nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[W124] Szarpanie ASB
Autor Wiadomość
Robin 

Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 84
Miasto: Pomorskie
Wysłany: 2006-08-20, 22:39   [W124] Szarpanie ASB

Witam!!!!
Jestem tu nowy. Czytałem wprawdzie posty na temat skrzyń automatycznych ale nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na temat szarpniec podczas zmiany biegu ale podczas jazdy. Doczytalem sie, ze podczas zmiany z P na D i R moze takie szarpniecie wystepowac, ze czesto jest to spowodowane zuzyciem gumy na wale. Co jesli guma jest ok, a szarpie. Mam jeszcze jedno pytanko. Jak wcisne pedal gazu do oporu (kick-down) to nie ma plynnego przyspieszania. Nastepuje redukcja, wskakuja wyzsze obroty, wtedy jest moment zmulenia i nagle strzela jak strzala do przodu. Da sie to jakos wyregulowac, czy skrzynia sie sypie????
Niech ktos mi podpowie co to moze byc zamin pojade do warsztatu zeby mi glupot nie nawciskali.
Dzieki z gory. Pozdrowka dla wszystkich Mercomaniakow.
_________________
Mesiek E320 '94 full wypasik
 
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-08-21, 09:25   

Witaj,

Za płynność zmian biegów w tych ASB odpowiada układ podciśnieniowy i to jego należy skontrolować w pierwszej kolejności. Oprócz tego ważny jest właściwy poziom oleju oraz jego regularne wymiany. Olej musi spełniać właściwą normę MB.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
rolbas 

Wiek: 45
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 504
Miasto: Düsseldorf
Wysłany: 2006-08-21, 10:03   Re: [W124] Szarpanie ASB

Robin napisał/a:
pojade do warsztatu zeby mi glupot nie nawciskali.
.


dp jakiego warsztatu w pomorskiem chcesz jechac?
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-08-21, 16:05   

Może również modulator ciśnienia siadać, a także złe wysterownie podciśnień i linek.Opisany objaw nie jest oznaką sypania sie skrzyni w szerszym tego słowa znaczeniu.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
Robin 

Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 84
Miasto: Pomorskie
Wysłany: 2006-08-21, 18:18   

Hmmm, bede musial to sprawdzic, chociaz syczenia zadnego nie slysze tak jak czytalem gdzies w poscie. Powiem szczerze, ze z tym szarpaniem to jest roznie, zalezy od stylu jazdy. Jak jezdze powoli i delikatnie to jest ok, gorzej jak troszke przycisne, wtedy szarpie dosyc mocno. Olej mam wlany Castrola Dextron 2 lub 3, nie pamietam dokladnie. Wiem, ze pelen syntetyk. W ksiazce Castrola widzialem, ze jest zalecany do Meskow. Wymieniony byl 40 tys km temu razem z filtrem. Stan oleju jest ok.

Jesli chodzi o warsztat w pomorskim, to podobno dobry jest w Gdańsku na ul. Śnieżnej 3 ZHU Sosnowski http://www.skrzyniebiegow.pl/ Sam osobiscie jeszcze tam nie bylem ale chyba sie wybiore bo nie znam innego. :P
 
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-08-21, 18:45   

Proponuję wymianę oleju bo 40kkm przebiegu po naszych drogach to już sporo.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
Robin 

Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 84
Miasto: Pomorskie
Wysłany: 2006-08-21, 20:05   

Kurcze nie pasi mi, ze to moze byc od oleju. 40 kkm to nie duzo. Zalecaja wymiane co 60 kkm, a u mnie to sie zaczelo jakies 5 tys po wymianie. Nie robilem tego bo sie przyzwyczailem ale teraz to mnie juz zaczyna draznic, a poza tym to jest ostatnia rzecz jaka mam do zrobienia, chyba :lol:
_________________
Mesiek E320 '94 full wypasik
 
 
 
romekmk 


Wiek: 44
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 207
Miasto: Lubin dlnśl
Wysłany: 2006-08-21, 20:06   

Luki napisał/a:
Proponuję wymianę oleju bo 40kkm przebiegu po naszych drogach to już sporo.


Reansumując. Proponowalbym wcześniej sprawdzic jeszcze przewody podcisnieniowe, tzn. ich drożność. Jak wszysko jest OK to spróbowac rególacji modulatorem znajdyjącym sie pod kolektorem ssącym.
_________________
Rover 400 '98
Chrysler Voyager 2.5
 
 
Robin 

Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 84
Miasto: Pomorskie
Wysłany: 2006-08-21, 20:12   

No nic, trzeba jechac do warsztatu, niech sprawdza te przewody i moderator. Od tego zaczne. Z wymiana oleju sie wstrzymam. Jak warsztat o ktorym pisalem wyzej bedzie ok, to dam znac. Nie wiem tylko kiedy to nastapi, bo cienko z czasem. Dzieki za podpowiedzi. :spoko: :drunk:
_________________
Mesiek E320 '94 full wypasik
 
 
 
romekmk 


Wiek: 44
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 207
Miasto: Lubin dlnśl
Wysłany: 2006-08-21, 20:22   

Robin napisał/a:
No nic, trzeba jechac do warsztatu, niech sprawdza te przewody i moderator. Od tego zaczne. Z wymiana oleju sie wstrzymam. Jak warsztat o ktorym pisalem wyzej bedzie ok, to dam znac. Nie wiem tylko kiedy to nastapi, bo cienko z czasem. Dzieki za podpowiedzi. :spoko: :drunk:


Te przewody to zespół rurek połączonych ze sobą. Trzeba ściągnąć filtr powietrza i od strony kolektora ssącego bedą widoczne. Sprawdzić wizualnie czy coś nie jes pęknięte, przetarte. Są na tych rurkach male zaworki- przedmuchac je(za pomoca własnych płuc) czy nie są zatkane. Powodzenia.
_________________
Rover 400 '98
Chrysler Voyager 2.5
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-08-21, 20:44   

Proszę przeczytac poniższy tekst który troche pozwoli zrozumieć sposób sterowania skrzynią biegów

UKŁADY STEROWANIA

przykład budowy

Przełączanie biegów w skrzyni automatycznej odbywa się dzięki układom sterowania. Zadaniem układu sterowania jest regulowanie wartości ciśnienia liniowego (głównego) wychodzącego z pompy olejowej skrzyni, modulacja części wartości tego ciśnienia w zależności od zadanych parametrów pracy i wykorzystanie tej wartości ciśnienia do sterowania układem zaworów, przez które ciśnienie zwane wykonawczym podawane jest na siłowniki skrzyni biegów. Zestaw elementów tworzących klasyczne układy sterowania automatycznej skrzyni biegów można podzielić na:
a.układ hydrauliczno-mechaniczny
b.układ hydrauliczno-pneumatyczny
c.układ hydrauliczno-elektryczny
d.układ hydrauliczno-elektroniczny.
W zależności od modelu skrzyni w/w typy układów mogą występować samodzielnie lub w różnych konfiguracjach.
Układ hydrauliczno-mechaniczny to taki układ, w którym regulacja i zmiana wszystkich ciśnień występujących w układach skrzyni odbywa się za pomocą zmiany położeń zaworów mechanicznych.
W układzie takim zmiana wartości ciśnienia sterującego następuje w wyniku pracy odśrodkowego regulatora ciśnienia zwanego governorem. Regulator może być zamontowany na wałku przeniesienia napędu, wałku wyjściowym lub może być napędzany od elementów dyferencjału.
Wartość ciśnienia sterującego wysokością zmiany przełożeń regulowana jest zaworem sterowanym mechanizmem sprzężonym z przepustnicą powietrza w silniku za pomocą linki lub cięgła.
Z układem hydrauliczno-pneumatycznym mamy do czynienia gdy do sterowania wartością ciśnienia modulacji lub ciśnienia sterowania funkcją kick-down wykorzystano podciśnienie wytwarzane przez kolektor ssący silnika (przy silniku benzynowym) lub pompę podciśnienia (przy silnikach Diesla). Urządzenie zwane modulatorem podciśnienia znajdujące się na zewnątrz obudowy skrzyni sterowane zmienną wartością podciśnienia z kolektora ssącego lub pompy podciśnienia wpływa na położenie jednego z zaworów mechanicznych znajdującego się wewnątrz skrzyni. Zawór ten zmienia średnicę odpowiednich kanałów przpływu oleju zmieniając wartość jego ciśnienia.
Przy układach hydrauliczno-elektrycznych wartość ciśnienia określonych punktów układu jest zmieniana za pomocą otwierania lub zamykania określonego kanału olejowego zaworem stanowiącym rdzeń cewki magnetycznej elektrozaworu sterowanego elektrycznie. Sterowanie elektryczne może mieć charakter wymuszony lub uwarunkowany.
Sterowanie wymuszonewystępuje wtedy gdy o momencie podania napięcia na elektrozawór decyduje
bezpośrednio użytkownik. Ma to miejsce na przykład przy włączaniu elektrozaworu kick-down włącznikiem znajdującym się pod pedałem przyspieszenia. Sterowanie uwarunkowane występuje w układach starszej generacji między innymi do załączania wysokiego sprzęgła konwertora (lock-up).
W obwodzie elektrozaworu sterującego ciśnieniem spięcia wysokiego sprzęgła konwertora znajdują się czujniki ciśnieniowe włączające styki elektryczne przy odpowiedniej wartości ciśnienia.
Czujniki umieszczone są w punktach układu sterowania w których wystąpienie wartości ciśnienia załączającej styki w czujniku informuje układ o wystąpieniu warunków do włączenia ciśnienia spięcia wysokiego sprzęgła konwertora.
Obecnie najczęściej stosowanym układem sterowania skrzyń automatycznych jest układ hydrauliczno-elektroniczny.
Głównym elementem układu elektronicznego jest komputer. Po włączeniu określonego programu, zadaniem komputera jest przetworzenie zebranych informacji napływających z czujników zewnętrznych na komendy wykonawcze sterujące układem składającym się z elektrozaworów współpracujących z mechaniczną częścią hydraulicznego układu sterowania.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-08-21, 21:42   

Jeśli już jechać do warsztatu to do takiego gdzie potrafią pomierzyć ciśnienie modulacji - trzeba je pomierzyć i ewentualnie skorygować. Dzięki temu będzie wiadomo czy układ podciśnieniowy i modulator są OK.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-08-21, 21:46   

Równiez modulator ma mozliwość korygowania zakresu ciśnień poprzez pokręcanie w lewo lub prawo specjalnym kluczem.Do tego potrzebny jest oczywiście manometr i bezprzecznie duzy zakres wiedzy.

i rysunek modulatora MB

merc_mod.jpg
Plik ściągnięto 9983 raz(y) 28,05 KB

_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
Ostatnio zmieniony przez stanleym126 2006-08-21, 22:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-08-21, 21:50   

stanleym126 napisał/a:
Równiez modulator ma mozliwość korygowania zakresu ciśnień poprzez pokręcanie w lewo lub prawo specjalnym kluczem.Do tego potrzebny jest oczywiście manometr i bezprzecznie duzy zakres wiedzy.


Mierzy się ciśnienie oleju a nie podciśnienie jak niektórzy myślą :) Tylko że jeszcze trzeba wiedzieć w jaki sposób to mierzyć. Na stronach o automatach jest opis, ale jest on błędny :!: :!: :!: Tak więc sposób pomiaru i regulacji to tajemnica warsztatu :)
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
Robin 

Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 84
Miasto: Pomorskie
Wysłany: 2006-08-21, 22:15   

Niezle, jak wam sie to wszystko prosto pisze :lol: Wywnioskowac mozna po pogrubionym tekscie, ze u mnie jest uklad sterowania hydrauliczno - pneumatyczny. Milo rowniez wiedziec, gdzie krecic ale ja sam nie mam zamiaru tego ruszac, bo znajac zycie to potem nie rusze :rotfl: Nie wie, ale pewnie rodzaj ukladu sterowania jest zalezny od rodzaju silnika i skrzyni. U mnie wg VIN-u jest silnik 104992, a skrzynia ma numer 722503 03 961921. Przewody i zaworki to jeszcze bylbym w stanie sam przeczyscic, przynajmniej tak mysle ale u mnie to chyba bedzie inaczej, bo ja nie mam filtra powietrza na silniku tylko przy lewej stronie patrzac od przodu, a tam jest kolektor wylotowy, a nie ssacy. W tym warsztacie co pisalem to podobno maja bardzo dobry sprzet, komputery i rozne takie gadzety i specjalizuja sie w skrzyniach. Pojedziemy zobaczymy.

Tak przy okazji powiedzcie, czy ta blokada w skrzyni, ze trzeba wcisnac hamulec zanim sie bieg wrzuci to jest sterowana linka, czy jakims elektromagnesem, bo przypomnialo mi sie, ze to tez nie dziala. Moze to ma jakis wplyw. Ile moze kosztowac naprawa tego??
_________________
Mesiek E320 '94 full wypasik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group