nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[201] Diagnostyka ukladu KE-Jetronic.
Autor Wiadomość
chrusto 

Wiek: 38
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 3
Miasto: Biecz
Wysłany: 2006-08-02, 12:05   [201] Diagnostyka ukladu KE-Jetronic.

Od kilku miesięcy mam ciągle powtarzający się problem z wolnymi obrotami (powtarza się to co kilka dni). Sprawdziłem wszystkie połączenia podciśnieniowe i
elektryczne, wymieniłem na nowy:
-potencjometr klapy spiętrzającej
-elektromagnetyczny nastawnik biegu jałowego (rezystancja 11 Ohm i płynność działania sprawdziłem na regulowanym zasilaczu)
-czujnik położenia przepustnicy
- czujnik temperatury.
Sondy lambda fabrycznie nie ma więc nie sprawdzałem. Autko
jak się uda trzyma idealnie obroty ok 800-900 ob/min. niezależnie od obciążenia silnika.
Często jest tak że po wysprzęglenu (podczas jazdy)obroty spadają do ok. 500 albo od razu spadają do zera i dopiero kilkukrotne powtórne uruchomienie silnika czasem pomaga i wszystko jest ok, ale niestety do czasu:( Zastanawiam się czy może być to wina elekronicznego sterownika KE-Jetronic, albo zapłonu..???Wyczytałem że jeśli napięcie na pinie 25 sterownika Ke-jetronic o prędkości obrotowej wynosi 6-12V to nadaje się on do wymiany. Po sprawdzeniu u mnie jest 8V. Czy oznacza to że mój sterownik jest uszkodzony???
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-08-02, 18:53   

Gdyby sterownik wysiadł to silnik chodził by w trybie awaryjnym.Czy auto zasilane jest tylko z Pb czy i lpg?
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
chrusto 

Wiek: 38
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 3
Miasto: Biecz
Wysłany: 2006-08-02, 22:01   

Samochód ma instalację gazową od prawie roku. Przeg założeniem LPG miałem ten sam problem i gasł mi dosyć często. Czy możliwe że to wina przepływomierza, albo gdzieś łapie jakieś lewe powietrze???
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-08-03, 20:18   

chrusto napisał/a:
Samochód ma instalację gazową od prawie roku. Przeg założeniem LPG miałem ten sam problem i gasł mi dosyć często. Czy możliwe że to wina przepływomierza, albo gdzieś łapie jakieś lewe powietrze???


Gdyby układ łapał lewe powietrze to silnik nie pracowałby wlaściwie również na lpg.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
Pablo190 

Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 15
Miasto: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2006-08-03, 21:33   

Miałem identyczne objawy, pomogło sprawdzenie zimnych lutów w srebrnym przekaźniku. Od tego czasu "jak ręką odjął". Ani razu nie zgas. :D
link masz tutaj:
http://www.mercmania.pl/forum/topics3/1261.htm

szukaj mojego opisu, mam nadzieję że pomoże wiem jakie to irytujące takie gaśnięcie. :twisted:
_________________
Pozdrawiam!
Paweł
MB190 2,6l '87
 
 
wojtas 

Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 63
Miasto: Rybnik
Wysłany: 2006-08-03, 21:40   

ja też miałem to samo po zeszłej zimie i u mnie podobnie jak u kolegi uszkodzony był
przekaznik,naprawa kosztowała mnie 50 zł u elektryka.Pozdrawiam.
 
 
chrusto 

Wiek: 38
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 3
Miasto: Biecz
Wysłany: 2006-08-03, 22:24   

Rozebrałem więc ten przekaźnik przepięciowy i przelutowałem bardzo starannie wszystkie luty, sprawdziłem diodę krzemową i zelnera, oraz rezystor.Sprawdziłem działanie przekaźnika, zmontowałem i włożyłem z powrotem. Jak na razie przez cały dzień zgasł 2 razy przy włączonej klimatyzacji. Jeszcze pozostał mi do sprawdzenia przekaźnik pompy paliwa, może jemu coś czasem dolega??? Jak na razie można tak jeździć, dopuki znowu nie zacznie raz za razem gasnąć. Ciężkie do zdiagnozowania są takie usterki które czasem się pojawiają i później znikają. Na razie dziękuję za wszystkie porady:)
 
 
Marcin 

Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2492
Miasto: okolice Poznania
Wysłany: 2006-08-03, 22:26   

Hmmm, zawsze irytowały mnie takie usterki w benzynkach. Cieszę się, że mam w końcu diesla.
_________________
Pozdrawiam
Marcin

Obecnie:W203 1,8 C200 2006 Kompressor & Clio III 1,2 2005
Kiedyś: W124 250 D
 
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-08-04, 09:57   

Cytat:
[quote="chrusto"]Rozebrałem więc ten przekaźnik przepięciowy i przelutowałem bardzo starannie wszystkie luty


W tym przekaźniku generalnie zimne luty pojawiają się na nóżkach cewki.Można jeszcze sprawdzić przekaźnik o nazwie KPR od sterowania pompą paliwa i czymś jeszcze.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-08-04, 10:02   

Cytat:
[quote="Marcin"]Hmmm, zawsze irytowały mnie takie usterki w benzynkach. Cieszę się, że mam w końcu diesla.


O tyle jest trudniej zdiagnozować uklad w benzynie z wtryskiem mechanicznym, ponieważ poza elektryką stosowany jest układ podciśnień,czujnik temp. 50C sterowany podciśnieniami,i wszelkich elektrozaworków itd. i tutaj bez poradnika i niezbędnej wiedzy nie każdy mechanik da sobie radę.O specjalistycznej aparaturze ze zwyklej skromności nie wspomnę.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
Ukaniu 


Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 1272
Miasto: Jaktorów
Wysłany: 2007-02-22, 09:44   

Od pewnego czasy moje KE trapi pewien nasilający się problem.
Wolne obroty idealne na zimnym i gorącym, brak problemów z odpalaniem.
Jak jest zimny rusza i jedzie dobrze.
Jak się odrobinę nagrzeje - kompletny brak mocy :-( , nie mogę silnika czasem wkręcić do 2000 obr. Rozpędzenie do 40 to wyczyn. Wolne obroty wtedy nadal są idealne.
Przy dodawaniu gazu czuć wyraźnie, że ma za mało paliwa - tzn wciskanie głębiej gazu powoduje gorsze dławienie i poszarpywanie. Jak się przekroczy pewnien próg obrotów np 4000 zaczyna cokolwiek ciągnąć. Usterka czasem zanika powoli czasem mija odrazu czasem pozostaje. Miał ktoś podobne problemy? Zastanawiam się od czego zacząć sprawdzanie.

Pozdrawiam Łukasz
_________________
W201 2,6 :serce: :miłość:
Zaporożec, Maluch, Polonez, Mercedesy - jestem tylnonapędowy od zawsze
Frakcja Olejowa: Tylko Syntetyk
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2007-02-22, 09:51   

TO jest na Pb czy lpg?
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
Ukaniu 


Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 1272
Miasto: Jaktorów
Wysłany: 2007-02-22, 13:13   

Na benzynie, jesli problem występowal by na gazie to wykluczył bym wtrysk. Tutaj niestety jest kłopot z samym KE-jetem :-( .

Pozdrawiam Łukasz
_________________
W201 2,6 :serce: :miłość:
Zaporożec, Maluch, Polonez, Mercedesy - jestem tylnonapędowy od zawsze
Frakcja Olejowa: Tylko Syntetyk
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2007-02-22, 13:28   

Na rozgrzanym silniku,kiedy slabo sie wkręca odkręć korek wlewu paliwa.Jak będzie mocne zassanie powietrza to może to byc spowodowane przez niedrożny uklad odwietrzający zbiornika paliwa,a co za tym idzie takie właśnie objawy,ponadto nie należy wykluczyć zapchanego filtra paliwa przy pompie oraz zapchanego filterka za rurka paliwową w rozdzielaczu paliwa.Sprawdź również elektrohydrauliczny regulator paliwa czy dochodzi do niego napięcie i czy ma przejście.po wykluczeniu tych elementów obszar poszukiwan ulegnie znacznemu zawężeniu.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
TReneR 

Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 9
Miasto: Zurich
Wysłany: 2007-02-23, 11:09   Re: Diagnostyka Ke-jetronic w MB 190 1.8E

chrusto napisał/a:

-potencjometr klapy spiętrzającej
-elektromagnetyczny nastawnik biegu jałowego (rezystancja 11 Ohm i płynność działania sprawdziłem na regulowanym zasilaczu)
-czujnik położenia przepustnicy
- czujnik temperatury.


Na przepustnicy sa 2 wylaczniki w tym jeden jest podwojny. Zwykle to one odpowiadaja za objawy jakie opisales.
Na pinie 25 komputera sa impulsy zaplonowe o ile mnie pamiec nie myli wiec pomiar napiecia w tym punkcie nie ma wiekszego sensu - ja bym zmierzyl napiecie na pinie 3 (napiecie regulatora biegu jalowego), to da Ci odpowiedz czy ECU dziala poprawnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime