nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[W124] Szarpanie ASB
Autor Wiadomość
rolbas 

Wiek: 46
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 504
Miasto: Düsseldorf
Wysłany: 2006-08-21, 23:57   

Robin napisał/a:


Jesli chodzi o warsztat w pomorskim, to podobno dobry jest w Gdańsku na ul. Śnieżnej 3 ZHU Sosnowski http://www.skrzyniebiegow.pl/ Sam osobiscie jeszcze tam nie bylem ale chyba sie wybiore bo nie znam innego. :P


Slyszalem kilka dobrych opinii o gosciu w Kolbudach p. Tadeusz Myszkier
Od kolegi wiem ze niejedna juz skrzynie automatyczna zreanimowal.
Ja mam lekkie szarpanie na przyzmianie 2>3 i 4>3 i si enawet wybralem do niego na rekonesans.
Gosc z rajdowa przeszloscia (chyab jeszcze startuje) a teraz corke w karting ( MP) wdraza.
Zrobil dobre wrazenie.
Zasadniczo zna sie na ASB i turbosprezarkach ( przygotowuje tez auta do sportu)

Adres: 83-050 Kolbudy, ul. Wojska Polskiego 50, tel: (058) 6826088

Moze sie przyda komus z okolic. Ja sie chyba do niego wybiore tylko z czasem krucho. 9 poki co to az tak bardzo nie szarpie wiec cisnienia nie ma)
 
 
luki79 


Wiek: 40
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1289
Miasto: Wieliczka
Wysłany: 2006-08-23, 23:20   

Cytat:
czy ta blokada w skrzyni, ze trzeba wcisnac hamulec zanim sie bieg wrzuci to jest sterowana linka, czy jakims elektromagnesem, bo przypomnialo mi sie, ze to tez nie dziala. Moze to ma jakis wplyw


ta blokada nie ma wpływu na przełączanie biegów i na pewno nie jest sterowana elektrycznie.
pozdrawiam
_________________
miałem:
W124 300E plus car audio
W124 E320 plus car audio
 
 
 
Robin 

Wiek: 42
Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 84
Miasto: Pomorskie
Wysłany: 2006-08-24, 17:35   

Tak wlasnie myslalem Luki79 ale mimo wszystko dzieki. Nigdy nie zaszkodzi sie upewnic.
_________________
Mesiek E320 '94 full wypasik
 
 
 
romekmk 


Wiek: 45
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 207
Miasto: Lubin dlnśl
Wysłany: 2006-10-14, 20:15   

Znalazłem coś jeszcze na temat szarpania ASB.Kliknij
_________________
Rover 400 '98
Chrysler Voyager 2.5
 
 
pawel_kaz 


Wiek: 43
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 1177
Miasto: Polska
Wysłany: 2006-10-16, 00:07   

romekmk napisał/a:
Znalazłem coś jeszcze na temat szarpania ASB.Kliknij


A to ciekawe co tam pisza - jutro zobacze jak to wyglada "na zywo". Tylko ktory to nr z EPC? Bo jest ich tam kilka... :?:
Faktycznie mozna tak jak tam napisano samemu przy tym grzebac? I faktycznie to typowa usterka 124 diesel?
_________________
Paweďż˝
124 300D '91 ASB klimatyzacja - sprzedany
E300TD 24V '94 ASB klimatyzacja

Cz�owiek, kt�ry u�miecha si�, gdy sprawy id� �le, my�li o cz�owieku, na kt�rego mo�na zwali� win�. (Prawo Jones'a)
 
 
pawel_kaz 


Wiek: 43
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 1177
Miasto: Polska
  Wysłany: 2006-10-21, 01:01   ASB nie przełacza biegów

Witam.

1. Zdarzylo mi sie wczoraj, ze ASB podczas jazdy po miescie przestala przelaczac biegi "do gory".
Jechalem i dojezdzalem do skrzyzowania i zauwazylem, ze caly czas ciagnie na 3 biegu. Zatrzymalem sie normalnie i jak ruszylem to tylko 1 bieg byl... :shock:
Zjechalem szybko na bok i na odpalonym silniku sprawdzic chcialem czy jest olej w ASB (jedyne co mi przyszlo do glowy). Ja za bagnet i on nie do konca wlozony - poprzedniego wieczoru sprawdzalem stan (po trasie 200 km) i chyba nie do konca wlozylem i otwor rurki nie byl przykryty kocnowka bagnetu. Sprawdzilem, olej byl, wlozylem wlasciwie bagnet i ruszylem. ASB zachowywala sie tak jak zawsze.
Czy to mogl byc powod takiego zachowania skrzyni? To tylko roznilo sie od stanu jaki zawsze wystepuje w samochodzie a nigdy mi taka rzecz nie wystapila. Olej ma 19 kkm - Mobil Dexron II.
Co sadzicie?

2. A propos "zachowania skrzyni tak jak zawsze" to przelacza i redukuje lecz sposob w jaki przelacza biegi w gore jest, mozna powiedziec, za kazdym razem inny. Czasem przy tym samym wychyleniu pedalu przyspieszenia zmienia z szarpnieciem a innym razem lagodnie... Dotyczy to wszystkich biegow choc najczesciej plynna zmiana wystepuje z 3 na 4 bieg. Czasem plynnosc skrzynia zachowuje przy niezbyt mocnym nacisnieciu "gazu" a czasem pedal jest mocniej wcisniety i plynnosc jest zachowana - za kilka km moze juz byc inaczej choc pedal tak samo wychylony.
Czy z takim zachowaniem moze sie wiazac uszkodzenie/niewydolnosc "puszki" opisanej w linku dwa posty wyzej? (pytalem juz wyzej o zasadnosc napisanych tam slow o "puszce" ale nikt nie odpowiedzial).
_________________
Paweďż˝
124 300D '91 ASB klimatyzacja - sprzedany
E300TD 24V '94 ASB klimatyzacja

Cz�owiek, kt�ry u�miecha si�, gdy sprawy id� �le, my�li o cz�owieku, na kt�rego mo�na zwali� win�. (Prawo Jones'a)
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-10-21, 09:08   

Bagnet nie mial wpływu na na pracę samej skrzyni.trzeba sprawdzić regulację linki i podciśnienie sterujące,bo skoro stan oleju jest ok to nic innego mi nie przychodzi do glowy.Puszka o ktorej piszesz daje podcisnienie również na hamulce itd. a te działają dobrze więc puszki nie ma się co czepiać.Puszka ta jest nierozbieralna i w przypadku uzkodzenia trzeba ją całą wymieniać.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
Ostatnio zmieniony przez stanleym126 2006-10-31, 16:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Luki 



Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-10-21, 09:35   

Normalne jest, że ASB zmienia przełożenia płynniej w niskim zakresie obrotów dlatego podczas obserwacji ważne jest co się dzieje w wyższym zakresie obrotów.

Moim zdaniem podczas szybkich zmian położenia pedału gazu te skrzynie mogą szarpać. Powiem więcej: nowoczesna ASB w klasie A którą jeździłem też mi kilka razy ostro szarpnęła w sytuacjach w których wcale bym się tego nie spodziewał :!:

Wszystko jest kwestia tego jak mocne są szarpnięcia i kiedy występują. Generalnie lepiej dla ASB żeby zmieniała biegi bardziej twardo niż za miękko, bo gdy się ślizga to dni przekładni są policzone.

Każdemu kto ma problemy z płynnościa zmian ASB proponuję wymianę oleju na właściwy jeżeli dawno nie było to robione, regulację linki kickdown oraz linki i ciegien gazu przy silniku oraz sprawdzenie wydajności pompy podciśnienia i szczelności przewodów podcićnieniowych. Jeśli to nie pomoże to trzeba szukać warsztatu gdzie fachowiec od ASB pomierzy ciśnienie modulacji i ewentualnie wyreguluje.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
pawel_kaz 


Wiek: 43
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 1177
Miasto: Polska
Wysłany: 2006-10-22, 21:15   

Luki napisał/a:
Każdemu kto ma problemy z płynnościa zmian ASB proponuję wymianę oleju na właściwy jeżeli dawno nie było to robione, regulację linki kickdown oraz linki i ciegien gazu przy silniku oraz sprawdzenie wydajności pompy podciśnienia i szczelności przewodów podcićnieniowych. Jeśli to nie pomoże to trzeba szukać warsztatu gdzie fachowiec od ASB pomierzy ciśnienie modulacji i ewentualnie wyreguluje.


A linka od gazu ma miec jakis luz czy ma byc napieta?

No bo tak sobie gdybam, ze ja raczej stylu jazdy nie zmieniam i czasem jest tak (zakladajac, ze mam pedal przyspieszenia wcisniety kazdego dnia tak samo - mam na mysli stale fragmenty dnia, te same kawalki miasta itd itd), ze przelacza mniej lub bardziej gwaltownie w takich samych warunkach. Niby wychylenia pedalu nie mierzylem i nie ma 100% pewnosci, ze jest identyczny no ale mam wrazenie, ze jest takie samo... Nie wiem jak to inaczej opisac...
Moze to ta linka? Moze cos przy niej jest co moze dawac taki efekt?

Fachowiec... :| W okolicach Zielonej Gory jest ktos sprawdzony?
_________________
Paweďż˝
124 300D '91 ASB klimatyzacja - sprzedany
E300TD 24V '94 ASB klimatyzacja

Cz�owiek, kt�ry u�miecha si�, gdy sprawy id� �le, my�li o cz�owieku, na kt�rego mo�na zwali� win�. (Prawo Jones'a)
Ostatnio zmieniony przez pawel_kaz 2006-10-22, 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zygi 


Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 619
Miasto: Żary
Wysłany: 2006-10-22, 21:50   

pawel_kaz napisał/a:

Fachowiec... :| W okolicach Zielonej Gory jest ktos sprawdzony?

O TYM warsztacie dobrze mówią.
_________________
MB, 300 D (jak Diesel: OM 603 912), automat:722 415; szlachetny rocznik 1990. Pół miliona przekroczone.
 
 
pawel_kaz 


Wiek: 43
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 1177
Miasto: Polska
Wysłany: 2006-10-31, 16:11   

stanleym126 napisał/a:
Puszka o ktorej piszesz daje podcisnienie również na hamulce itd. ate działają dobrze więc puszki nie ma się co czepiać.


Hmmm, dzialaja ale jak sie bardziej im przyjrzalem ostatnio (po Twojej uwadze) to raz pedal jest bardziej twardy a raz mniej...
_________________
Paweďż˝
124 300D '91 ASB klimatyzacja - sprzedany
E300TD 24V '94 ASB klimatyzacja

Cz�owiek, kt�ry u�miecha si�, gdy sprawy id� �le, my�li o cz�owieku, na kt�rego mo�na zwali� win�. (Prawo Jones'a)
 
 
patrykL 

Wiek: 38
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 301
Miasto: Łódź
Wysłany: 2008-01-16, 18:22   

wznowilem temat bo mam pytanie! czy "puszka" o ktorej mowa wystepuje rowniez u mnie? 2,5 20 V?
_________________
mb w124 E250 automat
 
 
patrykL 

Wiek: 38
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 301
Miasto: Łódź
Wysłany: 2008-01-20, 13:36   

bardzo bym prosil szanownych kolegow zeby mi wyjasnili o jaka "puszke" chodzi! co to dokladnie jest? dziekuje
_________________
mb w124 E250 automat
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2008-01-20, 15:46   

O taką KLIK
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
patrykL 

Wiek: 38
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 301
Miasto: Łódź
Wysłany: 2008-01-20, 16:20   

czyli o vacum pompe! dziekuje za odpowiedz! mam tylko jeszcze jedno pytanie! czy jesli jest sprawna to po mocnym nacisnieciu hamulaca nie powinien on po chwili odbijac? i jeszcze jedna rzecz, czy moze ona miec wplyw na poszarpywanie asb jesli jest, powiedzmy niedomagajaca, ale jeszcze nie calkowicie niesprawna?
_________________
mb w124 E250 automat
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi