nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[124] Olej silnikowy
Autor Wiadomość
melon410 

Dołączył: 23 Lip 2006
Posty: 27
Miasto: Stargard Szczec.
Wysłany: 2006-08-23, 18:18   [124] Olej silnikowy

Witam wszystkich i mam pytanie prozaiczne dla niektórych forumowiczów, ale jednak.Posiadam MB 124 2.8 93r.Pytanie brzmi ile oleju wchodzi do tego modelu silnika i czy zalecane jest olej półsyntetyczny bo taki mam zamiar użyć.Dziękuje za odpowiedzi.
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-08-23, 18:57   

Wchodzi 7L oleju a to jaki olej zastosować zależy od bardzo wielu czynników (stan silnika, przebieg, jaki olej był stosowany wczesniej itd.).
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
kunio 


Wiek: 42
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 238
Miasto: Wrocław
Wysłany: 2006-08-23, 19:19   

To ja się podłączę. Moja 190-tka bierze już litr półsyntetyka na 3.5 tys. km (jazda mieszana, w tym pociskanie na autostradzie). Teraz mam Mobil Super S 10W40 i taki też zaleję w przyszłym tygodniu, bo już kupiłem. Ile go wlezie bo nie pamiętam z zeszłego roku ile lałem i czy już czas przechodzić na mineralny? Będą problemy zimą z zakręceniem pewnie na mineralnym :shock:
_________________
MB 190 2.3E 1990r. Sportline + LPG
WDB 201 028 1a585190
 
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-08-23, 19:22   

Jeżeli silnik ma większy przebieg i pracowal na oleju mineralnym to nie warto zmieniać na półsyntetyk, poniewaz dojdzie do rozpuszczenia się wszelkich nagarów,brudów etc. i mogą zatkać sie kanały olejowe co niewątpliwie doprowadzi do zatarcia się elementów silnika.Wykonanie operacji odwrotnej jest dozwolone.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-08-23, 19:27   

kunio2003 napisał/a:
To ja się podłączę. Moja 190-tka bierze już litr półsyntetyka na 3.5 tys. km (jazda mieszana, w tym pociskanie na autostradzie). Teraz mam Mobil Super S 10W40 i taki też zaleję w przyszłym tygodniu, bo już kupiłem. Ile go wlezie bo nie pamiętam z zeszłego roku ile lałem i czy już czas przechodzić na mineralny? Będą problemy zimą z zakręceniem pewnie na mineralnym :shock:


Bardzo,bardzo dużo silnik bierze oleju co świadczy już na pewno o zjechanych pierścieniach w najlepszym wypadku i zużytych uszczelniaczach zaworowych ale w tym wypadku trzeba byłoby zmierzyc ciśnienie sprężania plus dodatkowo z tzw. próbą olejową.Nie zalewaj juz półsyntetyka tylko mineralny 15W/40 to może się uszczelni i będzie mniej pobierał.
Do silnika potrzeba 5l oleju. Na benzynie zima w mrozy nawet duże nie żadnego problemu z kręceniem i zapalaniem.Start na dotyk o ile oczywiście kręci aku.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
max190 

Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 78
Miasto: Wawa
Wysłany: 2006-08-23, 22:24   

stanleym126 napisał/a:
kunio2003 napisał/a:
To ja się podłączę. Moja 190-tka bierze już litr półsyntetyka na 3.5 tys. km (jazda mieszana, w tym pociskanie na autostradzie). Teraz mam Mobil Super S 10W40 i taki też zaleję w przyszłym tygodniu, bo już kupiłem. Ile go wlezie bo nie pamiętam z zeszłego roku ile lałem i czy już czas przechodzić na mineralny? Będą problemy zimą z zakręceniem pewnie na mineralnym :shock:


Bardzo,bardzo dużo silnik bierze oleju co świadczy już na pewno o zjechanych pierścieniach w najlepszym wypadku i zużytych uszczelniaczach zaworowych ale w tym wypadku trzeba byłoby zmierzyc ciśnienie sprężania plus dodatkowo z tzw. próbą olejową.Nie zalewaj juz półsyntetyka tylko mineralny 15W/40 to może się uszczelni i będzie mniej pobierał.
Do silnika potrzeba 5l oleju. Na benzynie zima w mrozy nawet duże nie żadnego problemu z kręceniem i zapalaniem.Start na dotyk o ile oczywiście kręci aku.


Tutaj się dość mocno mijasz z prawdą. Litr na 3,5 tys. km to jest prawie żadne zużycie i bynajmniej nie świadczy o zużyciu silnika. Tym bardziej, że silnik jeździ jeszcze na półsyntetyku.
 
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-08-23, 23:39   

Litr na 3.5kkm to daje 3 litry na 10kkm między wymianami czyli zużycie przekracza przyjetą normę conajmniej o 1L. Trzeba sprawdzić uszczelniacze a może nawet warto je od razu wymienić...

Półsyntetyk i olej mineralny w niskich temp. zimą zachowują się prawie identycznie :!: Jak ktoś nie wierzy to niech sobie spojrzy w parametry szczegółowe na stronie www jakiegoś koncernu olejowego. Daltego moim zdaniem stosowanie półsyntetyka wogóle nie ma sensu. Jeśli można to trzeba lać syntetyk a jeśli nie to minerał i będzie OK :)
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
gibber 

Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 75
Miasto: Poznań
Wysłany: 2006-08-24, 06:25   

Luki napisał/a:
Litr na 3.5kkm to daje 3 litry na 10kkm między wymianami czyli zużycie przekracza przyjetą normę conajmniej o 1L. Trzeba sprawdzić uszczelniacze a może nawet warto je od razu wymienić...


Witam wszystkich, pierwszy post :roll:

Do rzeczy,
Niestety nie. Norma MB przewiduje konsumpcje 1.5l oleju na 1000km. Ja bym poszukal wyciekow tegosz oleju, malo prawdopodobne aby benzyna wciagala takie ilosci oleju przy przebiegu okolo 300k km. Przyczyna takiej konsumpcji oleju moze byc tez ostre zylowanie samochodu, jazda autostrada, but w podlodze.
_________________
Ex: Niebieska Mercedes 190-tka 2.5D, pełnoletnia...

Obecnie: FF '07 1.6 TDCi Służbowe toczydeło
 
 
max190 

Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 78
Miasto: Wawa
Wysłany: 2006-08-24, 08:21   

gibber napisał/a:
Luki napisał/a:
Litr na 3.5kkm to daje 3 litry na 10kkm między wymianami czyli zużycie przekracza przyjetą normę conajmniej o 1L. Trzeba sprawdzić uszczelniacze a może nawet warto je od razu wymienić...


Witam wszystkich, pierwszy post :roll:

Do rzeczy,
Niestety nie. Norma MB przewiduje konsumpcje 1.5l oleju na 1000km. Ja bym poszukal wyciekow tegosz oleju, malo prawdopodobne aby benzyna wciagala takie ilosci oleju przy przebiegu okolo 300k km. Przyczyna takiej konsumpcji oleju moze byc tez ostre zylowanie samochodu, jazda autostrada, but w podlodze.


Dla 190-tki norma to 1l na 1000 km. Każdy mechanik powie, że przy zużyciu 3litrów na 10000 km nie ma się czym przejmować. Ja miałem przypadek, że mi brał jakieś 0,5 litra na 1000 km. Wstawiłem auto do ZIBIZBM. Zmierzył sprężanie, które było wszędzie równiótkie i wynosiło ponad 13. Zresztą przy wymianie uszczelki nie było dużo roboty ze szlifowaniem. Stąd zużycie oleju nie musi oznaczać, że silnik pada :spoko:
 
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-08-24, 09:53   

Norma 1L na 1000km okresla maksymalne zużycie oleju natomiast Mercedes przyjął założenie, że zużycie oleju jest normalne jeśli pomiędzy wymianami trzeba dolewać tylko niewielkie ilości oleju. Pomiędzy MIN a MAX jest około 2L więc stąd można przyjąć, że zużycie 2L i niewiele powyżej można jeszcze uznać za normalne. Nie chciałbym posiadać auta które zużywa 10L oleju pomiędzy wymianami :)
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
Magdoc 


Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 2178
Miasto: Sanok - Polska
Wysłany: 2006-08-24, 10:15   

Wymieniając olej przy 10 000 km - przyjmując normę 1 l na 1000 km ---- to dolewamey 10L :lol:

a przy 2 L to dolewamy --- 20 L :lol:
_________________
S124 2.5 D - sprzedany.
Jeep V8 - ujeżdżam smoka :)
 
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-08-24, 11:09   

Cytat:

Tutaj się dość mocno mijasz z prawdą. Litr na 3,5 tys. km to jest prawie żadne zużycie i bynajmniej nie świadczy o zużyciu silnika. Tym bardziej, że silnik jeździ jeszcze na półsyntetyku


To jak będzie zużycie 7 l oleju na 3,5 tys. km to wtedy dopiero będzie zly objaw silnika :?:
Na 10tys. km jaądolewam niecaly litr i uważam ,że to jest za dużo ponieważ ludzie na 10 tys. km nie dolewają wcale oleju i tak powinno być.
Norma podawana przez producentow aut w przedziale 1-1,5 litra/1000 km jest normą bezpieczeństwa dla producentów ponieważ w większości silnikow różnych producentów olej wydostaje się z silnika innymi drogami jak uszczelniacz zaworowy czy pierścionek.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
max190 

Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 78
Miasto: Wawa
Wysłany: 2006-08-24, 11:20   

stanleym126 napisał/a:
Cytat:

Tutaj się dość mocno mijasz z prawdą. Litr na 3,5 tys. km to jest prawie żadne zużycie i bynajmniej nie świadczy o zużyciu silnika. Tym bardziej, że silnik jeździ jeszcze na półsyntetyku


To jak będzie zużycie 7 l oleju na 3,5 tys. km to wtedy dopiero będzie zly objaw silnika :?:
Na 10tys. km jaądolewam niecaly litr i uważam ,że to jest za dużo ponieważ ludzie na 10 tys. km nie dolewają wcale oleju i tak powinno być.
Norma podawana przez producentow aut w przedziale 1-1,5 litra/1000 km jest normą bezpieczeństwa dla producentów ponieważ w większości silnikow różnych producentów olej wydostaje się z silnika innymi drogami jak uszczelniacz zaworowy czy pierścionek.


Chodziło mi tylko o to, że przy zużyciu 3 litrów na 10 tys. km nie należy się jeszcze przejmować i roztaczać wizji o konieczności remontu silnika :wink: Przy zużyciu 7 litrów też zacząłbym się martwić :] A co do tego czy auto powinno czy nie powinno brać oleju podobno zdrowszym objawem jest, jeżeli trochę bierze (wyczytałem to w którymś autoświecie no i są to również opinie niektórych mechaników).
 
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-08-24, 11:28   

Magdoc napisał/a:
Wymieniając olej przy 10 000 km - przyjmując normę 1 l na 1000 km ---- to dolewamey 10L :lol:

a przy 2 L to dolewamy --- 20 L :lol:


Pisałem o 2L zużycia między wymianami.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-08-24, 11:51   

max190 napisał/a:
stanleym126 napisał/a:
Cytat:

Tutaj się dość mocno mijasz z prawdą. Litr na 3,5 tys. km to jest prawie żadne zużycie i bynajmniej nie świadczy o zużyciu silnika. Tym bardziej, że silnik jeździ jeszcze na półsyntetyku


To jak będzie zużycie 7 l oleju na 3,5 tys. km to wtedy dopiero będzie zly objaw silnika :?:
Na 10tys. km jaądolewam niecaly litr i uważam ,że to jest za dużo ponieważ ludzie na 10 tys. km nie dolewają wcale oleju i tak powinno być.
Norma podawana przez producentow aut w przedziale 1-1,5 litra/1000 km jest normą bezpieczeństwa dla producentów ponieważ w większości silnikow różnych producentów olej wydostaje się z silnika innymi drogami jak uszczelniacz zaworowy czy pierścionek.


Chodziło mi tylko o to, że przy zużyciu 3 litrów na 10 tys. km nie należy się jeszcze przejmować i roztaczać wizji o konieczności remontu silnika :wink: Przy zużyciu 7 litrów też zacząłbym się martwić :] A co do tego czy auto powinno czy nie powinno brać oleju podobno zdrowszym objawem jest, jeżeli trochę bierze (wyczytałem to w którymś autoświecie no i są to również opinie niektórych mechaników).


Naturalnym zjawiskiem jest pobieranie oleju podczas pracy silnika ale na sprawnym dotartym silniku są to tak małe wartośći,żę auta przekręcają nawet ponad 1o tys. km i nie potrzebują dolewki poniewaz stan oleju miści sie w normie.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang