nazwa.pl
Forum Merc-Mania-Club Polska Strona Główna Forum Merc-Mania-Club Polska
Mercedesy to nasza wspólna pasja

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
uklad ssacy silnika jego sterowanie
Autor Wiadomość
jan 

Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 15
Miasto: siedlce
Wysłany: 2009-11-09, 15:02   uklad ssacy silnika jego sterowanie

witam i prosze o rade od jakiegos czasu moje auto wydalo mi sie mulaste zaczalem szukac przyczyny i polowicznie znalazlem tak mi sie wydaje wyglada to tak:stojac z przodu silnika od vacum pompy gumowego rozdzielacza ida 2 przewody w lewa strone w kierunku kol ssacego kazdy z tych przewodow jest podlaczony do metalowej puszeczki(moduly) do kazdej z tych 2 puszeczek jest podpieta wtyczka elektryczna podcisnienie dochodzi do tych 2 puszeczek (modulow) ale z tych modulow ida 2 przewody podcisnieniowe do kolektora ssacego (do takich 2 baniek jedna srebrna druga czarna zamontowanych na kolektorze) i w nich juz podcisnienia nie ma dodam jeszcze ze we wtyczkach przy tych puszeczkach (modulikach) nie ma pradu podejrzewam ze powodem mojego problemu jest brak zasilania w tych modulach ktore w obecnym stanie nie steruja podcisnieniem ktore z koleii steruje czyms? w kolektorze jakas przepustnica prosze mi rozjasnic w glowie jak to dziala co jest powodem braku zasilania w tych modulach bo na moj rozum to brak zasilania tych modulow jest przyczyna mojej usterki ale moge sie mylic dziekuje i sory za tak rozwlekly text
_________________
124 2,5d 20v 1993
 
 
akim42 

Wiek: 56
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 669
Miasto: Rybnik
Wysłany: 2009-11-09, 22:55   

Cytat:
od jakiegos czasu moje auto wydalo mi sie mulaste

EGR wziąłbym pod "lupę" :wink:
_________________
Gość pozdrawiam

W 201 250D 1985-ex

S124 E300D 24V 1994

http://img220.imageshack....254/ver1da8.png
 
 
Luki 



Wiek: 44
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-11-09, 23:08   

Robiłem jakiś czas temu identyczne auto z podobnym problemem i z tego co pamiętam tam wina była po stronie uszkodzonego modułu EGR, jednak aby do tego dojść musiałem wykonać trochę sprawdzeń i pomiarów.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
jan 

Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 15
Miasto: siedlce
Wysłany: 2009-11-11, 17:05   

czy modul egr ma wplyw na wolne obroty , czy modul egr mogl sie uszkodzic przy naprawie sprzegla te pytania mnie mecza bo caly ten problem powstal po naprawie sprzegla moze mechanik wymieniajac sprzeglo cos uszkodzil ??? ewentualnie co moge sam sprawdzic???
_________________
124 2,5d 20v 1993
 
 
Rycho 

Wiek: 68
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 1521
Miasto: Toruń-okolice
Wysłany: 2009-11-11, 19:00   

[quote]....czy modul egr ma wplyw na wolne obroty .. [/guote]
Nie ma wpływu, przepustnica zaczyna działać od 1000obr w górę - jeśli dobrze pamiętam to do 2500obr.

Cytat:
.... czy modul egr mogl sie uszkodzic przy naprawie sprzegla ...


Mógł, chociaż nie powinien, wszystko zależy od tego jaki to mechanik.
_________________
MB W202, 2.2D-był, jest W163 ML270
Wiele wymyślono po to,
by nie trzeba było myśleć.
 
 
Luki 



Wiek: 44
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 5790
Miasto: Warszawa
Wysłany: 2009-11-12, 13:28   

jan napisał/a:
czy modul egr ma wplyw na wolne obroty


Może mieć. Jeśli są 2 moduły czyli ELR i EGR to ten pierwszy odpowiada za wolne obroty a drugi tylko za sterowanie EGR natomiast były też wersje wykonania gdzie był tylko moduł EGR i on odpowiadał za jedno i drugie jeśli dobrze pamiętam.
_________________
Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany
 
 
 
Bazylos 

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 69
Miasto: Września
Wysłany: 2009-11-14, 20:52   

Możesz to łatwo sprawdzić odłączając podciśnienie (a wolne wężyki czymś zaślepić) od zaworu EGR i tego drugiego idącego od filtra powietrza (w e300 dieslu jest jeszcze trzecia klapa przy dojściu do kolektora ssącego) w tym układzie zawór jest zawsze zamknięty a klapka otwarta wtedy wykonaj jazdę próbną
Jeżeli będzie jechał tak jak wcześniej będzię to znaczyło że to coś z układem EGR jeśli nie to co innego ta metoda nie dotyczy młodzych sprzętów typu w210 w202 itp

Ewentualnie Sprawdź wszystkie przewody podciśnienia może mechanik coś przypadkiem odłączył
 
 
jan 

Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 15
Miasto: siedlce
Wysłany: 2009-11-17, 11:24   

:?: odkrylem ze od tych 2 puszeczek(modulow) od spodu ida przewody podcisnienia ktore sie lacza w trojniku a nastepnie z tego trujnika idzie jeden przewod w kier akumulatora a tam jest on jakby uciety niema zaslepki ani kontynuacji nie wiem czy pekl czy tak powinno byc . zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz srebrny przekaznik za akumulatorem po wyjeciu bespiecznika z niego nie widze zadnej roznicy w dzialaniu calego auta a wyjmujac bespiecznik przeciez pozbawiam czegos pradu czyli cos powinno mi nie dzialac i badz madry i pisz wiersze :?:
_________________
124 2,5d 20v 1993
 
 
Bazylos 

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 69
Miasto: Września
Wysłany: 2009-11-21, 22:13   

A czy po wyjęciu tego bezpiecznika nie zapala Ci się kontrolka ABS na liczniku? :?: jeśli nie to faktycznie coś nie tak
Ten wolny przewód który idzie koło baterii (na ogół czarny gruby przewód z napisem tecalemit lub deutsche tecalemit) to chyba odpowietrzenie w W210 przewód ten kończy się filterkiem

Poniżej podaje link do schematu podciśnień jeśli chodzi Ci o element 92 to na pewno jest to odpowietrzenie

http://anonymouse.org/cgi...&SGR=125&SGN=07
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group