nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[124] Układ nivo.
Autor Wiadomość
Mucha_MB 


Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 185
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2008-09-21, 13:44   

Podłącze się do tematu. Mam mB S124 250TD od jakiegos czasu uklad nivo na oko sprawny,ale... od jakiegos czasu wydaje mi sie ze tyl troche jak by przysiadl. Wszystkie elementy suchuteńkie nic nie cieknie, Regulator raczej na "OKO" sprawny,płynu nawet grama nie bierze stan troszeczke ponad minimum(tak bylo od zakupu). Pompa sucha,i inne elementy na połączeniach także,oleju silnikowego na 1000 km weźmie jakieś 3 setki wiec raczej nie ssie oleju z silnika.Czy jest jakaś inna możliwość do której nie zajrzałem, lub którą mogłem pominąć? I też prawa strona siedzi nizej niz lewa. Już zgłupiałem co mam zrobic z tym wszystkim.Prosze o porady.
_________________
MB W202 C220 110 KW 1995 r.
 
 
 
zibizbm 


Wiek: 59
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 794
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2008-09-21, 19:47   

dokładnie sprawdz spirale gniazda spiral
_________________
124 3,0 86'
E124 2,8 95'
i poprzednio dużo innych modeli
www.mercedes.chelmzynska.pl
 
 
 
miqolaj 

Wiek: 32
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 302
Miasto: Białystok
Wysłany: 2008-09-21, 22:38   

no i zrob test nivomatu - kilka sposobow bylo z tym temacie;)
a ze tylek usiadl to tak jak pisze Zibi w pierwszej kolejnosci sprezyny.
_________________
E320 Coupe '95
S124 300TD '92
S124 200TD '87
 
 
Hubert E300 

Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 647
Miasto: Braniewo
Wysłany: 2008-10-13, 23:12   .

Koledzy. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że moja gwiazdka jest dosyć sztywna z tyłu. Dopiero gdy dostanie ze 100 Kg do bagażnika lub pasażerów z tyłu prowadzi się normalnie. Rok temu padły mi gruszki i efekt był taki że tył bujał się i skakał strasznie na wybojach(był miękki) teraz znowu jest twardy. Czy można to jakoś sprawdzić/ zmienić ustawienie zaworu/ odpowietrzyć?? Pozdrawiam
_________________
Obecnie Golf IV 2000 Edition 1,9 TDI
 
 
 
miqolaj 

Wiek: 32
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 302
Miasto: Białystok
Wysłany: 2008-10-14, 19:52   

w pierwszej kolejnosci sprawdz poziom oleju;)
_________________
E320 Coupe '95
S124 300TD '92
S124 200TD '87
 
 
Hubert E300 

Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 647
Miasto: Braniewo
Wysłany: 2008-10-15, 09:30   .

Olej jest ale z tego co pamiętam był zalany jakiś zwykły Orlenowski Amortyzol. Nie wiem czy takowy spełnia wymogi układu... :?:
_________________
Obecnie Golf IV 2000 Edition 1,9 TDI
 
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2008-10-15, 11:25   Re: .

Hubert E300 napisał/a:
Olej jest ale z tego co pamiętam był zalany jakiś zwykły Orlenowski Amortyzol. Nie wiem czy takowy spełnia wymogi układu... :?:


Ten olej na pewno się nie nadaje :!: Trzeba spuścić w całości i zalać prawidłowy płyn ZH-M (do zdobycia w sklepach specjalizujących się w sprzedaży części do Mercedesów lub ASO). Przy okazji opróżnienia układu proponuję wymontować "gruszki" i sprawdzić czy są sprawne.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
mindlab 


Wiek: 34
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 184
Miasto: Dar�owo
Wysłany: 2008-10-15, 13:44   

Mam pytanie-zmieniłem gruszki na nowe,cały płyn na nowy ZHM i mam następujący problem.Tył stoi wyżej trochę niż przed wymianą i wydaje mi się,że za wysoko i nie działa regulacja góra dół na dźwigni regulatora,a na starych uszkodzonych gruszkach działała w górę i w dół szybko reagując a teraz nic.Stan płynu idealny,komfort Ok tylko martwi mnie ta wysokość bagażnika i brak możliwości regulacji...Nie odpowietrzali mi układu,bo mówili,że sam się odpowietrza i nie dało się nic wmówić,że jest inaczej...Chciałem zrobić to sam,wyjąłem bagnecik ze zbiorniczka i na zapalonym motorze ruszałem dźwignia góra dół,ale nie było żadnej reakcji-w pewnym położeniu dźwigni było syczenie więc zostawiłem dźwignie w tym położeniu ale syczało prawie godzinę i nie przestało to dałem sobie spokój...Gdzie leży błąd?Czy możliwe,żeby było aż tyle powietrza w układzie a komfort by był Ok?Podpowiedzcie coś Panowie,bo jestem zły z nie do końca wykonanej dobrze naprawy...Gruchy nowe,komfort Ok,ale teraz znowu tył wysoko stoi i regulacja nie działa a działała do momentu wymiany gruch i płynu...Od wymiany czyli 2 tyg temu nie wiozłem jeszcze nic ciężkiego w bagażniku,może to ma znaczenie?
_________________
C140 CL 500
 
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2008-10-15, 16:50   

Wrzuć kilka osób do bagażnika i wtedy odpowietrzaj. Przy nieobciążonym samochodzie poziom płynu ZH-M powinien być w okolicach MAX.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
mindlab 


Wiek: 34
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 184
Miasto: Dar�owo
Wysłany: 2008-10-15, 18:08   

Czyli LUKI stawiasz na powietrze w układzie?Odpowietrzy to sie samo jak pojezdze z obciazeniem?
_________________
C140 CL 500
 
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2008-10-15, 18:33   

Spróbuj zrobić jak napisałem - nie wiem czy to pomoże bo ciężko wróżyć na odległość.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
mindlab 


Wiek: 34
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 184
Miasto: Dar�owo
Wysłany: 2008-10-15, 18:56   

W sobote jade po towar to bede mial w bagazniku jakies 400kg to powinno wystarczyc,jak nie siadzie to sprobuje odpowietrzyc zanim go rozpakuje :)
_________________
C140 CL 500
 
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2008-10-15, 23:14   

Weź ze sobą butelkę z ZH-M i pamiętaj, że po rozładowaniu poziom powinien być w okolicach MAX.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
mindlab 


Wiek: 34
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 184
Miasto: Dar�owo
Wysłany: 2008-10-16, 10:05   

Dzieki-odezwe sie po sobocie i zdam relacje.
_________________
C140 CL 500
 
 
 
szczepek 

Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 13
Miasto: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2009-09-26, 11:26   

Witam mam 124 kombi 230TE z 91r, a przy tym niesprawne nivo. Zaraz po kupnie wymieniłem pompę gdyż stara ciekła po tym okazało się, że do wymiany są równiez te długie przewody co idą pod autem do regulatora. Po czym auto dalej nie ma amortyzacji po odpowietrzeniu jest na chwile lepiej tył opada ale po przejechaniu ok 300m znów too samo. Wyczytałemm na forum, że mogą to być gruszki więc je kupiłem. teraz czekam na ich wymianę.
Moje pytanie jest następujące:
Czy ważna jest kolejność podłączenia przewodów długich do regulatora. Pytam gdyż znalazłem tam oznaczenia "P" i "T" co sugeruje Pompe i Tank(zbiorniczek) bo śmiem wątpić że mój mechanik podłączył to właściwie.
Mama jeszcze drugi problem z przewodami idącymi od gruszek do siłowników. Moje są bardzo kiepskie i mechanik chce je wymienić tyle, że są niezbyt osiągalne i czy można je dorobić np zastąpić wężem gumowym wysokociśnieniowym z zakutymi końcówkami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group