uklad ssacy silnika jego sterowanie |
Autor |
Wiadomość |
jan
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 15 Miasto: siedlce
|
Wysłany: 2009-11-09, 15:02 uklad ssacy silnika jego sterowanie
|
|
|
witam i prosze o rade od jakiegos czasu moje auto wydalo mi sie mulaste zaczalem szukac przyczyny i polowicznie znalazlem tak mi sie wydaje wyglada to tak:stojac z przodu silnika od vacum pompy gumowego rozdzielacza ida 2 przewody w lewa strone w kierunku kol ssacego kazdy z tych przewodow jest podlaczony do metalowej puszeczki(moduly) do kazdej z tych 2 puszeczek jest podpieta wtyczka elektryczna podcisnienie dochodzi do tych 2 puszeczek (modulow) ale z tych modulow ida 2 przewody podcisnieniowe do kolektora ssacego (do takich 2 baniek jedna srebrna druga czarna zamontowanych na kolektorze) i w nich juz podcisnienia nie ma dodam jeszcze ze we wtyczkach przy tych puszeczkach (modulikach) nie ma pradu podejrzewam ze powodem mojego problemu jest brak zasilania w tych modulach ktore w obecnym stanie nie steruja podcisnieniem ktore z koleii steruje czyms? w kolektorze jakas przepustnica prosze mi rozjasnic w glowie jak to dziala co jest powodem braku zasilania w tych modulach bo na moj rozum to brak zasilania tych modulow jest przyczyna mojej usterki ale moge sie mylic dziekuje i sory za tak rozwlekly text |
_________________ 124 2,5d 20v 1993 |
|
|
|
 |
akim42
Wiek: 56 Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 669 Miasto: Rybnik
|
Wysłany: 2009-11-09, 22:55
|
|
|
Cytat: | od jakiegos czasu moje auto wydalo mi sie mulaste |
EGR wziąłbym pod "lupę" |
_________________ Gość pozdrawiam
W 201 250D 1985-ex
S124 E300D 24V 1994
http://img220.imageshack....254/ver1da8.png |
|
|
|
 |
Luki


Wiek: 44 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 5790 Miasto: Warszawa
|
Wysłany: 2009-11-09, 23:08
|
|
|
Robiłem jakiś czas temu identyczne auto z podobnym problemem i z tego co pamiętam tam wina była po stronie uszkodzonego modułu EGR, jednak aby do tego dojść musiałem wykonać trochę sprawdzeń i pomiarów. |
_________________ Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany |
|
|
|
 |
jan
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 15 Miasto: siedlce
|
Wysłany: 2009-11-11, 17:05
|
|
|
czy modul egr ma wplyw na wolne obroty , czy modul egr mogl sie uszkodzic przy naprawie sprzegla te pytania mnie mecza bo caly ten problem powstal po naprawie sprzegla moze mechanik wymieniajac sprzeglo cos uszkodzil ewentualnie co moge sam sprawdzic??? |
_________________ 124 2,5d 20v 1993 |
|
|
|
 |
Rycho
Wiek: 68 Dołączył: 10 Lut 2007 Posty: 1521 Miasto: Toruń-okolice
|
Wysłany: 2009-11-11, 19:00
|
|
|
[quote]....czy modul egr ma wplyw na wolne obroty .. [/guote]
Nie ma wpływu, przepustnica zaczyna działać od 1000obr w górę - jeśli dobrze pamiętam to do 2500obr.
Cytat: | .... czy modul egr mogl sie uszkodzic przy naprawie sprzegla ... |
Mógł, chociaż nie powinien, wszystko zależy od tego jaki to mechanik. |
_________________ MB W202, 2.2D-był, jest W163 ML270
Wiele wymyślono po to,
by nie trzeba było myśleć. |
|
|
|
 |
Luki


Wiek: 44 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 5790 Miasto: Warszawa
|
Wysłany: 2009-11-12, 13:28
|
|
|
jan napisał/a: | czy modul egr ma wplyw na wolne obroty |
Może mieć. Jeśli są 2 moduły czyli ELR i EGR to ten pierwszy odpowiada za wolne obroty a drugi tylko za sterowanie EGR natomiast były też wersje wykonania gdzie był tylko moduł EGR i on odpowiadał za jedno i drugie jeśli dobrze pamiętam. |
_________________ Pozdrawiam
LUKI
Mercedes S204 180K 2009 Avantgarde - sprzedany
Mercedes S124 300D 1992 Sportline - sprzedany |
|
|
|
 |
Bazylos
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 69 Miasto: Września
|
Wysłany: 2009-11-14, 20:52
|
|
|
Możesz to łatwo sprawdzić odłączając podciśnienie (a wolne wężyki czymś zaślepić) od zaworu EGR i tego drugiego idącego od filtra powietrza (w e300 dieslu jest jeszcze trzecia klapa przy dojściu do kolektora ssącego) w tym układzie zawór jest zawsze zamknięty a klapka otwarta wtedy wykonaj jazdę próbną
Jeżeli będzie jechał tak jak wcześniej będzię to znaczyło że to coś z układem EGR jeśli nie to co innego ta metoda nie dotyczy młodzych sprzętów typu w210 w202 itp
Ewentualnie Sprawdź wszystkie przewody podciśnienia może mechanik coś przypadkiem odłączył |
|
|
|
 |
jan
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 15 Miasto: siedlce
|
Wysłany: 2009-11-17, 11:24
|
|
|
odkrylem ze od tych 2 puszeczek(modulow) od spodu ida przewody podcisnienia ktore sie lacza w trojniku a nastepnie z tego trujnika idzie jeden przewod w kier akumulatora a tam jest on jakby uciety niema zaslepki ani kontynuacji nie wiem czy pekl czy tak powinno byc . zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz srebrny przekaznik za akumulatorem po wyjeciu bespiecznika z niego nie widze zadnej roznicy w dzialaniu calego auta a wyjmujac bespiecznik przeciez pozbawiam czegos pradu czyli cos powinno mi nie dzialac i badz madry i pisz wiersze |
_________________ 124 2,5d 20v 1993 |
|
|
|
 |
Bazylos
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 69 Miasto: Września
|
Wysłany: 2009-11-21, 22:13
|
|
|
A czy po wyjęciu tego bezpiecznika nie zapala Ci się kontrolka ABS na liczniku? jeśli nie to faktycznie coś nie tak
Ten wolny przewód który idzie koło baterii (na ogół czarny gruby przewód z napisem tecalemit lub deutsche tecalemit) to chyba odpowietrzenie w W210 przewód ten kończy się filterkiem
Poniżej podaje link do schematu podciśnień jeśli chodzi Ci o element 92 to na pewno jest to odpowietrzenie
http://anonymouse.org/cgi...&SGR=125&SGN=07 |
|
|
|
 |
|