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 2791
Miasto: Kolno
Wysłany: 2007-02-08, 17:42   

budka napisał/a:
[Kurcze ja mam ciągle obawy, że źle złożyłem wał po wymianie amortyzatora, podpory i przegubu elastycznego wału. ....


Mozesz sprawdzic; znak na wale przednim musi znalezc sie miedzy dwoma znakami
na przegubie walu tylnego.., :?:
(sa to oznakowania fabryczne)
_________________
Gawra - pozdrawiam serdecznie!!
210 E300TD r.98
 
 
robson99 



Wiek: 36
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 3347
Miasto: Koszalin
Wysłany: 2007-02-08, 18:15   

w moim 123 nie ma oznaczen fabrycznych :?:
_________________
c123 i c36 w trakcie scalania w jedność
w124 280T 1994r
Suzuki DRZ SM, Ford Fukuszima
 
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2007-02-08, 21:20   

gawra napisał/a:


Możesz sprawdzić; znak na wale przednim musi znalezc sie miedzy dwoma znakami
na przegubie walu tylnego.., :?:
(sa to oznakowania fabryczne)


W FAQ jest o tym rysunek lub fotka bo juz sam nie pamiętam.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group