nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[124] Układ nivo.
Autor Wiadomość
mayer 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 193
Miasto: Skrzynki
Wysłany: 2006-01-30, 14:39   [124] Układ nivo.

czy ktoś może mi sprawdzić czy przewód nr 1249970582 jest faktycznie przewodem łączącym zawór nivo z prawą gruszką ?

[ Dodano: 2006-01-30, 22:06 ]
sprawdziłem . to nie ten numer... nie bardzo są oblatani w serwisie..
_________________
mayer
W124TD 300 "kopulodrom"R.I.P
Patrol GR Y60 potwór z bagien Ikarus
Patrol GR Y60 4,2 w trakcie motania
Mitsubishi Galant 2,4GDI
Grand Voyager IV gen
W210 300TD nowa ropucha
 
 
 
zibizbm 


Wiek: 59
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 794
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-01-30, 22:15   Re: Nivo

mayer napisał/a:
czy ktoś może mi sprawdzić czy przewód nr 1249970582 jest faktycznie przewodem łączącym zawór nivo z prawą gruszką ?

[ Dodano: 2006-01-30, 22:06 ]
sprawdziłem . to nie ten numer... nie bardzo są oblatani w serwisie..

spawdzam

Schowek01.GIF
Plik ściągnięto 12591 raz(y) 10 KB

Schowek01.GIF
Plik ściągnięto 12577 raz(y) 2,53 KB

 
 
 
mayer 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 193
Miasto: Skrzynki
Wysłany: 2006-02-02, 09:02   

garść informacji po wymianie gruszek w modelu T
1. Odkręcić ostatni element tapicerki w bagażniku dwie śrubki na wierzchu przy oparciu kanapy cztery śrubki w schowku w podłodze. Nie odkręcać klapy schowka.
2. Tapicerke lekko podważyć i delikatnie oderwać jest zastosowana jakaś taśma dwustronna.
mamy juz gruszki na wierzchu .
3. teraz czeka nas wycieczka do kanału gdzie należy odszukać zawór regulacyjny wysokości.
Do zaworu podłączone są 4 przewody dwa na klucz 12 i dwa na 11.
przewody 12- zasilanie zaworu i sygnał do ASD. 11 to zasilanie dla Gruszek. Należy odkrecić wszystkie przewody z zaworu jeśli wymieniamy też zawór jeśli nie to tylko 11-tki
przewody wchodzą do gruszek, odkręcamy je tam również.
4.Następny krok odkrecenie przewodów łączących kolumny klucz imbusowy 45 (dla warszawiaków Ampulowy 45 ;) )UWAGA - nie zgubić podkładek miedzianych po dwie na każdą gruszkę przewód typu "yoke"
następnie odkręcamy srubki mocujące gruszki do podłogi 3x nakrętki 10 . Uwaga zaopatrzyć się w klucz sztorcowy tzw "dycha na kiju" długość jakieć 20 cm (praktiker 12 pln.)
Teraz od strony bagażnika wyciągamy gruszki do góry.
Montaż w odwrotnej kolejności.
UWAGA: Gruszki wchodzą tylko w jednej pozycji.
po podłączeniu oczekujemy aż auto się podniesie i popuszczamy odpowietrznik na zaworze klucz 12.po minucie ponownie odpowietrzamy. i tak aż nie będzie syczało powietrze.
Za dwa trzy dni relacja foto z opisem
_________________
mayer
W124TD 300 "kopulodrom"R.I.P
Patrol GR Y60 potwór z bagien Ikarus
Patrol GR Y60 4,2 w trakcie motania
Mitsubishi Galant 2,4GDI
Grand Voyager IV gen
W210 300TD nowa ropucha
 
 
 
Marcin 

Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 2492
Miasto: okolice Poznania
Wysłany: 2006-02-02, 10:07   

Cytat:
garść informacji po wymianie gruszek w modelu T
1. Odkręcić ostatni element tapicerki w bagażniku dwie śrubki na wierzchu przy oparciu kanapy cztery śrubki w schowku w podłodze. Nie odkręcać klapy schowka.
2. Tapicerke lekko podważyć i delikatnie oderwać jest zastosowana jakaś taśma dwustronna.
mamy juz gruszki na wierzchu .
3. teraz czeka nas wycieczka do kanału gdzie należy odszukać zawór regulacyjny wysokości.
Do zaworu podłączone są 4 przewody dwa na klucz 12 i dwa na 11.
przewody 12- zasilanie zaworu i sygnał do ASD. 11 to zasilanie dla Gruszek. Należy odkrecić wszystkie przewody z zaworu jeśli wymieniamy też zawór jeśli nie to tylko 11-tki
przewody wchodzą do gruszek, odkręcamy je tam również.
4.Następny krok odkrecenie przewodów łączących kolumny klucz imbusowy 45 (dla warszawiaków Ampulowy 45 ;)

A diaksa używałeś??? :mrgreen:
Cytat:
UWAGA - nie zgubić podkładek miedzianych po dwie na każdą gruszkę przewód typu "yoke"
następnie odkręcamy srubki mocujące gruszki do podłogi 3x nakrętki 10 . Uwaga zaopatrzyć się w klucz sztorcowy tzw "dycha na kiju" długość jakieć 20 cm (praktiker 12 pln.)


No, to widać którędy jeździsz do roboty. :D Ja przed wymianą popychaczy zakupiłem klucz dynamometryczny :shock:


Dobra robota, po dokumentacji fotograficznej będzie niezła instrukcja. Ja żałuję, że jak wymieniałem szklanki, to nie zrobiłem trochę zdjęć. A szklaneczki prędzej czy później każdy wymienić musi. :roll:
_________________
Pozdrawiam
Marcin

Obecnie:W203 1,8 C200 2006 Kompressor & Clio III 1,2 2005
Kiedyś: W124 250 D
 
 
 
EssiRS 


Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 882
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-04-19, 10:10   

No i co z ta fotorelacja??Troche czasu juz minelo od tego posta i jakos nic nie widac. :roll:

Moje pytanie dotyczy tego regulatora wysokosci.Chetnie bym troche opuscil dupke bo stoi tak wysoko ze moge tam zacisnieta piesc wcisnac i jeszcze mam luz.Tak wiec moje pytanie dotyczy tego czy tym regulatorem mozna go obnizyc, gdzie on sie znajduje i czy sa jakies przeciwskazania przy obnizaniu tym regulatorem samochodu.Mysle tu o jakiejs skrajnej pozycji.
_________________
mb201-124 eu TEAM
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-04-19, 12:13   

Dźwignia regulatora nivo jest przy stabilizatorze tylnym. Musi być ona wyregulowana zgodnie z zaleceniami fabrycznymi i nie nalezy za jej pomocą regulować wysokości zawieszenia, gdyż odbije się to na komforcie jazdy (albo będzie zbyt twardo albo będzie "pływał" tyłem).

Musisz sprawdzić czy regulator pracuje poprawnie i podaje właściwe ciśnienie oraz czy sprężyny i nakładki gumowe do nich są takie jak powinny być. Wydaje mi się że możesz mieć albo źle wyregulowany albo uszkodzony regulator ciśnienia i stąd tył stoi tak wysoko.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
EssiRS 


Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 882
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-04-19, 12:56   

No to jak mam sprawdzic czy mam cos zle wyregulowane?Powiem szczerze ze akurat uszczerbku na komforcie sie nie boje a jedynie tego ze cos moze sie popsuc przez takie ustawienie.

Lece do garazu.Moze cos uda mi sie pogrzebac.
_________________
mb201-124 eu TEAM
 
 
EssiRS 


Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 882
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-04-20, 21:09   

Mam prosbe.Moglby ktos sprawdzic co to za sprezyny??Maja oznaczenie na gorze: żółta i 4białe, na dole: niebieska.Bede wdzieczny za podpowiedzi.

Dzieki Zibizbm za cierpliwa pomoc przy samochodzie :wink:
_________________
mb201-124 eu TEAM
 
 
zibizbm 


Wiek: 59
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 794
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-04-20, 21:19   

:wink: :prosze:
_________________
124 3,0 86'
E124 2,8 95'
i poprzednio dużo innych modeli
www.mercedes.chelmzynska.pl
 
 
 
Krzyś1973 


Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 1827
Miasto: Piła
Wysłany: 2006-05-27, 19:15   

Tylne amortyzatory od nivo (kolumny olejowe) nr. 2013200513 posiadają wkładki amortyzujace (gumowe). Mam w zwiazku z tym pytanie - jeśli chciałbym wymienić te wkładki to mogę zastosować elementy od zwykłych amortyzatorów. W EPC są numery tych wkładek nr.A 1803260168 oraz nr. A 2013261868 - na każdy amortyzator dwie wkładki amortyzujące. Serwis twierdzi, że trzeba kupić całą kolumnę w komplecie. Gdzie jest prawda?
 
 
 
Luki 



Wiek: 41
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2006-05-27, 21:28   

Zajrzyj do EPC i zobacz czy te elementy są dostępne osobno zy tylko w zestawie z siłownikiem/amorkiem.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
mayer 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 193
Miasto: Skrzynki
Wysłany: 2006-05-27, 22:06   

Krzyś1973 napisał/a:
Tylne amortyzatory od nivo (kolumny olejowe) nr. 2013200513 posiadają wkładki amortyzujace (gumowe). Mam w zwiazku z tym pytanie - jeśli chciałbym wymienić te wkładki to mogę zastosować elementy od zwykłych amortyzatorów. W EPC są numery tych wkładek nr.A 1803260168 oraz nr. A 2013261868 - na każdy amortyzator dwie wkładki amortyzujące. Serwis twierdzi, że trzeba kupić całą kolumnę w komplecie. Gdzie jest prawda?

Jedyne co tam masz to dwie nakładki gumowe na górnym trzpieniu amora, kosztuja w ASO jakieś śmieszne grosze.
_________________
mayer
W124TD 300 "kopulodrom"R.I.P
Patrol GR Y60 potwór z bagien Ikarus
Patrol GR Y60 4,2 w trakcie motania
Mitsubishi Galant 2,4GDI
Grand Voyager IV gen
W210 300TD nowa ropucha
 
 
 
Krzyś1973 


Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 1827
Miasto: Piła
Wysłany: 2006-05-28, 02:10   

W EPC jest tylko pompa do Nivo, a jesli chodzi o kolumny olejowe to przykro mi ale tego nie moge znależć. Jest rysunek "tradycyjnych " amortyzatorów ale tam nie ma żadnej wzmianki o nivo.
 
 
 
mayer 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 193
Miasto: Skrzynki
Wysłany: 2006-05-28, 23:51   

jutro odszukam faktury i podam ci numer katalogowy tych nakładek
_________________
mayer
W124TD 300 "kopulodrom"R.I.P
Patrol GR Y60 potwór z bagien Ikarus
Patrol GR Y60 4,2 w trakcie motania
Mitsubishi Galant 2,4GDI
Grand Voyager IV gen
W210 300TD nowa ropucha
 
 
 
Krzyś1973 


Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 1827
Miasto: Piła
Wysłany: 2006-05-30, 07:13   

Proszę o sprawdzenie podanych numerów nr.A 1803260168 oraz nr. A 2013261868
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group