nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
WISKOZA - SPRZĘGŁO HYDROKINETYCZNE
Autor Wiadomość
PAMONIUSZ 


Wiek: 44
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 336
Miasto: WARSZAWA/STEGNY
Wysłany: 2006-05-18, 14:19   WISKOZA - SPRZĘGŁO HYDROKINETYCZNE

:| POPROSZĘ O WYTŁUMACZENIE :idea: MI JAK CHŁOPU NA MIEDZY ZASADĘ DZIAŁANIA WISKOZY . JEST TAM BLASZKA POZIOMA , KTÓRA ODPOWIADA ZA ZAŁĄCZENIE SIĘ WIATRAKA - JAK SIĘ NAGRZEJE . JA ZAUWAŻYŁEM , ŻE JAK SILNIK ROZGRZEJĘ W KORKU DO 100 C TO MOGĘ RĘKĄ WIATRAK Z WISKOZĄ ZATRZYMAĆ A NAWWET BUJNĄĆ W DRUGĄ STRONĘ - PONOĆ JEST TO OBJAW NIESPRAWNEJ WISKOZY. CZY W TAKIM RAZIE WISKOZĘ MOŻNA NAPRAWIĆ-ZREGENEROWAĆ TĄ BLASZKĘ [WYMIENIĆ] - KASĘ CHCA ZA NOWE WISCO PONAD 250 ZŁ.
DRUGA SPRAWA TO ZNAJMY MECHANIK ODRADZIŁ MI ZAKUPÓW NAWET NOWYCH WISKOZ PRZEZ INETERNET BO PONOC POWINNY ONE BYĆ TRANSPORTOWANE W PIONIE , NIE MOZNA ICH NA TRANSPORCIE KŁAŚĆ. TO JA JUZ SAM NIE WIEM O CO CHODZI W TYM ICH DZIAŁANIU. :help: :?: :?: :?:

PS. NADRWRAZLIWYCH Z GÓRY PRZEPRASZAM ZA CAPS LOCK ALE JUZ TYLE NAPISAŁEM ŻE NIE BĘDĘ PISAŁ OD NOWA. :mg: [ no tylko tutaj troszeczkę] :mg:
_________________
W124 E220 150KM, 95', automat, klim, webasto - sprzedany :-(
Toyota t25 1.8 130KM, Toyota Starlet,
obecnie Seat Alhambra oraz VW Lupo
 
 
Marcin 

Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2492
Miasto: okolice Poznania
Wysłany: 2006-05-18, 15:57   

Ja nie wiem, czy wymiana samej blaszki coś da. W środku sprzęgła jest takie coś: podobna konsystencja jak olej, co decyduje o działaniu visco. Jeżeli możesz zatrzymać je przy temp 100 stopni to jest już szmelc. Nowe za 250 zł to jakaś cenowa rewelacja. Ja po długich poszukiwaniach dostałem za 360 zł BEHR i byłem radosny jak wiodmości w telewizji trwam
_________________
Pozdrawiam
Marcin

Obecnie:W203 1,8 C200 2006 Kompressor & Clio III 1,2 2005
Kiedyś: W124 250 D
 
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-05-18, 16:12   

W środku visco jest płyn który jest błędnie czasami zwany olejem. Ten płyn ma zadanie odwrotne do oleju czyli zwieksza wsp. tarcia zamaist go zmniejszać. Balszka to bimetal który otwiera/zamyka komory sprzęgła powodując tym samym jego załączenie lub wyłączenie.

Jeśli chodzi o samodzielną naprawę to jest ona bardzo trudna ponieważ trzebaby uzupełnic ilośc płynu właściwą ilością płynu nowego lub o identycznych właściwościach. Jesli chcesz poeksperymentować to użyj płynu wyciągniętego z innego uszkodzonego visco...
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
Marcin 

Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2492
Miasto: okolice Poznania
Wysłany: 2006-05-18, 16:32   

Nie da rady "wymienić" tego płynu. Nie da się tego sprzęgła tak rozłożyć, żeby go nie uszkodzić. Szkoda, że wywaliłem swoje stare.... ale przedtem rozwaliłem całe na czynniki pierwsze i dokłądnie oblukałem.
_________________
Pozdrawiam
Marcin

Obecnie:W203 1,8 C200 2006 Kompressor & Clio III 1,2 2005
Kiedyś: W124 250 D
 
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-05-18, 16:35   

Rozłożyć się nie da ale da się uzupełnić po podgrzaniu do odpowiedniej temperatury :)
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
rolbas 

Wiek: 45
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 504
Miasto: Düsseldorf
Wysłany: 2006-05-18, 18:00   Re: WISKOZA - SPRZĘGŁO HYDROKINETYCZNE

PAMONIUSZ napisał/a:
:| POPROSZĘ O WYTŁUMACZENIE :idea: MI JAK CHŁOPU NA MIEDZY ZASADĘ DZIAŁANIA WISKOZY .:


Sprzęgło Visco wentylatora
Modele 300D 300D Turbodiesel są wyposażone w hydrauliczne sprzęgło wentylatora, które reguluje bezstopniowo liczbę obrotów wentylatora w zależności od temperatury czynnika chłodzącego. Sprzęgło wentylatora nie podlega obsłudze. Sprawdza się je wtedy, gdy silnik jest za gorący. Przy rozruchu na zimno wentylator pracuje przez ca 3 minuty na wyższych obrotach. W tym czasie olej hydrauliczny przepływa z komory roboczej do zasobnikowej. Po tym sprzęgło się wyłącza. Wentylator obraca się teraz odpowiednio do obrotów silnika, jednakże nie szybciej niż 2100/min. Jak długo silnik pracuje na normalnej temperaturze roboczej, tak długo sprzęgło Visco nie włącza się. Wraz ze wzrostem temperatury czynnika chłodzącego w wyniku większego obciążenia silnika lub wysokiej temperatury zewnętrznej przez chłodnicę zaczyna przepływać także cieplejsze powietrze. Powietrze dochodzi do sprzęgła Visco. gdzie sprężyna bimetalowa zwalnia dopływ oleju do komory roboczej w momencie, gdy temperatura powietrza przekroczy ca 73'C. Odpowiada to temperaturze czynnika chłodzącego od 90* do 95'C. Wentylator włączany jest sprzęgłem Visco, na które działa ciśnienie oleju hydraulicznego w komorze roboczej. Wentylator zaczyna obracać się z prędkością równą obrotom silnika, lecz tylko do granicy 3500 obr./min.

Sprawdzanie działania sprzęgła Visco
Włączyć ciepły silnik i zostawić na obrotach od 4000 do 4500/min.
Po zagrzaniu się płynu chłodzącego do 90'-95'C obroty wentylatora powinny wyraźnie zwiększyć się o ca 1000/min. (można to sprawdzić słuchem).
W przeciwnym razie wymienić sprzęgło.
Uwaga: Wymontowane sprzeglo Visco przechowywac wzgl. transportowac tylko w polozeniu stojacym. Mozna ewentualnie na krótko polozyc sprzeglo strona kolnierzowa do dolu, ale nigdy przednia.

55232-visco.gif
Plik ściągnięto 1247 raz(y) 45,85 KB

 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-05-18, 18:13   

Możemy to wrzucić do FAQ które niedługo powstanie :?:
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
Magdoc 


Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 2178
Miasto: Sanok - Polska
Wysłany: 2006-05-18, 18:20   

Luki napisał/a:
Możemy to wrzucić do FAQ które niedługo powstanie :?:


Ładnie to wygląda jak administrator pyta czy można :lol:

A tak poważnie - to do FAQ i podpisz że wstawił Rolbas -- i tak chyba będzie najlepiej :spoko:
_________________
S124 2.5 D - sprzedany.
Jeep V8 - ujeżdżam smoka :)
 
 
 
PAMONIUSZ 


Wiek: 44
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 336
Miasto: WARSZAWA/STEGNY
Wysłany: 2006-05-18, 19:50   

:prosze: dzięki wielkie ! :prosze: Juz wiem na czym stoję . Co prawda na 100 stopni temp wchodzi tylko w bardzo długim korku , ale wystarczy że włączę klimę i juz wiatrak klimy robi swoje. chłodnica chyba też nie ma kamienia bo wystarzy jak sie bujnę jakieś 700 m przy ok 80 km/h i ładnie sie schładza.

PS. MOZE KTOŚ Z WAWY MA DOBRE WISCO NA SPRZEDAŻ :?:
_________________
W124 E220 150KM, 95', automat, klim, webasto - sprzedany :-(
Toyota t25 1.8 130KM, Toyota Starlet,
obecnie Seat Alhambra oraz VW Lupo
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-05-18, 20:05   Re: WISKOZA - SPRZĘGŁO HYDROKINETYCZNE

Uwaga: Wymontowane sprzeglo Visco przechowywac wzgl. transportowac tylko w polozeniu stojacym. Mozna ewentualnie na krótko polozyc sprzeglo strona kolnierzowa do dolu, ale nigdy przednia.[/quote]

Ten cytat jest najbardziej istotny i prosze pamiętac kupując ewentualnie nowe Visco by nie przechowywać go i transportować w pozycji leżącej bo :cenzura: blada będzie i nastepny wydatek.
Identycznie postepowac w przypadku demontażu z silnika, chyba że calkowita juz padaczka z niego.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
PAMONIUSZ 


Wiek: 44
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 336
Miasto: WARSZAWA/STEGNY
Wysłany: 2006-05-18, 20:12   

Właśnie i tu jest problem , internet wykluczone bo na poczcie ... wiadomo. trzeba bezpośrednio z hurtowni a i tak choroba wie czy jest sprawne. Pan Marek ze sklepu na Odolańskiej [w-wa] mówi ,ze nie bierze wogóle wiskoz bo własnie bez zamontowania na samochodzie nie mozna sprawdzić czy jest sprawne.
_________________
W124 E220 150KM, 95', automat, klim, webasto - sprzedany :-(
Toyota t25 1.8 130KM, Toyota Starlet,
obecnie Seat Alhambra oraz VW Lupo
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-05-18, 20:16   

Dowiedz sie na Mińskiej 25 u Króla.U niego w sklepie tak jak w ASO prawie wszystko jest od ręki.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
PAMONIUSZ 


Wiek: 44
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 336
Miasto: WARSZAWA/STEGNY
Wysłany: 2006-05-18, 20:17   

MAM JESZCZE PYTANIE. czy wiatrak klimy wspomaga chłodzenie niezaleznie od tego czy klima jest włączona czy też nie. bo jeśli nie to może nie warto inwestować w nową wiskozę tylko zrobić włacznik cieplny gdzieś na przewodzie małego obiegu , który by załaczał elektryczny wiatrak klimy.
_________________
W124 E220 150KM, 95', automat, klim, webasto - sprzedany :-(
Toyota t25 1.8 130KM, Toyota Starlet,
obecnie Seat Alhambra oraz VW Lupo
 
 
PAMONIUSZ 


Wiek: 44
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 336
Miasto: WARSZAWA/STEGNY
Wysłany: 2006-05-18, 20:20   

rozumiem, że na ul.Mińskiej 25 ---w Warszawie?
_________________
W124 E220 150KM, 95', automat, klim, webasto - sprzedany :-(
Toyota t25 1.8 130KM, Toyota Starlet,
obecnie Seat Alhambra oraz VW Lupo
 
 
stanleym126 



Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 9072
Miasto: Siedlce, woj. mazow.
Wysłany: 2006-05-18, 20:27   

W jakimś stopniu kiedy jest załaczony wiatrak klimy na pewno wspomaga on chlodzenie ukladu chlodzenia.Mozna sie pokusic o pewne przeróbki, ale efekt chlodzenia tym wiatrakiem nie będzie zbyt mocny,gdzyz pcha on powietrze przez przeszkody a nie ciągnie przez chłodnicę.Można wymontowac oryginalne sprzęglo i wiatrak i założyć wentylatorek z silniczkiem elektrycznym od jakiegos innego auta, założyc w chłodnicę czujnik elektryczny jak np. w Polonezie i będzie chlodzenie elektryczne.W 124 jest duzo miejsca pomiędzy chłodnicą, a silnikiem.
_________________
1.W 210, 3,2 l PB + lpg sekwencja,1999 r
wersja USA, full wypas, lakier 702 smoke silwer,
tapicerka 205

2.MB 126 300 SE, 89 r. - sprzedany

Jestem,więc piszę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group