nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[W124] Problem z szyberdachem.
Autor Wiadomość
giovani 


Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 69
Miasto: Gdańsk
Wysłany: 2006-10-10, 22:44   [W124] Problem z szyberdachem.

Jadę dzisiaj autem, otworzyłem szyber na kiper i wszystko ok, ale po przyjeździe do domu chcę zamknąć i nie działa przycisk (tylko coś pyka po ściągnięciu przycisku w dół). Przycisk daję do tyłu i się zamyka po czym otwiera na szeroko (nie zatrzymując się chyba, że puszczę przycisk), później z tej pozycji (otwarty na szeroko) zamknąć można normalnie (poprzez popchnięcie przycisku do przodu), ale nie zatrzymuje się tylko otwiera na kiper. Sprawdzam różne opcje i okazuje się, że po ściągnięciu przycisku w dół (z pozycji zamkniętej) też się otwiera na kiper. Rozmawiam z kolegą o tym i okazuje się, że w 190 którą kupił parę dni temu ma ten sam problem. Czy spotkał się już ktoś z takim czymś i wie jak z tym sobie poradzić? Szanowni Mercmaniacy proszę o pomoc :help:
_________________
Pozdrawiam

W 201 2.0D 85r. manual - sprzedany / W124 2.5D 91r. automat - sprzedany / W124 2.5D 20V 94r. E- klasa, automat
 
 
 
Gerri 

Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 1930
Miasto: okręg Limerick
Wysłany: 2006-10-10, 23:20   

Nie bardzo wiem, co to znaczy "szyber na kiper", ale wydaje mi się, że należy ustawić fazy zamykania szyberdachu.
 
 
giovani 


Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 69
Miasto: Gdańsk
Wysłany: 2006-10-10, 23:46   

"szyber na kiper" chodzi mi o uchylony szyberdach do góry
_________________
Pozdrawiam

W 201 2.0D 85r. manual - sprzedany / W124 2.5D 91r. automat - sprzedany / W124 2.5D 20V 94r. E- klasa, automat
 
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-10-11, 16:20   

Tak jak pisze Gerii,trzeba ustawić fazy zamykania szyber dachu, tylko trzeba znac procedurę jego ustawiania.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
giovani 


Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 69
Miasto: Gdańsk
Wysłany: 2006-10-12, 23:47   

Dzięki za podpowiedź, poszukam kogoś kto mi to będzie potrafił ustawić
_________________
Pozdrawiam

W 201 2.0D 85r. manual - sprzedany / W124 2.5D 91r. automat - sprzedany / W124 2.5D 20V 94r. E- klasa, automat
 
 
 
madziak 


Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 35
Miasto: 3city
Wysłany: 2006-10-13, 10:18   

miałem tak samo po wymianie przekaźnika (nie zatrzymywał się w pozycji zamknięty). zrobiłem tak: otworzyć na maxa do góry (na kiper ;) , potem włazimy do bakisty i tam z lewej burty jest taki mały, biały kręciołek. na kręciołku jest nacięcie a w obudowie nad kręciołkiem dziurka. ustawiamy to białe pokrętło nacięciem do dziury (w tym miejscu wyczuwa się większy opór pokrętła). I tyle, szyber zatrzymywał się normalnie.
:drunk:
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-10-13, 16:17   

Znalazłem w swoim archiwum przepis na ustawianie faz zamykania szybra.


1.Dach trzeba otworzyć na maxa do góry.
2.Pociągamy do siebie białe kółeczko na silniku który jest w bagażniku pod wykladziną po lewej stronie błotnika, a następnie trzeba je cofnąć o ok. 2 mm i wcisnąć i będzie się luźno kręciło.
3.W otworek znajdujący się nad osią białego kółeczka trzeba włożyć jakiś drut o średnicy tego otworku i drugą ręką pokręcamy kółeczkiem.W momencie gdy pojawi się otworek drut wejdzie dalej. Być może trzeba będzie wykonać kilka lub kilkanaście obrotów tym pokrętłem nim otworki się nałożą.
4. Gdy oba otworki się nałożą należy białe kółeczko ustawić wycięciem w stronę drutu tj. do gory a następnie wcisnąć pokrętło i to powinien być koniec ustawiania.
Dodam,że ta procedura dotyczy MB 124,126 i 201.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
Ostatnio zmieniony przez stanleym126 2006-10-13, 20:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
giovani 


Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 69
Miasto: Gdańsk
Wysłany: 2006-10-13, 17:50   

Super, dziękuję za podpowiedzi, jutro działam. Jak dam radę to oczywiście się pochwalę :spoko:
_________________
Pozdrawiam

W 201 2.0D 85r. manual - sprzedany / W124 2.5D 91r. automat - sprzedany / W124 2.5D 20V 94r. E- klasa, automat
 
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-10-13, 20:11   

Właśnie napisz jak poszło to będzie wiadomo czy usterka dotyczyla tylko fazy ustawiania,a jeżeli tak czy byl dobry opis.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
mayer 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 193
Miasto: Skrzynki
Wysłany: 2006-10-14, 00:15   

a mnie sie nie chce podnosic do góry osuwa sie pięknie bez zarzutów a podnosic mu sie nie chce uniesie sie może z 0,5 cmi koniec jakby kantował...
_________________
mayer
W124TD 300 "kopulodrom"R.I.P
Patrol GR Y60 potwór z bagien Ikarus
Patrol GR Y60 4,2 w trakcie motania
Mitsubishi Galant 2,4GDI
Grand Voyager IV gen
W210 300TD nowa ropucha
 
 
 
Gerri 

Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 1930
Miasto: okręg Limerick
Wysłany: 2006-10-14, 08:40   

Na 95% złamany kątownik
 
 
Kracy 


Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 246
Miasto: Śląsk [dolny]
Wysłany: 2007-01-01, 19:24   

Pojawil sie problem z szyberdachem, mianowicie: przy próbie otwarcia do góry otworzył się ale wolniej niż zawsze, i zamknął się też znacznie wolniej, od tamtej pory nie moge go otwożyć ani odsunąć. Słychać tylko pykanie z tyłu po lewej stronie, a szyber ani drgnie. Nie wiem od czego mam zacząć...
_________________
W115 240D / 1976
S124 250TD / 1988
_________________
...
 
 
giovani 


Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 69
Miasto: Gdańsk
Wysłany: 2007-05-02, 19:03   

Witam, wziąłęm sie w końcu za naprawę szyberdachu (dopiero teraz :oops: ) no i postępowałem zgodnie z wskazówkami stanleym126. Wszystko gładko, łatwo i przyjemnie, zgodnie z opisem postepowałem i naprawiłem. Potem sie wkurzyłem, że to takie proste a ja z tym zwlekałem tyle czasu i podchodziłem jak do nie wiadomo czego. Wszystko działa jak powinno. Jeszcze raz wielkie dzięki :prosze: :* , cieszę sie bardzo, że sie udało :jupi:
_________________
Pozdrawiam

W 201 2.0D 85r. manual - sprzedany / W124 2.5D 91r. automat - sprzedany / W124 2.5D 20V 94r. E- klasa, automat
 
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2007-05-02, 19:17   

Huraaa. :spoko: Wiele spraw jest łatwych tylko o tym nie wiemy.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
Rycho 

Wiek: 65
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 1521
Miasto: Toruń-okolice
Wysłany: 2007-05-02, 19:56   

stanleym126 napisał/a:
Huraaa. :spoko: Wiele spraw jest łatwych tylko o tym nie wiemy.


Albo zwyczajnie się ich boimy - GRATULACJE :spoko:
_________________
MB W202, 2.2D-był, jest W163 ML270
Wiele wymyślono po to,
by nie trzeba było myśleć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group