nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[W124] Szarpanie ASB
Autor Wiadomość
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2008-01-20, 16:24   

Było pisane o niej dosyć dużo (opcja szukaj) i jak wiadomo ulega ona zużyciu,a co zatem idzie może spełniać swoją rolę.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
barmil 


Wiek: 37
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 96
Miasto: Chełmno
Wysłany: 2008-01-29, 21:43   

patrykL napisał/a:
czyli o vacum pompe!


"Puszka" o której pisali koledzy wyżej to nie vacum pompa. Chodziło raczej o tą część, która znajduje się z boku pompy wtryskowej pod kolektorem ssącym- widać na zdjęciu, idą do niej przewody podciśnienia

puszka.jpg
"puszka" znajduje się z prawej strony pompy. Widać przewody, które do niej dochodzą
Plik ściągnięto 70 raz(y) 35,69 KB

_________________
W123 200D, manual, 84r.
W124 200D E-classe, automat, taxi, 94r.
W124 300D Combi, manual, 90r.
 
 
patrykL 

Wiek: 38
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 301
Miasto: Łódź
Wysłany: 2008-01-30, 20:51   

ok, dzieki za info! ale podcisnienie sprawdzone i na szczescie jest ok!
_________________
mb w124 E250 automat
 
 
pawel_kaz 


Wiek: 43
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 1177
Miasto: Polska
Wysłany: 2009-03-11, 19:28   

Cześć.

A zna może ktoś przypadek, że przy takim samym stylu jazdy (jeden kierowca) biegi zmieniane są raz płynnie a raz odczuwalnie dość mocno?

Da się zauważyć też różną twardość pedału hamulca.
_________________
Paweďż˝
124 300D '91 ASB klimatyzacja - sprzedany
E300TD 24V '94 ASB klimatyzacja

Cz�owiek, kt�ry u�miecha si�, gdy sprawy id� �le, my�li o cz�owieku, na kt�rego mo�na zwali� win�. (Prawo Jones'a)
 
 
patrykL 

Wiek: 38
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 301
Miasto: Łódź
Wysłany: 2009-03-11, 19:34   

ja mam taki przypadek, problem jednak w tym, ze przez dwa lata nie udalo mi sie znalezc przyczyny... :rotfl:
_________________
mb w124 E250 automat
 
 
pawel_kaz 


Wiek: 43
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 1177
Miasto: Polska
Wysłany: 2009-03-11, 19:36   

patrykL napisał/a:
ja mam taki przypadek, problem jednak w tym, ze przez dwa lata nie udalo mi sie znalezc przyczyny... :rotfl:


A co już sprawdziłeś/naprawiłeś?
_________________
Paweďż˝
124 300D '91 ASB klimatyzacja - sprzedany
E300TD 24V '94 ASB klimatyzacja

Cz�owiek, kt�ry u�miecha si�, gdy sprawy id� �le, my�li o cz�owieku, na kt�rego mo�na zwali� win�. (Prawo Jones'a)
 
 
akim42 

Wiek: 54
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 669
Miasto: Rybnik
Wysłany: 2009-03-11, 19:42   

Cytat:
Da się zauważyć też różną twardość pedału hamulca.

Sprawdź vacumpompę i "falę" która ją napędza , myślę , że tu tkwi problem , albo jakaś nieszczelność .
_________________
Gość pozdrawiam

W 201 250D 1985-ex

S124 E300D 24V 1994

http://img220.imageshack....254/ver1da8.png
 
 
patrykL 

Wiek: 38
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 301
Miasto: Łódź
Wysłany: 2009-03-11, 19:43   

sprawdzilem juz wszystko co dotyczy w teorii asb, a dzis oddalem auto na sprawdzenie pompy wtryskowej
_________________
mb w124 E250 automat
 
 
pawel_kaz 


Wiek: 43
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 1177
Miasto: Polska
Wysłany: 2009-03-11, 19:43   

"falę" - jaśniej?
_________________
Paweďż˝
124 300D '91 ASB klimatyzacja - sprzedany
E300TD 24V '94 ASB klimatyzacja

Cz�owiek, kt�ry u�miecha si�, gdy sprawy id� �le, my�li o cz�owieku, na kt�rego mo�na zwali� win�. (Prawo Jones'a)
 
 
jjanicki 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 4884
Miasto: Szczecin, PL
Wysłany: 2009-03-11, 20:11   

FALA, to częsta nazwa przyspieszacza kąta wtrysku. Są to w zasadzie trzy elementy w jednym: Koło napędowe pompy, odśrodkowy przyspieszacz kąta wtrysku i napęd vacuum pompy. Jak odkręcisz vacuum pompę, to od razu zaczaisz, skąd nazwa fala...
_________________
W201 2.0D, '90, 716.4, perlmuttgrau - EX
S202 2.5DT, '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitesilver - SPRZEDAM
 
 
pawel_kaz 


Wiek: 43
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 1177
Miasto: Polska
Wysłany: 2009-03-11, 20:14   

OK.
W piątek będę u Pana Janowiaka w ZG to mu powiem co mnie trapi - umówiłem się z nim na sprawdzenie bo wydaje mi się, że na luzie są drgania za duże i drży karoseria...
_________________
Paweďż˝
124 300D '91 ASB klimatyzacja - sprzedany
E300TD 24V '94 ASB klimatyzacja

Cz�owiek, kt�ry u�miecha si�, gdy sprawy id� �le, my�li o cz�owieku, na kt�rego mo�na zwali� win�. (Prawo Jones'a)
 
 
MIETEK 300D 

Wiek: 34
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 80
Miasto: Opole
Wysłany: 2009-09-13, 21:59   

Ja podłącze sie pod temat.
Mam od nie dawna taki mały problem, podczas zmiany biegu z 2 na 3 (pierwsza zmiana od ruszenia)
skrzynia czasem ma mały poślizg ale tylko jak jade normlanie, spokojnie, a jak jade energicznie to ASB zminia biegi bez poślizgu (zminay są odczuwalne).

Żeby temu zaradzic podregulowałem "regulator podciśnienia" przy pompie wtryskowej żeby skrzynia zminiała biegi odczuwalnie nawet jak jedzie się delikatnie.

A moje pytanie:
Czy lepiej jak skrzynia zminia biegi twardo? czy lepiej jak sie ślizga?
Wiem że trzeba by zajzeć do środka ASB - bo może to już tarczki się wytarły.
Dodam że olej (mobil1 ATF320) ma jakieś 33 tyś km i wygląda całkiem dobrze.

No i czy martwić się już tymi oznakami czy narazie jeździć bez paniki ?? :oops:
_________________
MB W124 300D , 88 r. automat
MB W168 A 140 , 98 r. full opcja
 
 
Luki 



Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-09-14, 13:21   

Lepiej jak zmienia trochę za twardo niż się ślizga - elementy wykonawcze dłużej pożyją. Ja na razie bym się tym niedomaganiem nie przejmował dopóki się nie powiększy.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
Hubert E300 

Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 647
Miasto: Braniewo
Wysłany: 2009-09-14, 13:32   .

U mnie też skrzynia zmienia dosyć twardo odkąd wywaliłem EGR. Gdy silnik się rozgrzeje jest całkiem OK :wink:



Zobaczymy jak to będzie po wymianie oleju bo ma juz dużo za dużo nakręcone :mg:
_________________
Obecnie Golf IV 2000 Edition 1,9 TDI
 
 
 
MIETEK 300D 

Wiek: 34
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 80
Miasto: Opole
Wysłany: 2009-09-14, 17:12   

No to uspokoiła mnie ta wypowiedź. Zobaczymy co będzie działo się dalej, jak coś się zmieni na pewno opisze.
_________________
MB W124 300D , 88 r. automat
MB W168 A 140 , 98 r. full opcja
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group