nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Układ chłodzenia
Autor Wiadomość
łysy 

Wiek: 44
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 61
Miasto: Żagań/Warszawa
Wysłany: 2006-07-19, 18:55   Układ chłodzenia

Witam.
To mój pierwszy post na tym forum. Jestem posiadaczem MB 300 TE 4 MATIC + LPG, r. 91, nr. VIN WDB1242901F204443. Mój problem jest następujący:
- po przejechaniu ponad 20 km przy temp. otoczenia 30 st. przy włączonej klimatyzacji temp. silnika to około 100- 110 st. Taka sama temp jest podczas jazdy w mieście jak i na trasie. Przy krótkich odległościach temp. silnika to 90 st. (następna kreska nad 80 na wskażniku), problem nie występuje przy temp. otoczenia poniżej 20 st.
-podobna temp. silnika jest podczas jazdy w trasie jak i po mieście. W mieście minimalnie większa (na grubość wskazówki). Szybka jazda w trasie nie powoduje zbicia temp. silnika.
-visco prawdopodobnie działa. Wiatrak obraca się z dosyć dużą prędkością. Jedyne co mnie niepokoi to brak zauważalnego wzrostu obrotów wiatraka przy zwiększeniu oborotów do około 5000 obr, przy temp ok. 95 st. (lub to ja nie potrafię tego zauważyć). Po wyłączeniu silnika i dotknięciu chłodnicy jest ona zimniejsza w miejscu gdzie obraca się wiatrak. Obydwa przednie wentylatory załączają się przy temp. ok. 100st. Obydwa węże przy termostacie są gorące.
-płyn chłodzący "petrygo" wymieniane 2 m-ce temu, termostat wymieniony w listopadzie, pompa wody nowa założona 2 m-ce temu. (zamiennik do 4 MATIC)
Pomóżcie szkoda silnika.
 
 
 
bartek30 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 68
Miasto: krakow
Wysłany: 2006-07-19, 19:08   

powitac
najpierw sprawdz czy na goracym i zgaszonym silniku visko ma wyczuwalny opur
powinno sie ciezko obracac
czasami tez termostat nowy a zle sie otwiera zobacz czy chlodnica na dole jest ciepla
jesli jest ciepla to znaczy ze duzy obieg jest otwarty
i jeszcze sprawdz czyuklad chlodzenia jest odpowietrzony
_________________
mercocholik
MB124 300Turbo+
 
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-07-19, 20:13   

Też Cię witam. Kiedy visco sie załączy to wyraźnie jest słyszalny silny szum wentylatora ponieważ wtedy jest on załączony na stałe i obraca się z szybkością obrotow silnika.Kiedy visco nie jest załączone tego szumu nie ma,wentylator co prawda obraca sie dosyc szybko ale nie z taką prędkością jak obroty silnika szczególnie przy większych obrotach i na pracującym silniku wentylator mozna zatrzymać ręką i w zasadzie w taki prosty sposób można sprawdzić dzialanie lub nie visco.Ponadto proponowalbym sprawdzenie termostatu,poniewaz juz dogorywający potrafi się zablokować i nie ma otwarcia na full przy gorącym silniku.Po jeździe np w mieście kiedy temp. zawsze będzie wyższa jazda bez hamowań i z większą szybkością doprowadza temp. silnika do mormalnej czyli ok. 85-90 C.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
Ostatnio zmieniony przez stanleym126 2006-07-19, 20:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyś1973 


Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 1827
Miasto: Piła
Wysłany: 2006-07-19, 20:19   

Koniecznie wymontuj termostat i wykonaj kontrole w naczyniu z wodą kontrolując przy jakiej temperaturze zaczyna się otwierać oraz jakie jest wysunięcie trzpienia. Uważaj na nieorginalne termostaty - w sklepie sprzedają takie same termostaty do np. 230 E ; 260 E ; 300 E to samo dotyczy diesli, a Ty masz dodatkowo 4-matic. Pamiętaj o prawidłowym odpowietrzeniu ukladu.
 
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-07-19, 22:29   

Witaj,

Masz duży silnik a do tego sporo gratów pod maską (4matic) więc temp. w korku ma prawo być dość wysoka (100-110°C). Jednak normalnie po rozpoczęciu jazdy powinna dość szybko spaść do prawidłowych 85-90°C.

Proponuję zacząć od wymiany termostatu na nowy (być może nie w pełni się otwiera), oczyszczenia chłodnicy z zanieczyszczeń mechanicznych (muchy, kurz itp.) oraz płukania układu chłodzenia aby usunąć z niego zanieczyszenia. Sądzę że to powinno pomóc.

Gdy visco jest uszkodzone to w korku temp. dość szybko zazwyczaj wchodzi na czerwone pole, jednak byc może obniżają ją w Twoim przypadku wentylatory klimy.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
PAMONIUSZ 


Wiek: 43
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 336
Miasto: WARSZAWA/STEGNY
  Wysłany: 2006-07-20, 13:44   

NIEPOkoI MNIE ZIMNA CHŁODNICA W MIEJSCU WIATRAKA. nie wiem jaka jest konstrukcja termostatu u ciebie ale skoro moze mieć problemy z otwarciem to chłodnica właśnie będzie zimna .. możliwe , że bedziesz w stanie na próbę wymontować środek rermostatu [grzybek ze sprężynka na trzpieniu] i zamontować puste kolanko termostatu. wtedy musisz go rogrzać i pojechać na trasę i spraewdzić temperaturę . wskazówka temp powinna stać w okolicy górnego brzuszka ósemki [przy sprawnym termostacie i wiskozie] natomiast bez zaworu termostatu układ w trasie przy prędkości 90-100 powinien schaładzać się bardziej. jesli tak będzie to wiadomo ze termostat do dupy. jesli nie to chłodnica zamulona albo kupić albo oczyscic. Przy sprawnej chłodnicy powinieneć móc schłodzic układ nawet wiatrakiem klimy. ja w swoim mam niesprawną wiskozę i jak temp wchodzi w korkach na kreske nad 80 to włączam klimę i po kłopocie-- ale uwaga przy totalnym upale jak ostatnio 37 i długim korku może to nie wystarxczyć.
_________________
W124 E220 150KM, 95', automat, klim, webasto - sprzedany :-(
Toyota t25 1.8 130KM, Toyota Starlet,
obecnie Seat Alhambra oraz VW Lupo
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-07-20, 17:02   

Sam termostat nie jest drogi ,więc dla 100% pewności lepiej kupic nowy i wymienić i nie kombinować z jazdą bez,później znów zakładać itd.Z wieloletniego doświadczenia wiem,żę termostat to 90 % niesprawności ukladu chlodzenia, a pozostałe 10% to sa wszystkie inne elementy.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
łysy 

Wiek: 44
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 61
Miasto: Żagań/Warszawa
Wysłany: 2006-07-20, 20:46   

Z tą zimną chłodnicą w miejscu wiatraka troszeczkę przesadziłem. Chłodnica jest minimalnie chłodniejsza (na ile można to sprawdzić gołą ręką). Sprawdzałem kilkakrotnie i w wiekszości przypadków cała jest gorąca. Dzisjaj przepłukałem karcherem obydwie chłodnice, zobaczymy czy pomoże. Sprawdziłem również visco - przy temp. 95-100 st. na wolnych obrotach, obraca się dosyć szybko ale mogę zatrzymać go ręką. Znajomy mechanik mówił że cały problem spowodowany może być "walnietą" uszczelką głowicy. Moim zdaniem powinno to być skutkiem, nie przyczyną.
Najbardziej zastanawia mnie to ze problem występuje po przejechaniu około 15 km. Dzisjaj jeździłem przy 37 st. upale - z staniem w korkach. Silnik osiągnął szybko temp"górnego brzuszka ósemki" i trzymał taki poziom; jeździłem tak około 30 min. Wieczorem wyjechałem za miasto i po około 10 km temp osiągnęła poziom podczas jazdy 100 st ; nie wzrastała.
_________________
MB S124 300TE 4 MATIC + LPG r. 91
 
 
 
PAMONIUSZ 


Wiek: 43
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 336
Miasto: WARSZAWA/STEGNY
  Wysłany: 2006-07-20, 21:09   

to ja juz niewiele co rozumiem tzn. ze w miescie utrzymuje prawodłową temepraturę a w trasie wzrasta do 100 stopni?????? cos nie tak
_________________
W124 E220 150KM, 95', automat, klim, webasto - sprzedany :-(
Toyota t25 1.8 130KM, Toyota Starlet,
obecnie Seat Alhambra oraz VW Lupo
 
 
Marcin 

Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2492
Miasto: okolice Poznania
Wysłany: 2006-07-20, 22:04   

Ja zastanawiam się, czy czasmi nie masz zabitych kanałów w bloku. Ale zacznij od tego termostatu. I kup najlepszy jaki będą mieli, albo markowy. Przez tandetne termostaty miałem kłopoty w niejednej furce.
_________________
Pozdrawiam
Marcin

Obecnie:W203 1,8 C200 2006 Kompressor & Clio III 1,2 2005
Kiedyś: W124 250 D
 
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-07-21, 09:41   

Cytat:
Znajomy mechanik mówił że cały problem spowodowany może być "walnietą" uszczelką głowicy.


Walnięty to może jest trochę ten mechanik bo powinien wiedzieć,że jak padnie uszczelka głowicy to po pierwsze będzie mógł ubywać płyn chłodniczy, a po drugie jak nie będzie ubywało plynu to będzie wyganiać kompresję do zbiorniczka wyrownawczego co objawiac się będzie wywalaniem płynu ze zbiorniczka, a kolega nie opisuje,że ma lub zauważył takie objawy.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-07-21, 10:20   

Zawsze kupuję termostaty firmy Wahler i nigdy nie miałem z nimi problemów :spoko:
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
Krzyś1973 


Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 1827
Miasto: Piła
Wysłany: 2006-07-21, 20:33   

Wahler :spoko: byly montowane fabrycznie - mój padl po 12 latach eksploatacji. zalozyłem taki sam z serwisu za 60 zł i jest ok.
 
 
 
adaso1 


Wiek: 46
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 425
Miasto: Zielona Góra
Wysłany: 2006-07-21, 21:40   

Witaj :) Skoro piszesz że możesz reką zatrzymać wentylator na goracym siniku i nie masz wrażenia że śmigło wiatraka "chce odlecieć" przy wzroście obrotów, to szukałbym przyczyny w układzie sprzęgła wiskozowego - ma poślizg wtedy gdy powinno być załączone. Spróbuj obrócić smigło wiatraka przy zgaszonym, zupełnie zimnym silnku a nastepnie zrób to samo przy goracym motorku. Jeśli nie stwierdzisz róznicy, znaczy że masz prawdopodobnie padniete sprzęgło wiskozowe.
 
 
 
ldevil 

Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 28
Miasto: Racibórz/Wrocław
Wysłany: 2006-07-22, 08:14   

Żeby nie mnożyć nowych wątków zadam swoje pytanie tutaj:
Jaka powinna być temperatura silnika w W201 2.0D podczas takich upałów?
Ostatnio podczas normalnej jazdy za miastem wskazówka dochodziła mi do tej kreski pomiędzy 80 i 120.
Myślałem, że się wiatrak od chłodnicy nie kręci, ale zatrzymałem się, otwarłem maskę i okazało się, że jednak się kręci.
Po przeczytaniu tego wątku nasunęło mi się jednak pytanie - czy ja też powinienen spróbować zatrzymać go ręką?

Niepokoi mnie trochę ta temperatura, ponieważ zawsze wksazówka oscylowała w okolicach 80 stopni.
_________________
W201'90 2.0D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group